Hej! Jeg satte for snart fire måneder siden et firma igang med at lave organisk optimering på min webshop. Jeg kører samtidig nogle Adwords kampagner, idet jeg blev gjort opmærksom på, at organisk optimering tager tid. Indtil videre har jeg kunnet spore en fremgang på ca. 20% i det gns. antal besøgende samt en mindre salgsfremgang. Jeg har dog ikke kunnet spore, hvorvidt den lille fremgang i salget kommer fra de organiske resultater. Jeg vil derfor meget gerne høre fra andre, der har fået optimeret et site. Hvad er jeres erfaringer? Hvor lang tid er der gået, før I har kunnet spore en reel fremgang i antal besøgende og i omsætningen?
|
Hej Lise
Det kan normalt godt tage et godt stykke tid, og flere måneder tager det nogle gange Hvis du fik nogle flere indgående links ville det formentligt booste processen.
Med hensyn til sporing af salget, så er du nødt til at have en eller anden form for, analyse vørktøj, så du kan se om dine markedsføringskroner giver noget afkast. Brug fx Google Analytics som kan alt det du skal bruge og mere til. Her kan du fx også se om dit salg kommer fra Organiske søgninger, adwords eller andre steder dine besøgende kunne komme fra.
Med hensyn til organisk søgning, så er det ikke helt nemt at regne ud om du har fået noget for pengene da din side er blevet søgemaskineoptimeret. Selvom siden er SE optimeret så ville du formentligt alligevel få besøgende fra søgemaskinerne - medmindre det var helt galt før - og derfor er det svært at estimere hvor mange af dine besøgende der kommer vi søgemaskinerne pga. SE optimeringen.
Selvom du får søgemaskineoptimeret dit website, altså onsite faktorer som at søge for at de rigtige keywords er i title, på siderne og din linkstruktur er rigtig så kræver det nogle gange også at du får nogle links på dine udvalgte søgeord, fx i linkkatalogerne der findes rundt omkring på nettet - vælg kun dem som linker direkte og ikke laver en redirect.
Hvis du vil må du meget gerne sende et link til din side, så kunne vi lige kigge den igennem og se hvad der kunne gøres bedre for at komme op i søgemaskinerne.