Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Hvor lang tid tager det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg satte for snart fire måneder siden et firma igang med at lave organisk optimering på min webshop. Jeg kører samtidig nogle Adwords kampagner, idet jeg blev gjort opmærksom på, at organisk optimering tager tid.

Indtil videre har jeg kunnet spore en fremgang på ca. 20% i det gns. antal besøgende samt en mindre salgsfremgang. Jeg har dog ikke kunnet spore, hvorvidt den lille fremgang i salget kommer fra de organiske resultater.

Jeg vil derfor meget gerne høre fra andre, der har fået optimeret et site. Hvad er jeres erfaringer? Hvor lang tid er der gået, før I har kunnet spore en reel fremgang i antal besøgende og i omsætningen?

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:00

Hej Lise

Det kan normalt godt tage et godt stykke tid, og flere måneder tager det nogle gange Hvis du fik nogle flere indgående links ville det formentligt booste processen.

Med hensyn til sporing af salget, så er du nødt til at have en eller anden form for, analyse vørktøj, så du kan se om dine markedsføringskroner giver noget afkast. Brug fx Google Analytics som kan alt det du skal bruge og mere til. Her kan du fx også se om dit salg kommer fra Organiske søgninger, adwords eller andre steder dine besøgende kunne komme fra.

Med hensyn til organisk søgning, så er det ikke helt nemt at regne ud om du har fået noget for pengene da din side er blevet søgemaskineoptimeret. Selvom siden er SE optimeret så ville du formentligt alligevel få besøgende fra søgemaskinerne - medmindre det var helt galt før - og derfor er det svært at estimere hvor mange af dine besøgende der kommer vi søgemaskinerne pga. SE optimeringen.

Selvom du får søgemaskineoptimeret dit website, altså onsite faktorer som at søge for at de rigtige keywords er i title, på siderne og din linkstruktur er rigtig så kræver det nogle gange også at du får nogle links på dine udvalgte søgeord, fx i linkkatalogerne der findes rundt omkring på nettet - vælg kun dem som linker direkte og ikke laver en redirect.

Hvis du vil må du meget gerne sende et link til din side, så kunne vi lige kigge den igennem og se hvad der kunne gøres bedre for at komme op i søgemaskinerne.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:03

Du ligger ok, på flere ord, men du kunne ligge meget bedre. Du mangler ordentlige tekster på din hjemmeside, både som selvstændige sider men også under alle dine produktgrupper. Du mangler mere intern linking mellem dine sider. Og så mangler du masser af links ind (linkjuice) du har 300 links til din side, men 70% kommer fra samme domæne. Jeg håber ikke du har betalt for meget det arbejde.

At du ikke ligger bedre med søgeord som: hundeskåle, hundekurve, hundesenge, hundelegetøj, kattesenge, madskåle, vandskåle, navneskilte og hundetegn er en skandale. Flere af ordene er du ikke engang på side 1?

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 18:56

Hej Lise.

Nu snakker jeg jo "fra den anden side af bordet", men jeg håber det er i orden.

Jeg kan kun give ret i, at du skal have noget avanceret sporing som Google Analytics på. Det er det absolut bedste gratis program på markedet pt.

Når jeg udfører organisk søgemaskineoptimering foregår det over en længere periode. De første resultater ses ofte efter en uge, og så bliver de forbedret i løbet af de(n) næste måned(er), men det afhænger naturligvis af, hvor omfattende den aftale jeg har med kunden er.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:46

Tusind tak for nogle gode og brugbare indlæg Smile

Faktisk så har jeg for længst fået installeret Google Analytics, men må indrømme, at jeg ikke har været så flink til at bruge det. Jeg var f.eks. slet ikke klar over, at man kunne se de organiske søgninger og andre henvisningslinks via programmet. Kan nu se, at ca. halvdelen af de besøgende kommer ind via de organiske søgninger og kun ca. 15% via Adwords (går ud fra at nøgletallet Google cpc er det samme som Adwords?).

Jeg forstår ikke helt hvad det er for nogle links, I taler om? Da jeg købte webshoppen lagde jeg en masse links ind på de gratis linksider, som var listet her på Amino. Men jeg synes ikke rigtig, det gjorde nogen forskel.

Ham, der laver SEO for mig, har ikke lavet nogle ændringer på mit site. Så jeg vil da rigtig gerne have noget input til, hvad der kan gøres bedre for at komme op. Jeg føler mig helt på bar bund! Confused

Cars4ever, du spurgte om et link til min side: http://www.designforpets.dk/

Det findes også i min signatur Wink

Ser frem til yderligere input. På forhånd tak for hjælpen Smile

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 00:52

Du har et ret stort potentiale pga. de mange indgående links. Sørg for at få lavet noget on site SEO, så bør du kunne mærke en betydelig stigning i antallet af besøgende fra søgemaskinerne og dermed også øget salg.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 08:53

Martin Hegelund Møller:

Du har et ret stort potentiale pga. de mange indgående links. Sørg for at få lavet noget on site SEO, så bør du kunne mærke en betydelig stigning i antallet af besøgende fra søgemaskinerne og dermed også øget salg.

De indgående links du taler om har ikke noget særligt potientiale. Langt de fleste kommer jo fra et domæne, det har ingen værdi.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:37

Hej Weltström,

uden at skulle vurdere værdien af dem, er der også temmeligt mange links direkte til shopforsiden eller undersider fra en lang række domæner. Det kan være dem, Martin tænker på?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)