Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At få færre kunder - hvad er bedst?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger nummerpladerammer med tekst og jeg har ikke helt den nødvendige tid til at lave dem alle så jeg vil skrue ned for blusset. I en periode i hvert fald.

Jeg kan skrue på disse parametre
1) Leveringstiden (sætte den op fra 1-3 dage til godt 1 uge så jeg kan nøjes med kun at  lave rammer 1 gange om ugen)

2) Sætte stykprisen op

3) Sætte fragten/ekspeditionsgebyret op.

Hvilket parameter tror I der er vigtigst (eller rettere MINDST vigtigt) for kunden?

Tror I prisen har mindre betydning hvis bare folk kan få tingene hurtigt? eller vil man hellere vente lidt og få produktet lidt billigere?

Og hvis man lægger varens pris over i eksp. gebyret, er det så godt eller skidt (altså reelt lade totalen være den samme, men sætte rammerne ned og sætte fragten tilsvarende op)

Hvad er jeres erfaringer?

Har skruet prisen op, fragten op og leveringstiden samme vej, men det har virket LIDT for godt! :-)

Hvad vil I anbefale / har erfaring med? eller er det simpelt hen et for 'bredt' spørgsmål, hvor jeg bare selv må prøve mig frem?

PS. Jeg er ikke doven, langt fra, men jeg har i forvejen et fuldtidsjob, derfor mit indlæg Wink

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:22

Jeg er ikke professor ud i denne kunst, men vil tillade mig at komme med et par betragtninger :)
Det lyder som om du ikke har lyst til at slippe forretningen og indtjeningen. Af den grund, vil du vil heller ikke gøre noget dumt for forretningen?

Du har sikkert selv svaret på dit spørgsmål. Du kan starte med at spørge dig selv om hvorfor kunderne handler hos dig. Er det ofte pga. prisen? Er det fordi de ofte skal bruge dem i sidste øjeblik? Er det folk der bare vil have dem, og er ligeglade med fragprisen? Kender du ikke selv svarene, vil det formentlig ikke tage dig længe at sende en mail til dine sidste 7-8 kunder og spørge dem.

Umiddelbart vil jeg tro du skal holde fingrene fra fragten. Leveringstiden kan forklares med din begrænsede tid, eller at det er et udtryk for optimering. Prisen kan forklares med kvalitet - "du får hvad du betaler for", nemlig kvalitet. En øget fragtpris skaber ingen værdi for kunden, for pakken kommer jo frem alligevel.

Sætter du prisen op, vil du formentlig få færre kunder, men formentlig også mere tilfredse kunder. Kunder der ikke har smidt "dumme" penge afsted på noget der ikke øgede kvaliteten af produktet.

Men OK, hvis du gerne vil skære ned i antal kunder og omsætning, kan du jo vælge det du finder mest drastisk :)

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 22:28

Du har faktisk meget ret i det med fragten. Det er jo bare et nødvendigt onde, så det er nok ikke der man skal justere for meget ;-)

Optimering ved at sætte leveringstiden op til 1 uge ville hjælpe, så kan jeg afsætte 1 dag om ugen til at lave dem. Det ville gøre det noget lettere for mig.

At sætte stykprisen op er også en mulighed, det vil koste kunder, men det handler så om at finde det punkt hvor det lige nøjagtigt ikke koster flere kunder end godt er.

Og du har ret i at jeg gerne vil beholde omsætningen, det er arbejdsbyrden jeg vil skære lidt i ;-) men de 2 ting følges selvf. lidt ad.

Det med at kontakte kunderne har jeg slet ikke tænkt over. Det vil jeg da lige prøve. De må være de bedste til at vide det.

Tak for et konstruktivt indlæg ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:04

... godt at mit indlæg kunne bruges, om ikke andet så til eftertanke :)

Det lyder som det ville være en ide at starte med at lege med leveringstiden? Men lad os se hvad kunderne siger.
Men husk ikke at ændre to ting på én gang til at starte med, da du jo så reelt ikke ved hvad effekten af de enkelte initiativer er.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:53

Jeg har sat rammerne lidt op og portoen lidt ned og kan allerede se det giver flere ordrer.

Så din teori er nok ikke helt ved siden af mht. portoen ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09

Uden at have læst alle indlæg(det er jeg for træt til) vil jeg høre om du har tænkt på at få hjælp til at lave dem.

Regn lidt på det, og se om det kan betale sig at have et par 15-16 årige lokale gutter til at ordne det for dig.
Hvis det kan svare sig, så prøv at få flere ordre ind, og tjen flere penge.

Outsourcing is King.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 00:11

Hej Greyzone.

Det kan faktisk godt betale sig at lade nogen lave dem for mig. Jeg HAR regnet på det, og jeg vil ikke udelukke at det bliver en mulighed på et tidspunkt.Men først vil jeg finde det leje hvor prisen (og totalen) ikke afskrækker folk, og det er så dét jeg arbejder på nu :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16

Optimer i se hvordan du får mindst arbejde.

Tag et smut ned i din lokale boghandel og køb bogen The 4 hour work week, a Timothy Ferris. Han snakker MEGET om det at gøre sin arbejdsbyrde mindre. Det er lige noget for dig. :)

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 00:18

Jeg har faktisk hørt (positivt) om den før men har aldrig fået den læst.

Jeg forventer nu ikke en 4 timers uge, mit problem er ikke at jeg er doven :-) men at jeg driver hobbyvirksomhed ved siden af et fuldtids IT-job. Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26

Det er forståeligt. Jeg gør det samme. Jeg er Programmør.
Han beskriver de forskellige metoder så man kan bruge dem til alt.
Alt fra din hobbyvirksomhed, til dit normale job.

Specielt hans 20% af dine kunder genererer 80% af din indkomst teori faldt jeg for. Hvor han så valgte at cutte de kunder fra som var mest besværlige og som gav ham "a hard time".

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)