Jeg sælger nummerpladerammer med tekst og jeg har ikke helt den nødvendige tid til at lave dem alle så jeg vil skrue ned for blusset. I en periode i hvert fald. Jeg kan skrue på disse parametre 2) Sætte stykprisen op 3) Sætte fragten/ekspeditionsgebyret op. Hvilket parameter tror I der er vigtigst (eller rettere MINDST vigtigt) for kunden? Og hvis man lægger varens pris over i eksp. gebyret, er det så godt eller skidt (altså reelt lade totalen være den samme, men sætte rammerne ned og sætte fragten tilsvarende op) Hvad er jeres erfaringer? Har skruet prisen op, fragten op og leveringstiden samme vej, men det har virket LIDT for godt! :-)
|
Jeg er ikke professor ud i denne kunst, men vil tillade mig at komme med et par betragtninger :)
Det lyder som om du ikke har lyst til at slippe forretningen og indtjeningen. Af den grund, vil du vil heller ikke gøre noget dumt for forretningen?
Du har sikkert selv svaret på dit spørgsmål. Du kan starte med at spørge dig selv om hvorfor kunderne handler hos dig. Er det ofte pga. prisen? Er det fordi de ofte skal bruge dem i sidste øjeblik? Er det folk der bare vil have dem, og er ligeglade med fragprisen? Kender du ikke selv svarene, vil det formentlig ikke tage dig længe at sende en mail til dine sidste 7-8 kunder og spørge dem.
Umiddelbart vil jeg tro du skal holde fingrene fra fragten. Leveringstiden kan forklares med din begrænsede tid, eller at det er et udtryk for optimering. Prisen kan forklares med kvalitet - "du får hvad du betaler for", nemlig kvalitet. En øget fragtpris skaber ingen værdi for kunden, for pakken kommer jo frem alligevel.
Sætter du prisen op, vil du formentlig få færre kunder, men formentlig også mere tilfredse kunder. Kunder der ikke har smidt "dumme" penge afsted på noget der ikke øgede kvaliteten af produktet.
Men OK, hvis du gerne vil skære ned i antal kunder og omsætning, kan du jo vælge det du finder mest drastisk :)