Jeg tror helt sikkert du har ret i at penge ikke er alt i forbindelse med revisoren, og min er på mange måder nok ikke så "opdateret". Men nu har jeg som sagt haft et meget simpelt regnskab sidste år, da jeg har været freelancer primært for en virksomhed, som jeg havde en fast aftale med på næsten fuld tid. Det betyder at jeg over året har udskrevet maks 20 regninger fordelt på 3-4 kunder og har et tilsvarende antal bilag i form af indkøb af papir, computer mv. Ingen afskrivninger over småanskaffelses-grænsen, ingen bil, ingen husleje (da mit "kontor" i privaten ikke opfylder kravene for at man kan trækker det fra). Så det burde være et overskueligt arbejde, som ikke kræver én af de dyre drenge ;-) |
Nej det kan du måske sige men hvad du og revisoren ikke ved kommer jo så aldrig frem. Bare ud fra det du skriver der kan jeg slå ned på det og sige:
1) Hvis du har haft en fast aftale med én virksomhed på næstgen fuld tid så kunne man måske få den tanke at der var tale om et lønmodtagerforhold. Jeg siger ikke at det er tilfældet men er det noget I har overvejet ?
2) Hvad er det for nogle krav som dit kontor i privaten ikke opfylder ?