Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rimelig revisor pris?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror helt sikkert du har ret i at penge ikke er alt i forbindelse med revisoren, og min er på mange måder nok ikke så "opdateret". Men nu har jeg som sagt haft et meget simpelt regnskab sidste år, da jeg har været freelancer primært for en virksomhed, som jeg havde en fast aftale med på næsten fuld tid. Det betyder at jeg over året har udskrevet maks 20 regninger fordelt på 3-4 kunder og har et tilsvarende antal bilag i form af indkøb af papir, computer mv.

Ingen afskrivninger over småanskaffelses-grænsen, ingen bil, ingen husleje (da mit "kontor" i privaten ikke opfylder kravene for at man kan trækker det fra). Så det burde være et overskueligt arbejde, som ikke kræver én af de dyre drenge ;-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:03

Nej det kan du måske sige men hvad du og revisoren ikke ved kommer jo så aldrig frem. Bare ud fra det du skriver der kan jeg slå ned på det og sige:

1) Hvis du har haft en fast aftale med én virksomhed på næstgen fuld tid så kunne man måske få den tanke at der var tale om et lønmodtagerforhold. Jeg siger ikke at det er tilfældet men er det noget I har overvejet ? 

2) Hvad er det for nogle krav som dit kontor i privaten ikke opfylder ?   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 9. Jan 08
Skrevet kl. 09:20

1) Tjah det ved jeg ikke, man kan vel sige at det på mange måder lignede lønmodtagerforhold, men altså jeg arbejdede jo efter regning og trods alt med et lidt svingende timeantal, så hvilken betydning skulle det have regnskabsmæssigt?

2) Jeg har ikke et selvstændigt lokale i privaten, det er en del af mit soveværelse....Har snakket med Skat om dette, og de siger at jeg i særlige tilfælde ville kunne fratrække husleje svarende til det antal m2 jeg bruger, men at det ikke ville kunne lade sig gøre i den type boligbebyggelse jeg bor i. Havde jeg kunne gøre det, ville jeg også højst kunne have fratrukket noget der svarer til 100-200 kr om måneden, og administrationsomkostninger ved at fratrække dette, kunne derved hurtigt blive dyrere end fortjenesten af at trække det fra...

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 09:25

Synes bestemt det lyder billigt... især når jeg tænker på hvad jeg skal give for mit. Men okay jeg er ude i sidste øjeblik og ved ikke om det har en betydning, men det tror jeg nu ikke. Min revisor er bare temmelig dyr har jeg en ide om. Jeg har selv bogført alt, alt sidder i den skønneste orden (hvilket jeg også fik af vide mange gange af revisoren og at han sjældent så noget med så meget orden og styr på) og alligevel skal jeg give mere end dig og det drejer sig om 3 måneder af 2007.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Til sammenligning har jeg givet noget nær det samme beløb til min revisor. Jeg har haft 20-25 posteringer, 10-15 fakturaer - jeg bogfører det selv i et excelark, laver faktura i indesign og indbetaler momsen. Så han har tjekket hele molevitten, selvangivelsen og årsregnskabet for dette.Og så er han flink at undersøge reglerne i forbindelse med SU til mig, så jeg er glad:)

Tilmeldt 9. Jan 08
Skrevet kl. 12:11

Jamen det lyder til at jeg ikke skal bekymre mig om at skifte revisor, for det er åbenbart en ganske fin pris jeg har fået kan jeg se... :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:55

Nej men nu er der jo andet end pris i denne verden. Giver han dig  den fornødne rådgivning, de nødvendige indspark/forslag m.v. eller er han bare bilagshakker. Ofte kan det godt svare sig at betale lidt mere og så få den konstruktive rådgivning med. Det er jo der hvor gode og dygtige revisorer tjener penge hjem til deres kunder.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:23

Jeg må indrømme at jeg syntes det lyder dyrt, jeg tager selv 180,- (225,-) For ligende opgave. Men det er så kun for Enkeltmandsvirksomheder og I/S'er. Det er for bogføringen, bankafsteming, moms og indberetning til skat (selvangivelsen).  

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 09:31

Hej Preussian.

Min vurdering af denne sag ligger op af den skattekonsulenter skriver at det ikke kun er prisen man skal vurdere men den rådgivning og service du modtager for dette honorar. En revisor idag er mere end en der tjekker bilag og laver regnskaber, men også en sparringspartner i forbindelse med investeringer, skatteoptimering og ellers de daglige spørgsmål du måtte får omkring køb af bil eller udstyr mv.

Så derfor synes jeg du skal vurdere din regning udfra det du får ud af det og ikke kun regnskab og selvangivelse men alt det der ligger udover det.

Mvh. Morten.

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:42

Preussian:

Okay  - ja, hans timepris er billig (250), jeg var mere i tvivl om forbruget af timer var ok, men det lyder det jo til så :-)

Undskyld men det lyder ikke til manden er uddannet revisor med den latterlig lave timepris han holder sig. Er der ikke bare tale om en eller anden form for regskabskyndig person?

Mvh

Ravn

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)