Hej Komsi Velbekomme... jeg har rådgivet en del projekter som dit og har fo øvrigt også nogle gode råd vedrørende at få brugere på sitet (det er et klassisk problem for kodere der bygger et site uden at tale med målgruppen først). Jeg er absolut ikke interesseret i at sælge dig noget - men jeg giver nogle timers gratis til iværksættersparring hver måned. Send en privat besked, hvis du er interesseret - så får du mit mobilnummerr - ellers held og lykke... Anders |
Nyt jobforum, kom med din mening ! JobCinema.dk
|
¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm
hej Website Tak for de gode råd. Lige med punkt 3) er jeg uenig.. syntes mange af de eksisterende jobdatabaser er kedelige med alenlange tekster. Jeg har dog video og billede præsentation på JobCinema. Ellers har du mange gode pointer. |
Wow, Komsi - du læser slet ikke hvad Website skriver?! Jeg ved det lyder hårdt: men du har ikke de kompentencer der skal til for at forvandle den database til en forretning og det site kommer aldrig til at tjene én eneste krone som det er grebet an nu. Så er det sagt. Men faktisk tror jeg slet ikke det vigtigste for dig er at tjene penge, men at vise hvad du kan og at se det leve med brugere. Det er hvad motivere de fleste udviklersjæle. Hvis det alligevel ikke handler om pengene, så foreslår jeg at du hurtigt giver en del til nogen der kan hjælpe dig. Men det ville jo nok bare føre dig ind i et andet problem. De fleste udviklere vil nemlig hellere have ret end at tjene penge. Derfor er de kraftigt imod at afgive andele. De vil langt hellere eje 100% at intet end 10% af noget kæmpestort. Input fra kunderne er besværlige og man undgår dem helst. Hvor en forretningsminded konceptudvikler vill tale med 10 virksomheder før der blev lavet én linje kode, gætter jeg på at du regner med at du har en fin fornemmelse og bare er gået igang med at kode og lave design. Det er derfor du nu står og ikke aner hvordan du skal få virksomheder til at bruge det (som du skriver i anden tråd). Så hvis du ikke har forretningskompetencerne selv og ikke vil afgive andele til partnere, så kan det jo bare ikke komme til at virke. Jeg ved at du sikkert ikke vil tage mine råd til dig - du ved nemlig bedre. Derfor vil du kæmpe en ensom kamp og forsøge at lokke brugere ind med forskellige midler, indtil du kører træt og dropper projektet... Husk: Udviklere udvikler - forretningsfolk tjener penge... VH Anders |
Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. Gør det du er bedst til og få andre til alt det andet.. Dbh Martin |
Anders Jo har nu læst hvad website skriver. Men som med alt andet er der nogen der syntes det er et godt site og andre ikke.. det er jo smag og behag. Selvfølgelig er der altid ting der kan gøres bedre, og jo også derfor jeg suger til mig herinde for at høre jeres vurdering. Jo vil da meget gerne samarbejde med andre, men det er bare ikke faldet sådan ud indtil videre, så jeg gør det så godt jeg nu kan. Og vil også gerne tjene penge, hvem vil ikke det :-) |
Jeg har svært ved at følge din tankegang her :-) Hvis du vil alting selv, tror jeg du med fordel kunne kaste dig ud i at læse Thorborgs e-pusher, samt bøger fra disse lister: Når du har læst alt dette (som intet handler om programmering, men om maget af alt det andet er der vigtigt når man agerer online), så skal du igang med at teste selv, så du kan gøre dig de erfaringer, som er unik for din side. Smag og behag, baseret på hvad du, nogle venner og et par her fra debatter, kan lide, holder nul og nix. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Hej Nicolai Mange tak for dine kloge ord. Lytter også bredt til hvad folk siger, og vil da forsøge at optimere siden så meget som muligt.
|
Har gået og tænkt lidt over de ting der er blevet skrevet i denne tråd weekenden over, og har egentlig lyst til en debat om de ting der er skrevet. Der er helt sikkert nogle pointer i flere af de ting der er skrevet, men jeg syntes også mange steder der hersker en konservatisme i forhold til nettet. Det er så måske fordi det kan betale sig i kroner og øre, men det rykker jo ikke rigtig ved udviklingen, hvis man ikke prøver nogle ting af. Så kan man sige at det har folk måske også gjort, og de erfaringer udmønter sig så i at det hele ligner hinanden både i den fysiske verden og på nettet. Jeg syntes tit folk griber tingene ens an, læser de samme bøger for at blive klogere osv... Er jeg forkert på den , eller er der nogle der kan følge mig ??
|
Det kan jeg sådan set godt give dig ret i... Hvis du havde en butik i den fysiske verden (detailforretning), så ville du kunne se, hvad og hvor det går galt. Du ville kunne se, om en salgsudstilling står i vejen, så de besøgende falder og den og går eller om de bedst-sælgende varer stå i et hjørne hvor kunderne slet ikke ser dem. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline