Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt jobforum, kom med din mening ! JobCinema.dk

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe - bare husk at den garanti er ca. ligeså meget værd som en gennemsnitlig luftfrikadelle på internettet - du er ikke mere værd end dit rygte (og ofte mindre). Der er ikke ret mange, der vil risikere at deres nuværende arbejdsgiver kan se deres CV i en offentlig jobbank. Det der gør det ekstra forvirrende er at oplysningerne er skjult på oversigten... [EDIT] Og de fleste kigger efter hvordan deres annonce ser ud efterfølgende, for at være sikker på at den kan fremsøges.

Brændt barn lugter dårligere end tomme bjørneskind på den anden side af åen. (Vælg selv et ordsprog, der passer).

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 09:47
Mange flere kommentarer er velkomne :-)
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 13:40

Anette/Inloco:

For mig virker det hele også lidt teksttungt, og jeg har svært ved at finde de oplysninger, jeg (som arbejdsgiver) skal bruge inden for kort tid.

Hej Anette

Hvad er det for oplysninger du skal bruge, som du ikke umiddelbart kan finde ?

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 13:26

Magnus Lund:

Der er ikke ret mange, der vil risikere at deres nuværende arbejdsgiver kan se deres CV i en offentlig jobbank. Det der gør det ekstra forvirrende er at oplysningerne er skjult på oversigten... [EDIT] Og de fleste kigger efter hvordan deres annonce ser ud efterfølgende, for at være sikker på at den kan fremsøges.

Hej Magnus

Så har jeg fulgt dit gode råd, og lavet det så man selv ser annoncen som andre brugere ser den, og dermed også hvilke oplysninger man evt har skjult.

Du må godt checke om det virker..:-)

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 17:40

Ikke flere der lige har lyst til at prøve siden af ?

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 20:30

Jeg vl høre om der er nogen der har gode råd til hvordan man får arbejdsgivere til at oprette jobannoncer på JobCinema.dk..

Skal man skrive en email til dem eller hvordan ?

Kom gerne med jeres vinkel på det ??

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:49

Lækkert design, koncept og indhold... Savner måske at f.eks. "Søg jobsøger" m.v. var i toppen af siden og ikke i bunden... Ud over det, så synes jeg den er gennemført...

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 12:43

Allan Hansen:

Lækkert design, koncept og indhold... Savner måske at f.eks. "Søg jobsøger" m.v. var i toppen af siden og ikke i bunden... Ud over det, så synes jeg den er gennemført...

Ja det kan jeg godt se, men syntes det ville blive lidt overfyldt hvis linksne i bunden skulle være i toppen......

Tak for dine kommentarer !

Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:56

Hey - tillykke med dit site og de mange kommentarer. 

For mig at se er det et programmørsite, som jeg gætter på at du sidder med alene. Der er mange gode ting at sige om at lave et videosite (som f.eks. http://livejob.dk ) men det er jo kritikken du bliver bedre af.

Så her goes - get ready for some tough love:

• Sitet virker klaustrofobisk - der er ingen grund til at klemme mig inde i en lille kasse med gråt omkring
  • Sitet er "spinkelt" i navigationen. Der er små gnidrede tektlinks uden angivelse af, hvilke der fører til handlinger og hvilke der fører til information.
  • Topmenuens punkter er tvetydige
  • Der mangler designelementer der træder istedet for at læse mig igennem det hele - mange surfere browser et site med en begrænset del af opmærksomheden og skal gerne trækkes igennem designet med markante og indbydende "opret dig her" knapper. 
  • Tekster som "De kan kun vælge i de to næste bokse hvis De har valgt et erhverv herover!" er direkte uartige. Løs dine egne designproblemer, så du ikke er nødt til at fortælle mig hvad jeg må og ikke må.
  • Ingen skriver "De"
  • De mange lister med bullet-points skal rangordnes og reduceres. Vis mig de vigtigste øverst og lav dem til links, der suger mig ind i sitet. Aldrig mere en 7-9 bullet points i en liste - og fremhæv gerne enkelte ord og overskrifter for at lette læsbarheden.
  • Skriv ikke "Opret jobsøgerannonce" uden at lave et link til samme funktion!
  • Funktioner som "Skjul personlige oplysninger" eller "Indbakke og udbakke til post" er bare noget man skal kunne - ikke noget man skal fremhæve. Du skriver heller ikke "klik på links og kom til en anden side"
  • Det er fint at du lægger ansigt til på sitet - men hvis du laver noget der rent faktisk handler om jobsøgning, så er det meget bedre. En superkikset hjemmevideo hvor din datter søger job som vingummitester er f.eks. meget bedre.
  • Der er mange flere ting at sige og for mig at se skal du omgående finde en grafiker og en forretningsmindet person, som kan komme igang med at gøre det forretningsorienteret. Giv en lille andel til den første og en stor til den sidste. Ellers kommer sitet ingen vegne.
  • Søg eventuelt på IT Universitetet efter nye talenter med friske tilgange. Læg brugerfladen ud som en opgave på deres projektbank.

Din brug af JW player er jeg klart enig i - jeg bruger den selv på peeky.dk

Jeg håber du tager mine kommentarer som de er ment: Som en gang hårde men kærlige råd fra én der selv har været der...

Held og lykke - enjoy the ride...

/Anders 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 23:33

colding

mange tak for dine kommentarer, altid rart med nogle andre øjne på ens arbejde.

Det er sjovt som folk bedømmer ens side forskelligt, men må se hvor det bærer henad.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)