Held og lykke med dit jobforum. Syntes det var på tide at nogen gjorde et eller andet spændende i denne retning. I alt for mange år har jeg syntes at det var kedeligt at læse jobopslag igennem på divers søg-et-job-sites. Det bliver hammerende spændende at følge udviklingen, super godt initativ, og endnu en gang held og lykke.
Det ser umiddelbart godt ud - men der er nogle tekniske ting, som I bare _skal_ have styr på:
Behandling af fortrolige oplysninger! Folk skal kunne have tillid til at I behandler deres data fortroligt - det er ikke den fornemmelse jeg havde efter at have oprettet en profil og efterfølgende søgte på den. Når jeg går ind på detaljebladet, kan jeg se _alle_ oplysninger, også dem, som jeg havde markeret til hemmelige (ja, jeg har ændret min e-mail adresse efter jeg fandt ud af det). Jeg har ladet den stå, så I kan se hvad jeg mener.
Spam-håndtering. Som absolut minimum send en godkendelsesmail, så e-mail adressen kan verificeres (og kun kan ændres ved ny verificering).Der går ikke mange uger før I ellers drukner i spam-indlæg.
Men ellers ser det fint ud!
EDIT: Og så skal I overveje at kode, så det vises korrekt i FireFox - mange punkt-opstillinger går i stykker i FireFox i 1024x768 (se fx her). Og så kunne det være rart som jobsøgende at kunne have muligheder for at kunne vælge mere end en stilling.
Ideen er uden tvivl god, og det kan blive en rigtig velfungerende side. Men der er flere sproglige problemer, f.eks. "Er du på jagt efter arbejdskraft til Deres iværksættervirksomhed, eller har en ide som De vil ha luftet, eller har brug for hjælp til at komme videre med,". For mig virker det hele også lidt teksttungt, og jeg har svært ved at finde de oplysninger, jeg (som arbejdsgiver) skal bruge inden for kort tid.
-Jeg kan se at du har nogle oplysninger stående som skjult på din annonce også din email, så forstår ikke hvad du mener..?
Du kan selvfølgelig selv se de skjulte oplysniunger under "Min Profil", men andre kan ikke se dem.
Efter jeg havde oprettet min annonce brugte jeg menu-punktet "Søg jobsøger" fra forsiden.Udfyldte ikke nogen af felterne, trykkede søg og fik mig selv frem som søgeresultat - her er oplysningerne fint skjult, men når jeg klikkede på min profil fik jeg alle oplysninger.
Som sagt - det virker ikke betryggende. Jeg er klar over at det sandsynligvis er fordi jeg har lov til at se dem under min profil, at jeg kan se dem i søgeresultatet, men det gør mig utryg som bruger - fordi jeg ikke er sikker på om andre kan se det.