Det vigtigste du skal holde dig for øje er, at telemarketingbureauers rekrutteringsbase primært er unge mennesker 18-22 år. Sågar kan man opleve dem helt ned til 16 år... Derfor skal du - uanset hvilken telemarketingvirksomhed du vælger - klargøre den profil, telesælgeren skal have. fx. ældre person med x-antal år indenfor branchen... etc etc. Du vil komme til at betale lidt mere (da det højst sandsynlig vil være en bedre sælger/mødebooker) men udfaldet vil også være herefter... Det er det BEDSTE råd - fra en mand med 10 år i "branchen" |
Erfaring med outsourcing af salgsopgaver
Stefan Avivson
Derfor er jeg også stolt over at aldersgennemsnittet blandt mine 15 sælgere ligger over 36 år! Hov det det var vist en lille smule reklame:-) |
Ret imponerende med en gns. alder på over 30... Når det så er sagt, må jeg lige generalisere branchen lidt: Den er broget - og jeg ved det, jeg har været i branchen ALT for længe... Mit estimat er, at 95% af branchen ikke har det der skal til, rent ledermæssigt. Derfor er det i min verden det bedste at lægge vægt på de enkelte medarbejdere, man skal samarbejde med og ikke "kundekontakten". Specielt, hvis man er "short in money", for hvor den umiddelbare succes også er vigtig. Prisen skal afspejle den ansattes løn + feriepenge + en mark up på 2-3 stykker (generelt har de nye bureauer en markup på 2 -2,5 og de lidt ældre men også succesfulde en markup på 3-4). Med dette i mente, skal du med dit tm bureau KRÆVE at mødebookeren eks. for 150, mens han/hun arbejder for dig. Da vil din timepris være på omtrent 400, og du vil sikre dig, at medarbejderen er tilfreds med lønniveauet. Og som en eller anden nævnte i tråden: KONTROL, KONTROL, KONTROL!!! for med den generelle tendens i branchen mht. prof. lederskab, skal man konstant være oppe på dupperne, for at sikre sig, at man får det HELT rigtige output/SALG, som der i sidste ende er det eneste der tæller... - på kort og på lang sigt! Mit opråb er derfor, at man ikke skal bruge sin tid på at finde det rigtige bureau, men de rigtige mennesker... |
Stefan Avivson
![]() |
Stefan Avivson
(undertegnede) er kun 27 (28 på søndag). Og problemet for branchen er nok den relativ dårlige ledelse af mange call-centre. Det kræver stort set ingen penge og praktisk talt ingen uddannelse / erfaring at starte sit eget call-centre - derfor har branchen nok et lidt blakket ry. |
Næsten. Akazell er en afledning af a'' ka'' sælle'' Jeg kan sælge, hvilket man kan med systemet :-) Navne er som bekendt altid vanskelige at finde på - nogle bruger latinske, romerske, græske, engelske eller andre ting, Jeg tænkte, at systemet er lavet for at folk kan koncentrer sig om at sælge og bruge dette som et værktøj. Akazell betyder ikke en døjt for de fleste, men mange synes det er en sjov lille ting, når jeg forklare ordet til dem. Andre synes måske det er plat, men sådan er det jo med så meget. :-) Hovedsagen er at det virker.. |
ENIG! Dejligt at der stadig florerer noget jysk ![]() |
Stefan Avivson
HELT ENIG! Blakket ry med god grund, som du belyser... I øvrigt den elementære grund til, at jeg startede Copenhagen Sales Management Academy, www.csma.dk |
Stefan Avivson
Thomas, jeg har været forbi jeres site i anden sammenhæng og studsede også straks over navnet. Vestjyde som jeg er, tænkte jeg at det da vel ikke kunne være så enkelt at det stod for netop a'' ka'' sælle'' - perfekt valg og fik mig straks til at smile for mig selv. |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Følgeden citater fra Zales.dk op imod "fakta": "zales a/s har gennem mange år oparbejdet en succesfuld virksomhed, som er kendt for at skabe flotte resultater for vores kunder." Fra KOB: zales a/s træner vores personale til hvert enkelt projekt. Det betyder at vores personale, ikke arbejder med flere projekter af gangen. Det skaber resultater." Fra KOB: Antal ansatte Dermed ikke sagt at de ikke kan deres kram. Men da stadigt værd at spørge til i en indledende samtale? Hvis du ikke har forstand på salg og derfor ikke kan tjekke op på om det du køber er i orden er min anbefaling at finde en partner/strategisk konsulent der kan hjælpe dig. Ellers vil det uanset hvad du gør være en satsning. Selv med en anbefaling fra en god ven er det jo ikke sikkert at du kan lave samme opfølgning som han. (som at sende bilen til mekaniker) Først og fremmest skal du ikke kigge på prisen men den løsning som du bliver præsenteret for. Kan du ikke gennemskue dette kan du heller ikke forhandle pris/vilkår. Billigt er ikke = godt. Kan du ikke men VIL lære det selv så kræv af din mulige leverandør at investere en salgsworkshop hvor i sammen "opfinder" strukturen. Sig at det ikke er prisen men resultatet der tæller. Sammenlign de forskellige resultater i kommer frem til. Kan du stadigt ikke bedømme/gennemskue hvilket der er bedst/om det er den rigtige løsning så find en person der kan. Fatboy |
Med venlig hilsen
Jacob Laurvigen