Hej Det ville selvfølgelig være det letteste. Siden er www.wosb.com og er hosted på en shared server i England (uk2.net). Tusind tak for jeres inputs. Hilsen Michael
Jeg har lige testet den på en 100/100 Mbit fiber forbindelse i DK, på en Windows XP - halv kraftig centrino maskine, den loaded indenfor et sekund.
Hvis du har nogle javascript som kan vente med at blive afvilket til sidst fx statistik, vil det går hurtigst hvis de ligger nederst, og dermed er det sidste der skal loades.
Jeg mener at have hørt/læst at det kan være en god ide at placere javascriptet fra google analytics helt i bunden af koden, da googles servere af og til kan hænge en smule.
Nogle der kan af- eller bekræfte det?
Jeg bekræfter gerne - hvis du har google adsense eller andre eksternt loadede elementer kan de desuden loades på samme måde også placeres via css efterfølgende hvis der virkelig skal optimeres på load tider.
I forhold til sidens hastighed så tog det fra 5-7 sekunder per sideload her - Selve siden loades vel på 1 sekund men indholdet på siden står og afventer i 4-6 sekunder inden det vises.
Det kunne nok meget vel være en database server der er "træt" eller indhold der loades inden indholdet (i.e. store javascript filer eller google tracking og den slags som også nævnt tidligere i tråden) - men jeg tror nu mest på at det er databaseserveren eller databasekodningen den er gal med.
Jeg ved ikke om det bare er et meget uheldigt tidspunkt, men hjemmesiden tog for mig 20 sekunder at loade. Jeg har 6mbit og computeren er en 2,5 duo core 4gb ram. Så det må vores serverens svartid, for mit vedkommende. Sideskift virker også rigtigt langsomt.
Det kan muligvis være et leak, en while eller for-løkke som ikke afsluttes korrekt, hvilket får serveren til at loade i langtid før denne leak lukkes og ens forespørgsel kan besvares.
Det er helt sikkert serveren - har lige kørt nogle tests og indholdet der kunne forsagde problemerne loades ikke engang inden ventetiden opstår så det er helt sikkert serveren der ikke har ressourcer til at afvikle websitet rigtigt.
Det er også derfor du oplever at det sker eftermiddag / aften der variere efter belastningen på serveren i forhold til peak perioder.