Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Langsom hjemmeside. Gode råd ønskes.

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan måle dine svartider døgnet rundt på www.siteperformance.dk. Fx. er der en demoversion der måler 2 gange i timen. Efterfølgende kan du se de gennemsnitlige svartider fordelt over de 24 timer i døgnet.

Du kan også bruge HttpWatch fra www.httpwatch.com til at se om det er html'en, css, billeder etc der tager tiden når tingene går langsomt. Hvis din fx. tager 6 sekunder at hente, men billedernehentes på under 300 millisekunder, så er det høst sandsynligt ikke båndbredde der er et problem, men derimod processoren på serveren der er overloaded.

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 17:06

Mattias Skovhøj:

Google's sporingskode skal placere lige før </body>-tagget.

Gælder det ikke kun den nye kode (ga.js)?

Urchin kører vel fint, når det bliver smidt i head-tag'et. Eller er jeg helt ude i skoven? 

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:45

Der har altid stået på den side, hvor du får koden, at den skulle indsættes lige før </body> :) Ihvertfald så længe jeg har været med - og det gælder også den gamle urchin-sporingskode.

(og nu befinder vi os jo også i midten af en diskussion om performance, ikke Smile)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:43

Hej igen.

Jeg har sat et program til at tjekke up time på siden. Ser ikke lovende ud. De første 3 dage har oppetiden været på omkring de 70%. UK2.net (hosting selskabet) har ikke meldt om nogen problemer fra deres side.

Så det tyder på at det er koden den er gal med. Ikke optimalt.. 

Tak for jeres imput.

Hilsen

Michael 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:48

Nej det tyder ikke på det er koden den er gal med.

Oppetiden burde ligge på 99,99% og ikke 70%.

Jeg har været inde på siden hvor siden var loadet indtil 2 linier efter <body og dermed er side loadet altså gået i stå midt i download af selve din html fil og ikke eksterne scripts eller i en del med database kald osv.

Mit umiddelbare bud er derfor at det uk2.net hostingen den er gal med - og ikke dit website.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 08:56

Ronnikc:

Nej det tyder ikke på det er koden den er gal med.

Oppetiden burde ligge på 99,99% og ikke 70%.

Jeg har været inde på siden hvor siden var loadet indtil 2 linier efter <body og dermed er side loadet altså gået i stå midt i download af selve din html fil og ikke eksterne scripts eller i en del med database kald osv.

Mit umiddelbare bud er derfor at det uk2.net hostingen den er gal med - og ikke dit website.

Ronnik: Kan du nævne mig et site der har en oppetid på 99.99%? Jeg har endnu til gode at se sådan et.

Medmindre der er tale om en dedikeret server, vil det være et samspil mellem ens egen kode, og den kode de andre på serveren har liggende (og får eksekveret).

Jeg har lavet følgende målinger på sitet. De gennemsnitlige svartider var 20 sekunder mellem 1 og 2 i nat, og kna 34% af alle målinger var over 8 sekunder.

Månedsrapport for 06-2008

Alarmgrænse: 30 sekunder
Antal målinger: 192
Nede: 0 gange
Nedetid: 0.0%
Mindste svartid: 516ms
Højeste svartid: 30000ms
Gennemsnitlige svartid: 7517.7ms

Svartider per time (ms)
00
12968
01
19970
02
11340
03
13445
04
15754
05
3658
06
767
07
3244
08
865
09
-
10
-
11
-

12
-
13
-
14
-
15
-
16
2182
17
1796
18
9254
19
7971
20
5534
21
3129
22
4455
23
7319

Fordelinger
Andel under 1 sekund 34.4%
Andel mellem 1-2 sekunder 15.1%
Andel mellem 2-4 sekunder 5.7%
Andel mellem 4-8 sekunder 7.8%
Andel over 8 sekunder 33.9%

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:24

Ja der findes skam i 100.000vis af sites med en oppetid på 99,99% hvis ikke mere.

Alt den hosting jeg udbyder ligger på 100% for Maj og Juni indtil videre og det er skam også offentlige tilgængeligt her:

http://oppetid.netstats.dk/publicreport/9904/35205 (opdatertes hver 10. minut døgnet rundt).

Når du skriver at det er samspil mellem din kode og andres kode så er det ikke nødvendigvis sådan det hænger sammen - eller rettere så er det ikke den primære forklarende sammenhæng skal findes.

Den skal derimod findes i at der er f.eks. er 1000 kunder på serveren og hvis de 1000 kunders websites gennemsnitligt besøges meget fra kl. 16-22 f.eks. (når folk har fået fri) så vil samtlige websites på serveren lide under ressourcemanglen på serveren - og dermed skyldes det altså at der er for mange kunder om ressourcerne i peakperioderne og ikke nødvendigvis samspillet mellem kundernes kode, for det kører jo altså fint nok uden for peak perioden.

Det er altså det klassiske "jeg har lejet mig ind på en rimelig billig webhotel udbyder og nu har de (igen) alt for mange kunder på min server så mit website kører af helvede til i peak perioderne fordi der ikke er ressourcer nok på serveren"

Bemærk: ressourcerne på serveren kan være såvel ram som båndbredde og cpu kraft eller noget så simpelt som i/o adgang eller antal gange der kan læses og skrives på harddiske per sekund - overstigen antallet af handlinger i en vis periode et vist niveau så kan serveren bare ikke følge med.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 13:36

Ronnikc:

Hey - vi (UK2.net) har haft 100% netværks oppetid igennem hele 2007 og 2008. Hvis du har et meget travlt site kan det dog være en god ide at nuppe en VPS eller dedikeret server da du ellers kan blive lidt presset på en shared server.

Du er velkommen til at skrive til mig direkte (ditlev@uk2.net) hvis der er noget jeg kan hjælpe med :)

www.onapp.com

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:59

Hej Ditlev

Jeg har netop sendt dig en mail.

Hilsen

Michael 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:59

Vil bare lige pointere at der selvfølgelig er forskel på netværks oppetid og server oppetid - det er de færreste der har problemer med netværks oppetiden.

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)