Faktisk sidder de fleste af medarbejderne i dit lokale jobcenter med lige netop den funktion - at vejlede i forhold til karriere - det er gratis. Derudover så er der nogle steder erhvervschefer som er uddannet til ligeledes at rådgive, så det er også en mulighed. Hvis begge dele er blindgyder, vil jeg anbefale mitsannejeg.dk - hun er dygtig og coaher også pr. telefon (så vidt jeg ved)
Men overordnet må jeg så have lov til at anbefale at din veninde ikke træffer forhastede beslutninger og mærker efter om hun brænder for det hun skal i gang med. Når du siger det haster, så tænker jeg at hun har fået et tilbud med en deadline? Hvis hun er i tvivl, er svaret nej i 99% af tilfældene. Og hvis det er et tilbud hvor hun skal af med penge, er svaret helt sikkert nej - folk der vil have penge for at andre kan tjene penge kan være MLM pushere...(nu gætter jeg bare)
Jeg kan helt klart anbefale www.dynamiskcoaching.dk . Ham bruger jeg selv og jeg skal lige love for han kan sit kram. Allerede efter 14 dage begyndte jeg at kunne se resultater af coachingen. Du kan sikkert også få en god pris hvis du siger du er blevet henvist fra mig (han sidder i samme bygning som jeg selv).
Må jeg foreslå at du undersøger hvilke der er medlem af en forening som har klage organ - det er altid rart at vide, at hvis man ikke er tilfreds, kan man klage og klagen blive behandlet af et etisk råd, sådan som det er tilfældet hos psykologer der er autoriserede og psykoterapeuter der er medlem af Psykoterapeut Foreningen (www.psykoterapeutforeningen.dk)