Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken laserprinter skal jeg købe?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal bruge en laserprinter der kan køre på netværk - altså så flere personer kan udskrive på samme printer. Den skal kunne udskrive i sort/hvid + farve, da vi til tider har brug for at udprinte 'lækre' ting. Hvilken printer anbefaler I? Printeren skal stå i et kontorfællesskab. Er der et system der kan registrere, hvem der printer hvad?

Håber I kan hjælpe med gode råd både til printertype og evt system til administrationen af printforbruget.

/Dorte 

http://www.skindergade15.dk 
Mødelokaler & postservice - kun 299,- pr. md.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:59

Kan absolut anbefale en Epson CX11NF. Er super glad for min.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 20:34

Vil os mene at du aldrig går galt i byen med en HP eller Dell - de er udemærket i prisklassen 15-4500kr

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:43

Helt klart en HP, hvis den skal være rimeligt idiotsikker, billig i forbrugsstoffer (tonere m.m.) og have nogle muligheder for simpel management.

En HP Color LaserJet vil nok være et fornuftigt valg. Hvilken model er et spørgsmål om hvad du har brug for at funktioner, hastighed og hvor mange penge du vil ofre på den. Du skal du være sikker på at vælge en LaserJet med netværkskort - det er ikke alle modellerne som har dette som standard.

/Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 22:51

Hej Dorte

Hvor mange brugere er i på netværket, hvad er jeres budget og har i brug for at kunne udskrive i A3?

vh

Brian 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 08:07

Den mest alsidige og driftsøkonomiske printer, der samtidig leverer en fortræffelig kvalitet, er OKI. C5000-serien for det lille kontor, og ellers deropad. Der er netværk som standard, og management af brugere og så videre. Kig på OKIs hjemmeside.

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:55
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Ronnikc:

Og så kan man endda spare knap 25% og få den til 895,- plus fragt :)

Den ser faktisk god ud. Hvis jeg skulle have en ny nu, ville den være et godt bud - omkring 30øre per side for farve og 20øre for s/h ved alm. dækning (kun toner, ikke tromle eller anden slitage). 

Driftomkostningerne er vigtigere end anskaffelsesprisen, da 10-30øre ekstra per side hurtig kommer til at æde en besparelse på købet. Jeg har haft en Lexmark Sort/Hvid printer, der spyttede 650.000 sider ud før jeg solgte den (den kører stadig). Om deres farvelasere er billig i drift ved jeg ikke, men ser dem ofte hos pengeinstitutter så de må vel være driftsikre.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:53

Ja jeg kunne da ihvertfald ikke lade være med at bestille den hos komplett :P

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:17

Ronnikc:

TIl det formål I skal bruge den til er ovenstående ikke et godt køb - af følgende årsager:
- Det er en GDI printer, hvilket ikke er tilrådeligt i netværksmiljøer, da printet bliver klargjort på PC'en og derfor potentielt fylder meget når det sendes gennem netværket.
- Tonerne er kun til 700 sider - hvilket betyder I hele tiden skal have en masse toner på lager
- 150 arks papirbakke bliver hurtigt for lidt i en arbejdsgruppe, da i skal rende og fylde hele tiden. Kan regne ud at der vil være en lille gåtur hen til den hver gang, så derfor er en større bakke noget rarere.
- Den er simpelthen for langsom ved farvesider
- I har mange forskellige brugere, der alle skal kunne finde ud af at skifte overførselsenhed, toner, og toner "affaldspakke".

Du skal også vide at laserprinterer i de prisklasser i 90% af tilfældene IKKE er billigere end blækprintere, hverken i indkøb eller forbrugsstoffer.

Jeg vil anbefale dig to produkter i to prisklasser. Det ene har enkelte af de samme ulemper som jeg nævnte ovenfor, den anden er lidt dyrere, men tilgengæld et fantastisk produkt med mange muligheder.

Den "store": http://shop.flc.dk/PartDetail.aspx?q=p:1565437;c:100636
En HP CP3505n der giver dig mulighed for;
- Netværk
- Billige farveudskrifter
- At begrænse adgang til farver for enkelte brugere eller programmer
- at tjekke udførligt hvor mange sider den printer
- Nem udskiftning af alle forbrugsstoffer, som alle kan finde ud af
- Bruger mindre strøm og larmer mindre end andre mærker
- Kan fås med en ekstra papirbakke til merpris.
- Kan evt. selv bestille toner ved en forhandler (kræver aftale med forhandler)

Den "lille": http://shop.flc.dk/PartDetail.aspx?q=p:1887588;c:100636
HP CP 1515n
- Samme antal ark i skuffe som Xerox - hvilket ikke er fedt
- Toner til 1500 sider
- Netværk
- At begrænse adgang til farver for enkelte brugere eller programmer
- at tjekke udførligt hvor mange sider den printer
- Nem udskiftning af alle forbrugsstoffer, som alle kan finde ud af
- Bruger mindre strøm og larmer mindre end andre mærker

Det kan ikke betale sig for jer, at sætte noget "tracking" op af hvor mange sider folk printer og det kræver som regel også avanceret brugerstyring  på netværket alt efter system. Tag i stedet at dele omkostninger til sort/hvid ud til alle brugere og så kan folk skrive det på en seddel hvis de printer farvesider.  

Det er fedt ved disse HP maskiner, er at de er super nemme at vedligeholde. Der er kun 4 udskiftelige dele modsat alle andre mærker der har 6-10+ forskellige dele der skal skiftes. Derudover bruger de væsentlig kortere tid på at varme op, og derved spares strøm og en masse larm.

Det skal lige siges, at jeg intet har med FLC at gøre :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)