Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken laserprinter skal jeg købe?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Sigaard:

TIl det formål I skal bruge den til er ovenstående ikke et godt køb - af følgende årsager:
- Det er en GDI printer, hvilket ikke er tilrådeligt i netværksmiljøer, da printet bliver klargjort på PC'en og derfor potentielt fylder meget når det sendes gennem netværket.
- Tonerne er kun til 700 sider - hvilket betyder I hele tiden skal have en masse toner på lager

Du skal også vide at laserprinterer i de prisklasser i 90% af tilfældene IKKE er billigere end blækprintere, hverken i indkøb eller forbrugsstoffer.

Jeg vil anbefale dig to produkter i to prisklasser. Det ene har enkelte af de samme ulemper som jeg nævnte ovenfor, den anden er lidt dyrere, men tilgengæld et fantastisk produkt med mange muligheder.

Mener du reelt, at netværkbelastning vil blive et problem? Måske undervurderer jeg deres udskriftsbehov, men hvor meget fylder en 120 siders pdf i farver ex når den sendes over netværket? Fylder 1.5mb på pc'en.
(Ved ikke meget om printere i store netværksmiljøer, så det er en reelt undren)

Farvetoneren er på 2.000 sider, sort/hvid er på 3.000 sider i den Ronnikc fandt. At den der sidder i ved levering er på mindre, er næsten altid tilfældet (de 700 du henviser til). Til gengæld er din den store godt nok 25% billigere per udskrift og kører 3x så langt på en tonerpatron.... prismæssigt tager det umiddelbart 85.000 udskrifter at tjene den ekstra indkøbspris ved din hjem.

Hvis kvaliteten af Xerox'en er god nok, er det så ikke lige ved at man kunne give én til hver og så lade folk betale for det de selv printer? Jeg kunne forestille mig, at nogle ville være træt af at betale andres udskrifter. Samtidig er I ikke så afhængig af at én printer endelig ikke må gå i stykker.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:03

Svar på dine spørgsmål Tommy :)

1. en 120siders pdf med grafik fylder som færdigt printjob alt fra 10-200mb alt efter hvordan PDF'en er sammensat. GDI er et møjsprog til printere på netværk - med mindre du sidder hjemme og kun printer meget små job.
2. Når du regner priser ud skal du huske at man ikke kan tage prisen på én toner og dividere med indhold. En farveside med middel dækning koster således mindst din udregning gange 3.

Der er intet galt med denne xerox. Det er dog mere en desktop/personlig printer end det er en arbejdsgruppe printer. Det er faktisk grænsende til at være forkert, at kalde den velegnet til arbejdsgrupper

note:
- Husk at der i xerox'en skal udskiftes andet end toner - det skal også regnes med.
- Dertil kommer at 4 farvesider i minuttet kan pisse enhver af, når man sender et 120 siders PDF dokument :) Husk at 4 sider er ved de beste betingelser og ofte i praksis uopnåeligt. Det gælder alle producenter, at man skal tage lidt let på de sideangivelser.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:05

Well til mit behov er den nu fin :P

98% foregår alligevel digitalt så den flok kvitteringer og breve der skal spyttes ud klarer den helt sikkert bedre end den gamle cannon pixma ip4200 har gjort ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20

Såfremt de oplyste sider per patron er opgjort ligetroværdigt (begge med 5% dækning), er det jo ligegyldig om vi ganger den brugte farvemængde med 3x - der er procentvis stadig den samme forskel. HP har vel også sliddele der skal skiftesefter +20k udskrifter?

Proshop har den til 4.238,40 plus moms. Det er nu heller ikke så galt til et kontorfællesskab.

Det er ikke for at kapre tråden, men elsker hardware ;) 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 22:28

Ronni: Jeg kender ikke ret meget til xerox, men ved det er kvalitet - og er sikker på det er en super printer du har købt. Mine indvendinger går på at lige præcis den model ikke er ret velegnet af flere årsager til arbejdsgrupper.

Tommy: Jeg elsker også hardware, og hvis der fandtes et arto.dk sted for printere ville jeg både være til store og små printere (undskyld sammenligningen, men så kan det heller ikke siges mere præcist Smile)

Ja self er forskellen i  omkostningen proportional, og skal stadig vurderes over x antal udskrifter sammenholdt med indkøb. Men det særligt fede ved HP printeren er, at der ingen sliddele er ud idet alle udskiftelige dele sider sammen med toneren. Det gør prisen og vedligeholdelsen mere gennemskuelig.

Dorte: For at komme tilbage til dig, så vil jeg klart anbefale dig at købe den Tommy har linket til i sit sidste indlæg, selvfølgelig forudsat budgettet er til det. I får så meget printer for pengene.

Og så er det at jeg nu kommer i tanke om, at jeg har lavet den klassiske fejl at hive "kunden" hen til produktet, før jeg har stillet opfølgende spørgsmål :)

Det kunne være:
- Budget?
- Printvolumen (hvordan har i printet eller haft behov for at printe de sidste 2 uger?)
- Printfordeling: er en farveside for jer fuldfarve (billeder, brochurer osv) eller sorte tekstsider med en graf/logo? Og hvordan er forudser i fordelingen mellem farve og sort/hvid?
- Printjob: Vil i typisk lave små jobs af 1-5 sider af gangen, eller større jobs?
- Plads: Hvor skal den stå? Hvor stor må den være, hvor lille skal den være?

Fra København K
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:20

Hold da op, I er aktive. Tusind tak. Som svar på spørgsmål

-30-35 brugere af printeren

- forbrugsoversigt - hvem printer hvor meget og er det sort/hvid eller farveprint? Denne funktion er ret vigtig. Jeg har selv siddet i et arbejdsfællesskab, hvor folk fik ondt i røven over de personer, der ikke havde installeret en print-log og derfor printede gratis. Forståeligt nok. Men findes der virkelig ikke en printer, der kan styre brugere selv?- ekstra papirbakke, hurtig til farveprint og billig i drift (f.eks. ikke specialpapir eller lign.)- toneren skal ikke skiftes hele tiden, men skal selvfølgelig være så billig som mulig (billig i drift)

- budget: 10.000 kr, men så skal den også være rigtig god og det er måske urealistisk, hvis der skal være brugeroversigt?

- plads: ca. to ølkasser

- printjob: oftest under 10 sider, enkelte gange 100 farvekopier- fordeling: 90 % sort/hvid, 10 % farvekopier (oftest faktura i farveprint og altså ikke brochurer)

Jeg har selv printet på en HP Color LaserJet 4700 PCL 6. Den fungerede egentlig meget godt, men havde vist flere eftersyn, skulle have specielt papir og skiftede nogle gange netværk. Men den spyttede farveprint ud ret hurtigt og i super kvalitet. Ved ikke, hvor billig den var i drift, men den larmede ikke specialt meget.

Men så vidt jeg kan se, foreslår de fleste en HP? Måske skal der bare være en printer til sort/hvid og en til farve?

http://www.skindergade15.dk 
Mødelokaler & postservice - kun 299,- pr. md.

Fra Holte
Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Fra  Holte Malerfirma Skrevet kl. 23:31

Hej Dorte.

Jeg ved ikke, om det er muligt med forbrugsoversigt på printeren, men kan anbefale Brother HL 2700 CN, som udskriver i rigtig god kvalitet (som HP´en du nævner), men den er billigere i toner.

Den skriver i øvrigt rigtig godt på alm. kopipapir.

Fra København K
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 16:57

http://www.skindergade15.dk 
Mødelokaler & postservice - kun 299,- pr. md.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 20:03

Hej,

havde sgu helt glemt denne tråd :)

Det OKI software ser godt ud, og fedt det er gratis.

Nu nævner du selv HP CLJ 4700. Det er HP's topmodel og helt sikkert et godt køb. Den er en sand arbejdsgruppe printer! Den er dog lidt større end 2 ølkasser og koster med ekstra bakker også over 10k. Skulle du vælge en HP model, kan du downloade Web JetAdmin (WJA)  og installere det. Det har det dog bedst på en server, dog behøves den ikke være dedikeret.

Med WJA kan du styre brugere, deres adgang til farver og se hvad den enkelte bruger har printet. WJA kan også selv bestille toner ved en forhandler (kræver dog du aftaler det med forhandleren på forhånd).

Mht. at hoppe på netværk, så skal man altid, hvis muligt, indstille en fast IP adresse på printeren - uanset mærke.

Lad os høre hvad det ender med, og spørg gerne om mere, så skal jeg se om jeg kan undgå at glemme tråden igen :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)