Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man bo 50% USA og 50% DK?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med udvikling af en del af vores forretning, har vi talt om at der er nogle muligheder i USA, vi gerne vil udnytte.

Derfor har vi overvejet om vi skal bosætte os 50/50 -- halvdelen af året i L.A. og halvdelen i DK.

Er der nogen der har erfaringer, vi kan drage nytte af, så hører jeg meget gerne om det.

Jeg er eks. i tvivl om, om vi må være der et halvt år af gangen og om vi eks. må eje eks. hus, kontorbygning osv. 

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 14:41

Jeg har hørt at man kan være der 3 mdr. af gangen, uden at søge om visum osv. Vi har derfor snakket om en løsning hvor vi tager der over eks. 1. tober, kommer hjem midt december og holder jul med familie og venner og så tager tilbage til USA i januar, februar og marts.

Kunne det være en løsning for at undgå at skulle søge om "alt muligt" eller er 2 x 3 mdr. ikke muligt så kort tid efter hinanden? 

Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:59
Jeg har selv boet i USA og du kan faktisk bare tage over grænsen efter 3 mdr og så tilbage dagen efter, så har du fået 3 nye måneder.

Dog er der helt sikkert issues hvis du vil købe en bolig og drive erhverv derovre.

I starten kunne I overveje blot at leje et hus, det er meget normalt.

Ring evt. til den danske ambassade og hør.

Da jeg boede der var vi udstationeret gennem et dansk firma, så det er helt andre regler.

Men go for it, USA er et super fedt land! - og amerikanerne er et flinkt folkefærd der elsker at hjælpe.

Dbh
Kasper
Fra Sønderborg
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:02

Hej

Har selv boet  i L A og det er ikke så nemt i californien, kan anbefales at få et Green Card selv om det er svært især hvis du ikke har forbindelse til et Dansk eller amerikansk firma. De er meget strikse med reglerne ....du må gerne opholde dig og bo der på et 3 mdr turist visum, men du kan ikke være ansat (tjene penge) og du kan ikke købe bil......., eller nærmere have en bil forsikret da det kræver et US kørekort for at få den forsikret i californien og det udstedet de ikke til turist visas....spørg hvis du vil vide mere har boet det i flere år..

www.soratek.dk -Et freelance smede & Montage firma inden for slagteribranchen.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:55

> Derfor har vi overvejet om vi skal bosætte os 50/50

Vær opmærksom på, at hvis du ikke fraflytter Danmark fuldt ud - og opfylder de krav der er til ikke at have faste forhold tilbage her, så ender du med at skulle betale fuld dansk inkomstskat, men uden at du nødvendigvis der dækket hele tiden.

Jeg vil også lige understrege, at det der med at tage over at arbejde på et turistvisum kan være meget risky - og hvis de opdager misbruget kan der gå mange år før du kan komme ind igen. Jeg kæmpede selv engang med det i flere år, fordi jeg havde lavet en fejl ved mine første indrejser.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Kan være vi ses derovre :-)

Tjek dem her: http://www.rental-living.com/ 

Du kan naturligvis ikke drømme om at arbejde på et turistvisum derovre - der har Mikkel helt ret. Vask din mund med sæbe! ;-)

Etabler et Inc. i USA - bliv derefter udstationeret af det danske firma. Vær derovre i mere end seks måneder - og sørg for, at du har mindst lige så mange "bindinger" til USA, som du har til Danmark. Tjek også mulighederne for bank i Schweiz eller Cayman Islands. Det kan være en god ide - og tag din bank med på råd der. En ordentlig bank kan guide dig, så du skattemæssigt står bedst muligt.

Held og lykke!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50

Hej Thomas,

Er det ikke kompliceret at etablere et Inc. i USA som udlænding ? Og hvorfor vælge bank i Schweiz/Cayman frem for det land, man vil oprette firma i (USA) ?  Er det ikke nemmere at etablere sig, hvis man har en amerikansk bank bag sig ?

Vh Per

Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Skrevet kl. 10:35
snc:

Hej Thomas,

Er det ikke kompliceret at etablere et Inc. i USA som udlænding ? Og hvorfor vælge bank i Schweiz/Cayman frem for det land, man vil oprette firma i (USA) ?  Er det ikke nemmere at etablere sig, hvis man har en amerikansk bank bag sig ?

Vh Per

Du skal bruge et social security number (amr. cpr) for at blive oprettet i en amr. bank.
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 10:38

Hvor(dan) får man et social security number?

Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Skrevet kl. 10:51
Enten ved at være resident, altså have et greencard, eller ved at du har fået et arbejdsvisa og dit firma lægger en ordentlig bunke penge som sikkerhed for at du ikke bare smutter efter at have hævet.

De går MEGET op i ens kredithistorie/"creditscore" og det er det bunken af penge kompenserer for.

Ex. skulle jeg oprette et mobil abonnement, men jeg havde ingen creditscore, fordi jeg ikke har lånt penge i usa. Så jeg måtte smide 500$ i sikkerhed.
Side 1 ud af 4 (37 indlæg)