Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

macbook pro køb i USA... moms?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg skal til USA til sommer, og vil i den forbindelse gerne købe en laptop til mit firma. Er det muligt at trække momsen (som vel er omkring 8%?) fra, og hvordan gøres dette?

Mvh Rune 

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 23:04
Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål. Men er tasteturet ikke uden æøå? - for så vil det da være ret så træls at skrive på :) 

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 23:39

Mener du må købe for cirka 1300 i USA uden at man skal betale told og afgifter af disse varer.. Så spørgsmålet er om du ikke bare skal pakke den ud derovre så den ser brugt ud når du rejser gennem tolden i din ankomst lufthavn i EU... Det må da absolut være billigere end at spare momsen...  

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Tilmeldt 21. Oct 07
Skrevet kl. 00:47

Det kommer jo an på, om jeg kommer til at kunne trække hele beløbet fra som udgift i mit firma, for så gør det en stor forskel :-)

Man kan ringe til Apple Store og bestille computere hjem med danske tastaturer derovre.... 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:34

Du kan ikke få refunderet den Amerikanske moms.

Derudover skal du huske på dels, som andre har nævnt, at du skal betale import told for varer over 1300 kroner (eller lige deromkring). Derudover skal du huske at når du køber computer i USA er der næsten ingen garanti med - den skal du betale ekstra for. Så prøv lige at regne på det hele igen - det er langt fra altid det kan betale sig :)

Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:04
Mht. garanti så sidder jeg her med en amerikansk Macbook Pro med dansk tastatur og 3 års applecare (køb applecare derovre, så sparer du ca. halvdelen på den)

Og så er det worldwide garanti.

Momsen ved jeg ikke noget om, men du kan vel købe den personligt og så sælge den videre til dit firma som en brugt vare - så kan du vel trække momsen fra?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:12

> Momsen ved jeg ikke noget om, men du kan vel købe den personligt og så sælge den videre til dit firma som en brugt vare - så kan du vel trække momsen fra?

Nej, private er ikke berettiget til at pålægge moms på en regning, og dermed er der heller ingen momspost der kan fratrækkes.

Tilmeldt 21. Oct 07
Skrevet kl. 11:22

Kasper Teglgaard:
Mht. garanti så sidder jeg her med en amerikansk Macbook Pro med dansk tastatur og 3 års applecare (køb applecare derovre, så sparer du ca. halvdelen på den)

Og så er det worldwide garanti.

Momsen ved jeg ikke noget om, men du kan vel købe den personligt og så sælge den videre til dit firma som en brugt vare - så kan du vel trække momsen fra?

Kasper --> Hvordan bestilte du den med dansk tastatur? Gjorde du det mens du var derovre, eller ringede du derover først?

Mvh Rune 

Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Skrevet kl. 11:26

Kasper --> Hvordan bestilte du den med dansk tastatur? Gjorde du det mens du var derovre, eller ringede du derover først?

Mvh Rune 

Jeg købte den med amerikansk tastatur da jeg ikke vidste det var muligt at ringe til dem (3 uger før du skal bruge den) og bestille med dansk tastatur.

Men slå butikken op på nettet og ring til dem.

Det var servicepartner i DK der skiftede mit tastatur. Der var noget galt med hele topcasen på min mac så jeg sendte den ind som DOA og skrev at når de alligevel skulle skifte det hele, kunne de ligeså godt sætte et dansk tastatur på, så det gjorde de =)
Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Skrevet kl. 11:27
Mikkel deMib Svendsen:

> Momsen ved jeg ikke noget om, men du kan vel købe den personligt og så sælge den videre til dit firma som en brugt vare - så kan du vel trække momsen fra?

Nej, private er ikke berettiget til at pålægge moms på en regning, og dermed er der heller ingen momspost der kan fratrækkes.

Så blev jeg så klogere =) Tak Mikkel.
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)