Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

macbook pro køb i USA... moms?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel deMib Svendsen:

> Momsen ved jeg ikke noget om, men du kan vel købe den personligt og så sælge den videre til dit firma som en brugt vare - så kan du vel trække momsen fra?

Nej, private er ikke berettiget til at pålægge moms på en regning, og dermed er der heller ingen momspost der kan fratrækkes.

Så blev jeg så klogere =)

Tak Mikkel.
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:31

Mikkel deMib Svendsen:

Du kan ikke få refunderet den Amerikanske moms.

Derudover skal du huske på dels, som andre har nævnt, at du skal betale import told for varer over 1300 kroner (eller lige deromkring). Derudover skal du huske at når du køber computer i USA er der næsten ingen garanti med - den skal du betale ekstra for. Så prøv lige at regne på det hele igen - det er langt fra altid det kan betale sig :)

Nogle amerikanske stater refunderer skatten (momsen), når man forlader USA.

Mht. de 1300 kr: Det gælder varer indført til privat brug, men her taler du erhvervsmæssigt indkøb, og så skal indkøbet deklareres, og der skal betales told.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:25

Kasper: Det lyder næsten for godt til at være sandt... Skal selv til USA efter sommerferien og havde faktisk planlagt at købe en MBP med hjem. Er kommet lidt fra tanken igen da jeg hørte fra flere steder at man ikke kunne få dansk tastatur i USA. Men nu er der håb igen.

Jeg skal lige høre... Hvilken butik købte du din MBP i? Og var det ekspedienten der sagde at de kunne smække dansk tastatur på. Jeg havde lidt planlagt at købe igennem Apple store på nættet, men tror ikke bare man kan få dansk keyboard igennem dem.

Mvh

Rasmus

Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Skrevet kl. 08:18
Hej Rasmus,

Det er jeg da ked af du synes det lyder som.. ;-)

Men det er skam sandt! - Jeg købte min i den "lille" by jeg boede i i Connecticut. Byen hedder Hartford og ligger langt fra alt spændende, men det er heller ikke det væsentlige. Du skal bare finde nummeret på en butik i den by du kommer til og ringe dem op.

Du kan ikke bestille den med DK tast over nettet. Det har jeg undersøgt til hudløshed. Men rigtig god fornøjelse med din MBP, det er en virkelig lækker maskine!

Dbh
Kasper
Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Skrevet kl. 08:19
Forresten..
Hvis du ikke kan få dem til det i Apple Store, så ring til en BestBuy (www.bestbuy.com) og bestil den gennem dem. De ligger også over hele landet.
Tilmeldt 25. Jun 08
Skrevet kl. 11:09

Kasper Teglgaard:
Forresten..
Hvis du ikke kan få dem til det i Apple Store, så ring til en BestBuy (www.bestbuy.com) og bestil den gennem dem. De ligger også over hele landet.

Det lyder bare super! Jeg prøver mig lidt frem.

Glæder mig også rigtig meget til at få en MBP. Har været, og er PC-bruger, men nu skal det sgu være slut. Det er simpelthen for besværligt. Og efter jeg lånte kærestens macbook i 2 uger er jeg faldet pladask for hele konceptet.

Du skal ha mange tak for hjælpen - skal nok lige gi en update når jeg engang har fået hentet dyret hjem.

-Rasmus 

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 19:46

Jeg mener bestemt, at toldsatsen for computere indført fra USA er 0%. (se evt her: http://www.maclab.dk/forbrugerguide/told_mail.shtm). hvis dette er tilfældet kan du roligt købe en og indføre den på lovlig vis. Du vil selvfølgelig blive opkrævet dansk moms på 25%, men som virksomhed kan du jo som sædvanlig trække det fra. Men prøv at ringe til dit lokale skattecenter og få en bekræftelse på toldsatsen på computere fra usa.

Som privatperson kan det selvfølgelig ikke rigtig betale sig, da momsen ikke kan trækkes fra.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:15

Hvor meget er der i virkeligheden at spare på at købe den i USA? I apple-store (US) står den til $1999 (ca. 10.000 kr.) og på den danske apple-store står den til 11000 kr. ex moms. Er dette rigtigt forstået?

// Jesper Skov

Tilmeldt 25. Jun 08
Skrevet kl. 17:43

Jamen som jeg ser det, så koster den mindste model af MBP herhjemme 13.799kr i apple store.

I US applestore (med studierabat*) fås den samme maskine til $1799 hvilket svarer til 8.635kr. Ud over dette får du en iPod Touch med til en værdi af $300 (1440kr).

Det giver en besparelse på: 6604kr (Ja - det er jo turen der over Smile)

*Min kæreste skal skrive speciale derovre, så hun vil kunne få studierabat.

[EDIT]: Selvfølgelig - hvis man kan trække momsen fra er besparelsen noget mindre. Glemte helt tråd starters oprindelige problem Big Smile

Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Skrevet kl. 18:03
Så er spørgsmålet selvfølgelig også om du glemmer eller husker at indberette det til Skat når du kommer hjem :-)
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)