Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget er min side værd ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 242
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Vi overvejer at sælge vores internet side, som nu er 1 år gammel. Men hvordan pris sætter man den ?

Vi har 100.000 besøgende om måneden, og ca halvdelen er unikke. Vi har pagerank 5 - og ligger utrolig godt på google når man søger inden for vores feldt. Der er knap 20.000 reg. brugere på siden, og der kommer mange nye til hver dag.

Siden er unik på sin feldt, og den omsætter for ca. 53.000 om måneden. 80 % af omsætningen kommer af "sig selv" resten kommer via solgte bannere og Google links.

VI har et helt suværen domaine navn, og er semi kendte. Der er stadig stor potientiale i siden.

Jeg kunne fortælle meget mere om siden, men jeg har brug for nogle tips til at prissætte den,. Hvor meget er trafikken værd ? Hvor meget er omsætningen værd osv osv..

Håber nogle har noget erfaring i det.

Venligst Carsten

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:17

Jeg gå ud fra du mener http://www.gipote.dk/. Hvis du kan finde en der har interesse i indholdet osv.. ville den vel kunne koste omkring 2-300.000 kr. Men det er bare min vudering. Smile

Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 21:19

Det syntes jeg er lidt skuffende - når man tænker på at den omsætter for 600.000 om året. :-(

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:38

Gipote.dk:

Det syntes jeg er lidt skuffende - når man tænker på at den omsætter for 600.000 om året. :-(

Hvis omkostningerne til at drive siden er 1.000.000kr om året, så kan du ikke bruge en omsætning på 600.000kr til ret meget.
Hvis du kunne komme med et overskud pr år/mdr - så ville det være lidt nemmere at give en vurdering af din side, men det vil stadig være svært. Finder du den helt rigtige køber, der lige kan bruge din side til et eller andet kan prisen være rigtig høj.

Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 21:41

Det har du helt ret i !

Udgifterne til siden, er servern og PBS. Omkring 2000 kr om månden.

Jeg ved godt at der er mange ting der spiller ind når man skal vudere prisen. Men hvad går man efter ? Unikke brugere og omsætning er en ting. Men er det også noget værd at den har høj pagerank ? Hvad med alt indholdet, hvordan vudere man det ?

Jeg har INGEN fornemmelse af hvor den ligger...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:16

Du skal lige indregne arbejdstid i udgifterne også - det skal jo også betales.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 22:20

Prisen skal noget højere som jeg ser det.

Kig på http://www.amino.dk/virksomhedsbors/vaerdiberegning 

Der er mange andre ting at forholde sig til, men den giver et fornuftigt praj.  

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 22:59

Hvad er grunden til den skal sælges?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:05

Internationalt sælger man sites for omkring 8-12 måneders overskud + lidt ekstra HVIS sitet er af en ufattelig god kvalitet...

Grunden til at man ikke giver for flere år, ligesom med virksomheder er, at usikkerheden samt risikoen jo er stor i denne branche... 

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:38

Hej Carsten,

Hvad mener du med "omsætningen kommer af sig selv" ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)