Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside, hvad koster det?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

>Det er synd at lave en flot side med så dårligt sprog.
De færreste vælger nok tekstforfattere. Det er min erfaring at virksomheder med 1-15 medarbejdere har svært ved at se hvad de får for deres penge ved en tekstforfatter + at det er meget omfattende da han trodsalt ikke kan skrive historien ud af det blå.

Kan du ikke give nogle eksempler på hjemmesider hvor tekstforfatteren har været penge værd?

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans
Som jeg skriver er jeg ude og undersøge markedet, hvad det kan tilbyde og til hvilken pris. Du er velkommen til at komme med et tilbud, jeg ved godt der er forskellige faktorer der spiller ind, men skyd mig i knæskallen

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tommy
Mht til tekstforfatning anskuer jeg det på denne måde:

Jeg skal sælge et produkt jeg selv har designet, "mit hjertebarn", mine tanker og ideer skal derfor komme til udtryk, som et personligt signatur, derfor synes jeg bedst om ideen at forfatte sin egen tekst, dette burde også være muligt hvis man er nogenlunde velformuleret. Derefter ville det være en oplagt mulighed at få en proff. til at læse korrektur.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/14/2005 11:17:55 PM Forfatter: Tommy

 Kan du ikke give nogle eksempler på hjemmesider hvor tekstforfatteren har været penge værd?



Det er selvfølgelig lettere at give eksempler på sider, hvor tekstforfatteren mangler.

 

Lad mig udtrykke det sådan her:

Jeg er gør-det-selv-mand af et glad hjerte. Jeg har netop lagt omkr. 80 m2 gulv. Du kan ikke finde én enest m2 på det gulv, som en tømrer kunne have lagt bedre.  Men, hvis mine tommelfingre havde vendt forkert, ville du sikkert ikke kunne finde én m2 som en tømrer ikke kunne have lagt bedre.

 

Hvis Nina er god til at skrive, har hun naturligvis ikke brug for en tekstforfatter. Men Karina Hansen mangler én.

 

Hvis du vælger at skrive selv, Nina, så sørg for at få en krakilsk og nidkær sprogekvilibrist til at gå det hele efter med en rød kuglepen.  Husk også, at jeg som kunde vil vide noget om dig. Jeg vil have historien bag dit design - jeg vil ikke spises af med, at dine ting er smukke og inspireret af naturens mange detaljer.

 

På min hjemmeside www.kjers.com finder du bl.a. historien om mig. Den historie adskiller mig fra de andre i branchen, og kunder som efterspørger de værdier, jeg står for - ja, de vælger mig.

De kan ikke læse mine værdier ud af mine referencer - dem kan de kun bruge til at se mit håndværksmæssige niveau.

 

Og så til svaret på Tommys spørgsmål.

Forsiden på www.ringamt.dk er skrevet af en journalist, som er alle pengene værd. Hvis du sammenligner sprog og indholdsrelevans på undersiderne med forsiden, vil du se, at undersiderne vedligeholdes af kontorassistenter og fuldmægtige, som har forvaltningens perspektiv i stedet for læserens. Det er den slags, man undgår ved at bruge en professionel tekstforfatter. (Jeg har selv haft fornøjelsen af at være webkonge over den side i et års tid ).

 

mvh Hans

 

 

 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/14/2005 11:17:55 PM Forfatter: Tommy
 Det er min erfaring at virksomheder med 1-15 medarbejdere har svært ved at se hvad de får for deres penge ved en tekstforfatter

 

..... tjah - det er faktisk også min erfaring......

Mange kan da også løse opgaven udmærket uden hjælp udefra.

 

Hans
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Nina,

Kan du ikke ved lejlighed sende en email til mig på jesper snabelA mediamouse.dk ?

Vi vil godt afgive et tilbud på din opgave. Vi har lavet en del hjemmesider som ligger inden for det område som du ønsker. Det er dog lidt svært bare at smide et bud med en pris i, da der lige er nogle mere detaljerede spørgsmål som skal afklares først.

/Jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er MEGET enig i at det er vigtigt at sproget et godt. Når man handler i en e-butik er troværdighed vigtigt at udstråle, idet kunden ikke har ret meget at basere sin tillid på. Så et godt sprog, gode klare billeder er alfa og omega. Bare en enkelt stavefejl vil helt sikkert koste x% af ens ordrer.
Jeg får selv med jævne mellemrum gennemset SPAMfighter websitet for det sproglige og det vel at mærke på alle sprog. Det koster da nogle penge, men min opfattelse er at det helt klart kan betale sig.

Dbh Martin
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dårligt sprog på en hjemmeside svarer lidt til, hvis sælgeren i en pæn herretøjsforretning står i slidte og beskidte jeans, mens han i dunsten fra uvaskede armhuler forsøger at sælge dig et slips til 1½ kilo.


 

Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nina,

Dit website er dit eneste ansigt mod verdenen.

Sæt ca. kr. 25t af til dit website og visuelle identitet og få det gjort ordentligt fra starten.

For såvel tekst og design så kræv at se en portfolio og eksempler på virksomhedernes tidligere arbejde. Find en leverandør som du har det godt med og kan vende tilbage til når du skal have lavet ændringer senere.

Vi har tidligere snakket med http://www.designfaktor.dk/ hvis websites er super enkle og en fryd for øjet.

Når først man har fået et website sat i søen, så bliver det ofte hængende. Givet min egen erfaring er mit bedste råd derfor at få det rigtige website sat på benene med det samme og styre helt uden om næsten-godt-nok sites og websites bygget op omking skabeloner eller kopier af andre sites. Det bliver kun dyrere i længden.

Cheers, niels


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

>Givet min egen erfaring er mit bedste råd derfor at få det rigtige website sat på benene
>med det samme og styre helt uden om næsten-godt-nok sites og websites bygget op
>omking skabeloner eller kopier af andre sites. Det bliver kun dyrere i længden.

Jeg er lige kommet tilbage fra en rejse til Fillipinerne hvor en af de ting der blev købt med hjem var et jakkesæt. De første vi så på kostede 1200 kroner, men jeg endte med at ofre 4.000 kroner på noget virkelig godt stof ved en kompetent skrædder - og det blev et resultat jeg vil være glad for hver gang jeg bruger det. Og sådan mener jeg egentlig også man kan se på en hjemmeside.

En hjemmeside bygget op over en skabelon bliver dog ikke dyrer i længden, det synes jeg ikke jeg kan genkende - men vi har jo nok hver vores erfaringer. En hjemmesige bygget op over en skabelon kan, efter mine erfaringer, sagtens holdes på et rimeligt niveau - men vi kender vel allesammen forskellen på den glæde, der er ved at bruge den dyrer kniv vi har hjemme i køkkenet, og så den man købte til 45kr under campingturen til Odense fordi man lige manglede noget at skærer med.

Hvis man går ud og giver 25.000 kroner skal det ikke være under påskud af, at det andet bliver dyrer i længden. Så skal det være fordi det er et område man gerne vil satse seriøst på, og man vil have et produkt man er glad for at bruge - hver gang.

Men det kræver også engagement, fra Nina, under hele forløbet, ellers kan resultatet stadig blive middelmådigt.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)