Dato: 6/14/2005 11:17:55 PM
Forfatter: Tommy
Kan du ikke give nogle eksempler på hjemmesider hvor tekstforfatteren har været penge værd?
Det er selvfølgelig lettere at give eksempler på sider, hvor tekstforfatteren mangler.
Lad mig udtrykke det sådan her:
Jeg er gør-det-selv-mand af et glad hjerte. Jeg har netop lagt omkr. 80 m2 gulv. Du kan ikke finde én enest m2 på det gulv, som en tømrer kunne have lagt bedre. Men, hvis mine tommelfingre havde vendt forkert, ville du sikkert ikke kunne finde én m2 som en tømrer ikke kunne have lagt bedre.
Hvis Nina er god til at skrive, har hun naturligvis ikke brug for en tekstforfatter. Men Karina Hansen mangler én.
Hvis du vælger at skrive selv, Nina, så sørg for at få en krakilsk og nidkær sprogekvilibrist til at gå det hele efter med en rød kuglepen. Husk også, at jeg som kunde vil vide noget om dig. Jeg vil have historien bag dit design - jeg vil ikke spises af med, at dine ting er smukke og inspireret af naturens mange detaljer.
På min
hjemmeside www.kjers.com finder du bl.a. historien om mig. Den historie adskiller mig fra de andre i branchen, og kunder som efterspørger de værdier, jeg står for - ja, de vælger mig.
![]()
De kan ikke læse mine værdier ud af mine referencer - dem kan de kun bruge til at se mit håndværksmæssige niveau.
Og så til svaret på Tommys spørgsmål.
Forsiden på
www.ringamt.dk er skrevet af en journalist, som er alle pengene værd. Hvis du sammenligner sprog og indholdsrelevans på undersiderne med forsiden, vil du se, at undersiderne vedligeholdes af kontorassistenter og fuldmægtige, som har forvaltningens perspektiv i stedet for læserens. Det er den slags, man undgår ved at bruge en professionel tekstforfatter. (Jeg har selv haft fornøjelsen af at være webkonge over den side i et års tid
![]()
).
mvh Hans