Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside, hvad koster det?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg ved ikke om der er nogen der kan give mig et etstimeret bud på hvad det koster at få programmeret en hjemmeside.

Jeg er en del af et nystartet firma, og som følge af dette, skal vi have lavet en hjemmeside. Denne skal indeholde X- antal sider med billeder og dertil hørende tekst, intet andet, hverken webshop eller lign.

Her er et link til en hjemmeside der indeholder de ting vi skal bruge, for lige at give en ide om hvad jeg mener.

www.karinahansen.com

Håber der er nogen der kan hjælpe
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina


Nogle ting du skal tænke over:

Hvad med administrationen af siden?

Skal den være helt statisk, dvs. aldrig udskiftning i billeder og tekster,

Skal der sjælent ændres, og det er derfor billigere/bedre at betale en designer timepris for ændringerne,

eller skal den være dynamisk, så du selv har mulighed for at ændre via et administrationssystem (CMS - Content Management System).

 

Hvis det er som du siger at siden bare skal være et visitkort, så svinger priserne fra kr. 250,- til kr. 100.000

Hvor drengene der laver dem efter skoletid ligger i den lave ende, og reklamebureau'erne ligger i den høje.


Jeg vil vurdere at en side i samme kvalitet som www.karinahansen.com vil koste mellem kr. 5.000,- og kr. 15.000,-


Der er sikkert nogen her på fora'et der kan hjælpe dig. 

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej D-fens

Det vi havde i tankerne var at den rimelig tit skulle opdateres med nye billeder af vores varer og priser, og derfor ville det være mest hesigtsmæssigt hvis vi selv kunne opdatere den.
Den skal fugere, som du selv skriver, som et visitkort, men også som en slags webshop dog uden en "webshop-funtion", da dette ville være for omfattende, så salget skal køres via e-mails eller pr tlf.


Men tak for hjælpen

Nina
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :



Det vi havde i tankerne var at den rimelig tit skulle opdateres med nye billeder af vores varer og priser, og derfor ville det være mest hesigtsmæssigt hvis vi selv kunne opdatere den.


 

Det afhænger også af hvor gode I selv er med en computer. Hvis I har rimelig fod på det, kan jeg tilbyde nogle standard-løsninger lige fra 1.000 kroner til 8.000 afhængig af hvor meget af arbejdet I vil gøre selv.

Det billigste ville jo være selv at sætte en side op med design, domæne og webhotel samt CMS og så lade jer selv lave alle undersider med tekst og billeder. Lidt dyrer bliver det hvis der skal bruges timer på at skrive den første tekst og lave de første produkt-sider, omvendt bliver det så også lettere for jer at gå til.

En dygtig htx-elev er også en mulighed, det kræver bare en insider til at sortere i de mulige emner :)


Jeg vil tro at Karina Hansen har givet cirka 5.000 kroner for hendes hjemmeside.


 


 
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina


Mit bedste råd vil være at finde en der kan lave et flot design, og dernæst finde et standard webshop system med en lille cms-del, som du selv kan administrere. I de fleste systemer kan man fravælge online-betaling.

Så burde dække dine behov, og samtidig være nemt at udvide til en "rigtig" webshop senere.

 

Et eks. kunne være DanDomain's webshop som også er forholdsvis billig. Jeg har dog ingen erfaringer med dem, men du kan teste Deres demoshops og umiddelbart syntes jeg at det er meget brugervenligt.



Tommy:

Med mindre hun har en designer gemt i maven, vil jeg ikke anbefale at man selv går i gang.


Det findes mange eksempler på folk som har forsøgt selv, men det er ikke altid det mest hensigtmæssige når man nu skal sælge et produkt.

eks. http://www.ecvvs-el.dk/  - Jeg ved dog ikke om det er de selv har lavet


Når du vurderer www.karinahansen.com  til at koste kr. 5.000,-, går jeg stærkt udfra at du ikke har inkluderet fotografierne på siden?

De er nemlig temmelig profesionelle.


 

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nina & D-fens,

 

>Med mindre hun har en designer gemt i maven,

>vil jeg ikke anbefale at man selv går i gang.

En del CMS'er har standard designs, f.eks www.web10.dk 's ActiveBuilder som man
godt kan slippe godt fra at benytte.



 

>eks. http://www.ecvvs-el.dk/

>Jeg ved dog ikke om det er de selv har lavet

Kunne meget vil være chefens eller en af de ansattes børn. Det er lidt en skam,
for siden kan reelt ikke bruges, og er ikke med til at hæve firmaets image -
hvilket nok har været intentionen (vil jo gerne være med på noderne).





>Når du vurderer www.karinahansen.dk

Det er .com ikke .dk





>Når du vurderer www.karinahansen.dk til at koste kr. 5.000,-, går jeg

>stærkt udfra at du ikke har inkluderet fotografierne på siden?

>De er nemlig temmelig profesionelle.

Når man kigger i kildekoden kan man se, at det er lavet af firmaet
www.cynope.dk. Ved at benytte deres onlinle modul til prisudregning kom jeg frem
til 7500 kroner, men havde en fornemmelse af at jeg havde valgt ét modul 2
gange.



 

Hvis man har nogle gode kontakter til fotograf-skolen i Viborg er det ikke et
problem med billederne. Jeg har før fået taget billeder til en hjemmeside
(medarbejdere, kontor, 7-8 produkter) samt designet et flot visitkort for et par
tusinde ekstra. Og det er dygtige folk der går op i deres håndværk :)

Men jeg vil give dig, at det er sat flot op med blomster og blade.



 

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy og D-fens


Det er ikke designet der er noget problem, det vi skal sælge er noget vi selv designer, så det har vi gemt i maven

Og jeg har nogle kontakter til forskellige fotografer, så det er heller ikke der, skoen trykker. Problemet er selve kodningen af siden, jeg har ikke den store forstand på html og deslign. men så snart scriptet er der burde det ikke være et problem for mig at skifte billederne ud, eller ændre i brødteksten.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er selve kodningen af siden, jeg har ikke den store forstand på html og deslign. men så snart scriptet er der burde det ikke være et problem for mig at skifte billederne ud, eller ændre i brødteksten.


Prøv at lege lidt med demoen, måske kan du selv klarer det hele for 10kr/måneden :)
www.activebuilder.dk

Ellers er en opstart på 1-3 tusinde vel heller ikke så galt, når der ikke er løbende udgifter (udover domæne og webhotel som nok beløber sig til 20kr/md).
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er det bestemt ikke, men domæne og webhotel er købt. Jeg prøver at kigge på linket, og tak for hjælpen


 

Nina
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

..... men vælg en anden tekstforfatter end Karina Hansen. Det er synd at lave en flot side med så dårligt sprog.


Hvis I får lavet en CMS-side, så husk at lave en designmanual for jeres fotos. Ellers bliver det noget rod - og man sælger ikke design ved at fremvise rod.

 

Jeg laver gerne jeres tekster - eller for den sags skyld hele jeres side - med 10% aminorabat.

 

mvh Hans
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)