Det kommer vel helt an på, om der er tale om en portal eller en webshop?
For kan se at Martin Rene har besvaret som en webshop. Men de fleste portaler er det nok reklameindtægter - men jeg ved ikke hvad det bestemt er du søger?
God service, hurtigt svar og god dialog med kunderne giver en trofaste kunder, og dem tjener man som udgangspunkt penge på. Men det vil være direkte tåbeligt at begynde at beskrive hvilke varegrupper man tjener mest på, i et åbent forum. Den oplysning skal man holde for sig selv, der er ingen grund til at forære konkurrenterne den information.
Jeg var egentlig åben for alle mulige forskellige online salgsteder, men lad mig ændre det til portaler. Dvs. webshops er ikke inkluderet, da vi er helt nede på vareniveau for at se hvad som sælger.
Derfor spørger jeg nu til Portaler, Communities osv. Her kan nævnes platforme som www.dkbn.dk , www.netdate.dk , www.version2.dk mm. Et site med en online service / ydelse / mulighed.
tja.. jeg har skrevet en artikel om det her - Min online indtjening i år 2008 Det er en lidt blandet landhandel jeg tjener ved... men klart den største indtjening kommer fra at have ens eget produkt til salg....
Nogle af de bedste forretningsmodeller for communities har det store minus at jo flere der gør det samme, jo sværere bliver det for den enkelte at udnytte det. Derfor er folk, inklusiv jeg selv, ikke altid så vilde med at gå alt for meget i detaljer med den slags