Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura - registreret varemærke

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
1.) ligger hjemmsiden i DK
2.) Driver du "UREN" forretning ?
3.) Udlodder I en gevinst på tur ?
4.) Har du købt en tur til disneyland ?
5.) Har du ikke købt ! Driver du "Uren" forretning


Jeg kan give et eksempel .... f.eks. Thorborgs SPAMfighter ........ ( bruger lige dig hr. Thorborg)

Køber du 100 Licenser ved dem så må garanteret gerne bruge det som attraktion til konkurrencen..

MEN

Køber du ikke 100 Licenser ved dem men bruger dem som lokkemad til din hjemmeside så kommer Thorborg efter dig og det med rigtig god grund ... Det er hans Brand ! og det må ikke udnyttes.... som Martin T selv siger tænk logisk ...

Men kører konkurrencen i DK / hjemmesiden er i DK / du har købt en tur i DK til Disneyland
så kan de stille sig på bagben men de kan ikke røre dig udover du får noget respons fra medieverdenen...
 
 
 
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/28/2006 11:21:34 PM Forfatter: Nova
1.) ligger hjemmsiden i DK 2.) Driver du ''UREN'' forretning ? 3.) Udlodder I en gevinst på tur ? 4.) Har du købt en tur til disneyland ? 5.) Har du ikke købt ! Driver du ''Uren'' forretning Jeg kan give et eksempel .... f.eks. Thorborgs SPAMfighter ........ ( bruger lige dig hr. Thorborg) Køber du 100 Licenser ved dem så må garanteret gerne bruge det som attraktion til konkurrencen.. MEN Køber du ikke 100 Licenser ved dem men bruger dem som lokkemad til din hjemmeside så kommer Thorborg efter dig og det med rigtig god grund ... Det er hans Brand ! og det må ikke udnyttes.... som Martin T selv siger tænk logisk ...
Men kører konkurrencen i DK / hjemmesiden er i DK / du har købt en tur i DK til Disneyland så kan de stille sig på bagben men de kan ikke røre dig udover du får noget respons fra medieverdenen...

1) Den ligger i DK - (Bliver eksponeret via mere end 100 websites, hvoraf 2 af dem er mine)
2) Det er ikke tale om uren forretning (Jeg har endda meget overvejet at melde mig ind i www.bpmd.dk for ligesom at kunne understrege det.
3) Ja..... Der er 1 vinder af denne tur
4) Den er indkøbt
5) Det er jo netop her problemet ligger......
Et eksempel:
Jeg køber en DELL computer......
Laver et online spil og skriver at 1. præmien er en DELL computer.
Så skulle jeg ifølge hende fra Disney overtræde lovgivningen, fordi DELL er et registreret varemærke
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hola !
 
Du kan skrive til damen at du vil sætte et link op men ikke har tilsinde at fjerne dit link......
 
 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal virkelig passe på hvad du er ved at rode dig ud i.

Disney kan uden at blinke med øjnene trampe dig flad. Bare det at du har skrevet Disneyland i noget, som egentlig har til hensigt at promovere dit eget produkt/site, er et brud på deres mærkevare-registrering. Du skal indhente en skriftlig erklæring fra dem før du må gøre det - og hvis de eventuelt gav dig lov, så ville du modtage nogle meget skarpe retningslinier omkring hvorledes navnet måtte benyttes. Først og fremmest vil de bede dig om at tilføje henholdsvis TM og R -mærkerne efter navnet - endvidere vil de formentenlig stikke nogle retningslinier ud omkring hvilken skrifttyper du må skrive navnet med.
 
Normalt gider disse større koncerner ikke at bruge krudt på at jorde et mindre problem som det du har skabt - de gør blot opmærksom på det og har så en forventning om at du fjerner problemet. Men hvis du først begynder at stritte imod og gøre dig kostbar, så går der ikke længe før at der ryger en advokat efter dig. De betaler milioner, blot i DK, om året for at beskytte deres varemærker - og denne investering forsvarer de!
 
Det er ligegyldigt om du har købt billetterne eller ej - hvis du ikke har fået lov af Disney til at udlodde dem til en konkurrence som du reklamerer for, så er du pludselig kommet på tværs af varemærket og reglerne omkring benyttelse af dette.
 
Så to muligheder: Drop Disneyland reklamen og skriv tilbage til dem at du ikke var opmærksom på at det ville kunne blive et problem og du selvfølgelig beklager fejlen og har fjernet præmien fra siden. Og at der i øvrigt ikke er givet nogen af disse ud i form af præmier før de blev fjernet.
 
Den anden mulighed er at skrive pænt til dem, at du beklager fejlen og om de eventuelt ikke vil kunne rådgive dig omkring retningslinierne, såfremt du ønsker at kunne præmiere folk med et ophold i Disneyland. Her skal du selvfølgelig handle hurtig og lige holde i mente, at du allerede har brudt deres varemærke og de måske derfor vil se lidt skævt til dig set i forhold til hvis du havde spurgt inden.
 
Men en ting er sikkert: Du skal ikke sylte denne sag - se at få at få den afklaret. Hvis du lader den ligge for længe tror de blot at du er ligeglad og agter at lade det forsætte og blot lade som om du er ligeglad. Og så kan det godt være at væslerne fra Roger Rabbit kommer forbi til en kop kaffe ;)] 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
 
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/29/2006 8:56:50 AM Forfatter: Jesper Norbøll
Så to muligheder: Drop Disneyland reklamen og skriv tilbage til dem at du ikke var opmærksom på at det ville kunne blive et problem og du selvfølgelig beklager fejlen og har fjernet præmien fra siden. Og at der i øvrigt ikke er givet nogen af disse ud i form af præmier før de blev fjernet.
Den anden mulighed er at skrive pænt til dem, at du beklager fejlen og om de eventuelt ikke vil kunne rådgive dig omkring retningslinierne, såfremt du ønsker at kunne præmiere folk med et ophold i Disneyland. Her skal du selvfølgelig handle hurtig og lige holde i mente, at du allerede har brudt deres varemærke og de måske derfor vil se lidt skævt til dig set i forhold til hvis du havde spurgt inden.
Men en ting er sikkert: Du skal ikke sylte denne sag - se at få at få den afklaret. Hvis du lader den ligge for længe tror de blot at du er ligeglad og agter at lade det forsætte og blot lade som om du er ligeglad. Og så kan det godt være at væslerne fra Roger Rabbit kommer forbi til en kop kaffe ;)]
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion    jesper snabelA mediamouse.dk

Haha..... Jeg skal IKKE have besøg af Roger Rabbit *G*
 
Jeg droppede konkurrencen ca. 1 time efter at have snakket med hende, og skrev også pænt tilbage.
Men jeg syntes bestemt at det var en problemstilling som jeg gerne ville udforske for at kunne agere rigtigt i en tilsvarened situation
Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have set din kampagne (sitet oplyser blot at kampagnen er slut"), vil jeg skyde på at den er stridende mod lovgivningen på to punkter:

  • Benyttelse af andres varemærker (især velkendte varemærker, som nyder en forøget beskyttelse) i en erhvervsmæssig sammenhæng er forbudt jvf. varemærkelovgivningen; og
  • snyltende markedsføring (=parasitær adfærd, hvor man "låner" andres forretningskendetegn) er i strid med markedsføringslovens §1 og 5.

Det er derfor yderst fornuftigt disponeret, at du har lukket kampagnen ned, idet store brands ser deres varemærke som det mest værdifulde aktiv i deres virksomhed, og derfor er nødsaget til at gå efter alt, stort som småt, for at bevare deres rettigheder udelukkende på egne hænder.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)