Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan deler man indtjeningen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har en virksomhed sammen med en kammerat. Virksomheden består af en webshop, en eventdel og snart en kostvejlednings del også. Webshoppen er vi lige om, men eventdelen og kostdelen står jeg alene om.

Mit spørgsmål er derfor:

Hvorledes kan man dele virksomhedens samlet indtjening, så det passer til det man tjener ind til virksomheden. Eller sagt på en anden måde, hvordan får jeg de penge ud af virksomheden som jeg tjener?

Mange tak for hjælpen!

Jedyca

Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:19

Burde du og din ven ikke snakke om det?

Du kan jo foreslå at eftersom du har lavet eventdelen og kostdelen syntes du at du burde få en større % del af indtægterne. Evt. lav en "indtjenings-kontrakt"

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:20

Hvilken virksomhedsform kører i det under?

Er I ansatte i jeres egen virksomhed?

Ofte vil sådanne ting være regulerede i en anpartshaveroverenskomst i forbindelse med stiftelsen af f.eks. et ApS, tilsvarende findes naturligvis også for andre virksomhedsformer, f.eks. I/S.

Som udgangspunkt vil jeg finde det rimeligt at det blot er indtægten fra shoppen I deler, og du så modtager overskudet fra de andre aktiviteter du driver, medmindre I har aftalt andet. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:45

Mig og min ven snakker skam om det, det har vi  helt styr på.. Det er mere hvordan man rent praktisk gør, det er jo egentlig derfor jeg skriver her...

Til Anders, så er det et I/S selskab vi har. Er det så simpelt at man blot ser på, hvilke indtægter hver har tjent og så få udbyttet af dette?

Jedyca

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 00:26

Nu skal i ikke have udbytte i et I/S, men i kan dele overskuddet udfra de aftalte procenter, som står i jeres I/S-kontrakt. Dvs i aftaler udfra arbejdsindsats eller udvikling en procent sats, som i mener er fair og så skriver i det ind i kontrakten og så skriver i under på den.

Så er i klar til at gå igang.

Mvh

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)