Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fast freelance-asp-programmør søges..

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
De siger de er på vej med væsentlige forbedringer til .NET der skulle fjerne en del af problemerne - bl.a. den virkelige tumpede måde state håndteres med view_state, og de klodsede kontroller. De har fortalt mig at det nok skal komme om 3-4 år (den slags tager tid hos Microsoft).

Mvc frameworket som Microsoft vil release inden for de nærmeste par måneder, og som for tiden er ude som et preview, vil gøre det muligt at lave udgivningsdelen som et traditionelt model-view-controller pattern uden de velkendte webforms. Der er ingen viewstate og postbacks - og man kan ret enkelt sende veldefineret data til sine views, og vise dem som man ønsker - ved egen markup pr. view, html helpers eller de gamle kontroller (skulle man ønske det).

Det er desuden er meget simpelt at lade hver url repræsentere én ressource eller handling ved routing direkte til controller-metoder, og jeg tror det vil være muligt at lave noget lækker .Net frontend som er langt mere SEO- og forretningsvenligt end det man tidligere har oplevet med .Net.

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:19

> gøre det muligt at lave udgivningsdelen som et traditionelt model-view-controller pattern uden de velkendte webforms. 

Det lyder som et godt skridt i den rigtige retning - og understreger også, som jeg siger, at MS godt selv ved at den oprindelige webpubliceringsdel i .NET ikke er god.

Desværre er det netop den traditionelle opbygning af .NET løsninger som langt de fleste udviklere er uddannet til, og kun meget få formår at tænke væsentligt udenfor rammerne. Og så ender man altså meget let med noget dyrt lort. 

> og jeg tror det vil være muligt at lave noget lækker .Net frontend som er langt mere SEO- og forretningsvenligt end det man tidligere har oplevet med .Net.

Jeg glæder mig til at se det :)
Indtil i dag har det i hvert fald ikke været tilkfældet.

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 09:28

Hej Thomas, jeg ved ikke om det er den rigtige tråd men jeg tillader mig alligevel at være så fræk at besvare dit oprindelige spørgsmål.

Jeg har eget firma på fyn og udvikler i både classic asp samt .net.

Du er meget velkommen til at kontakte mig enten her eller via mail info@comito.dk

Jeg vil igen undskylde først til mcsolutions over at jeg ikke er seriøs da jeg stadig arbejder i asp(Skulle nok have uddannet mig til markedsføringsøkonomdatamatikerassistent) og ikke er dyr og så til alle andre over at jeg forholder mig til trådens emne.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:33

Hej Mikkel deMib

Hvor er det dog skønt at høre, at jeg ikke er den eneste, der oplever at .NET er totalt overkill til langt de fleste opgaver.

Jeg er aldrig løbet ind i "muren" med klassisk .ASP og har derfor altid haft svært ved at forstå, hvad det lige er jeg skal bruge .NET til.

Det eneste jeg har hørt er, at det kunne nogle mere avancerede ting.

Men jeg har altså ikke brug for "nogle mere avancerede ting".

Og når jeg så flere gange hører, at selv .NET folk først bygger applikationen i .ASP fordi det er lettere at bruge og teste inden de bygger den i .NET, ja så er det godt nok svært at se fidusen.

Er .NET i virkeligheden ved at udvikle sig til den gamle .PHP vs. .ASP skyttegravskrig?

Hvor nogle smarte markedsføringsfolk får folk til at tro, at de ikke kan leve uden .NET?

Jeg kan kun sige at jeg lever ganske udmærket uden - og dit indlæg gør, at jeg nu stopper alle (nok så fjerne) overvejelser om at gå den vej - i hvert tilfælde de næste par år.

Venlig hilsen,
Christian

Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:45

Hej Keld

Tak, Tak, Tak for at du fandt ind til kernen i mit spørgsmål.

Jeg er svært nysgerrig nu, og vil lige bruge lidt tid på at støve din hjemmeside igennem :-)

Og derefter vender jeg tilbage til dig.

Tør man spørge til din alder?

Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:46

Nevermind - du har jo afsløret din alder :-)

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 09:55
Hej Thomas. Min egen hjemmeside er ikke noget særlig og slet ikke opdateret. Jeg har udviklet i asp siden 2000 og har f.eks. udviklet cms’et EasyonWeb.dk som bruges endnu af ca. 60 virksomheder fordelt i hele Danmark. 

Derudover har jeg udviklet relativt komplicerede måleredskaber til en af verdens største udbyder af permission marketing, Come & Stay. Dette system bruges til at måle omsætning i fremmede systemer og er et meget unikt system.

I øjeblikket er jeg ved at udvikle nyt CMS i .net som i første omgang skal bruges af en større dansk avis, men hvis du har nogle ting er jeg da åben da jeg stadig synes at asp rocks bigtime J

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:28

Hej Thomas. Har sendt dig en mail.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:27

Hep!

Synes lige jeg ville skrive et par af grundene til, at jeg synes væsentligt bedre om .Net end classic ASP. Jeg er nemlig på mange områder enig med Mikkel (MC Solutions).

- Stærke type (Jeg høre til typen, der kan lide at udradere, så mange fejl så muligt før programmet afvikles).
- O/R Mapper (Havde så mange problemmer med inkonsistent SQL i koden, når jeg ændrede i databasen).
- Unit testing (Elsker at hurtigt kunne regressions teste mine programmer, så jeg undgår at lave de samme fejl igen)
- Resharper (Skriver næsten min kode for mig, JEP!!!)
- Continuous Integration (Så kan jeg bedre sove om natten, fordi jeg ved at den seneste version i Source Control altid kompilerer og unit og integration tests kører).

Det sagt så er jeg fuldstændig enig med Mikkel deMib, i at view state og de indbyggede kontroller ikke er fantatiske til at producere god markup. Og det har da taget en del tid, at lærer hvordan man kommer uden om dette, men det kan lade sig gøre. Som alternativ til MS' MVC er Castle projektet et godt bud, det har eksisteret en del år.

Men jeg har bestemt sympati for classic ASP programmører, der synes at det er en stor investering at lærer .Net (specielt hvis man også har et teoretisk grundlag der skal indhentes). Og hvis man kan få sin forretning, til at kører med almindelig ASP, så taler det jo for sig selv. Men vid at produktiviteten er væsentligt forøget med .Net.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:19

Comito.dk:

Jeg vil igen undskylde først til mcsolutions over at jeg ikke er seriøs da jeg stadig arbejder i asp(Skulle nok have uddannet mig til markedsføringsøkonomdatamatikerassistent) og ikke er dyr og så til alle andre over at jeg forholder mig til trådens emne.

Udover sidste del af den kommentar syntes jeg da at du er meget serioest, du er ikke blind for udviklingen og HAR netop sat dig ind i udviklingen. Du maa faktisk gerne sende mig nogle timepriser o.l.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)