Mvc frameworket som Microsoft vil release inden for de nærmeste par måneder, og som for tiden er ude som et preview, vil gøre det muligt at lave udgivningsdelen som et traditionelt model-view-controller pattern uden de velkendte webforms. Der er ingen viewstate og postbacks - og man kan ret enkelt sende veldefineret data til sine views, og vise dem som man ønsker - ved egen markup pr. view, html helpers eller de gamle kontroller (skulle man ønske det). Det er desuden er meget simpelt at lade hver url repræsentere én ressource eller handling ved routing direkte til controller-metoder, og jeg tror det vil være muligt at lave noget lækker .Net frontend som er langt mere SEO- og forretningsvenligt end det man tidligere har oplevet med .Net. |
> gøre det muligt at lave udgivningsdelen som et traditionelt model-view-controller pattern uden de velkendte webforms.
Det lyder som et godt skridt i den rigtige retning - og understreger også, som jeg siger, at MS godt selv ved at den oprindelige webpubliceringsdel i .NET ikke er god.
Desværre er det netop den traditionelle opbygning af .NET løsninger som langt de fleste udviklere er uddannet til, og kun meget få formår at tænke væsentligt udenfor rammerne. Og så ender man altså meget let med noget dyrt lort.
> og jeg tror det vil være muligt at lave noget lækker .Net frontend som er langt mere SEO- og forretningsvenligt end det man tidligere har oplevet med .Net.
Jeg glæder mig til at se det :)
Indtil i dag har det i hvert fald ikke været tilkfældet.