Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email masseudsendelse

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. May 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har udviklet nogle værktøjer til at udsende store mængder emails og er i gang med at optimere GUI''en til den, så den bliver selforklarende, intuitiv og i det hele tager supportfri.

Jeg ønsker at tilbyde virksomheder at udsende emails til deres base på en så simpel måde som muligt.

Jeg gætter på at jeg kommer til at rende ind i problemer i forbindelse med at en kundes modtager vælger at registrere min IP hos Spamcop eller lignende, og at dette vil give mig en del problemer.

Er der nogen der har nogle erfaringer med hvordan man håndterer den slags problemer?

At tilkøbe flere IP-adresser medfører jo bare et ban af et helt range...
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:22

At undgå blokering kræver egentlig ikke andet end at du overholder reglerne for e-mail baseret marketing.

1. Kunden skal aktivt vælge at modtage reklamen fra firmaet. Alt trykke på en knap, sende en e-mail til udsender e.lign.
2. Du skal altid sende med tydelig afsender, og undgå slogans og mottoer i afsender navn, blot "Mit firmanavn" som afsender, ellers griber spam-filtrene dem.
3. Du skal altid give modtager mulighed for at afmelde sig meget simpelt, f.eks. et link nederst i e-mail''en, eller mulighed for at besvare med "FJERN" i emne linjen.

Hvis ikke du overholder de 3 regler, ja, så udsender du SPAM, og så er kunden i sin gode ret til at melde dig til f.eks. SpamCop eller SpamFighter.
Tilmeldt 18. May 05
Skrevet kl. 14:35

Jeg er bekendt med reglerne for god skik.

Mit problem kan nok ikke løses, da der jo altid vil være kunder der har glemt de har tilmeldt sig en given liste og melder til SC mm.

Jeg tænker blot på at minimere min sårbarhed ved at finde alternativer så man kan sende alligevel.
Det kunne f.eks. være en hel række af IP-adresser fra forskellige subnets mm, så man kunne skifte mens man udreder de blokkede IP''er.

Jeg skrev herinde fordi jeg mindes at der er mindst et andet firma herinde der udsender nyhedsbreve i stor sil.
Men de er måske ikke så interesseret i at hjælpe en konkurrent igang :-D
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:44

hej

vil da lige fortælle at der i dag er faldet dom over et firma der har sendt 1.000 spam mails ... de fik en bøde på 40.000 kr ... kilde TV 2 Nyhederne

Venligst

René Buch

Tilmeldt 18. May 05
Skrevet kl. 14:47

Det manglede da også bare.

SPAM er da frygteligt!

For en god ordens skyld taler jeg udelukkende om selvvalgte breve, som folk til enhver tid kan framelde sig.

Men pointen er god alligevel, for hvordan ved jeg at de adresser min kunde sender til har accepteret hans nyhedsbreve?
Hvem er så skyldig?
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:05
Dato: 4/7/2006 2:35:22 PM
Forfatter: Advantage
Jeg skrev herinde fordi jeg mindes at der er mindst et andet firma herinde der udsender nyhedsbreve i stor sil.

Men de er måske ikke så interesseret i at hjælpe en konkurrent igang :-D

Thjaa.. nu har konkurrence sjældent været en specielt dårlig ting, rent historisk set. Ofte har det kun givet forbrugerne bedre produkter.

Seriøse sortlister og andre blokkeringslister, vil aldrig flage dig af som en spammer på vegne af en enkelt henvendelse fra en mavesur glemsom bruger. Der findes nogle rimelig standard procedurer for at hvis man vedligeholder en seriøs sortliste, der bruges af store udbydere (som f.eks TDC eller andre ISP''er og mail udbydere), og man modtager en klage om et firma, så kontaktes firma''et på en abuse adresse der er angivet og har mulighed for at forklare sig.

Andre lister igen er baseret på den store mængde brugeres input hvor et stort negativt antal stemmer medfører en spammarkering (social filtrering). Dette er som regel kun baseret på de enkelte e-mails og sjældent hele mailservere og ip-ranges. Ryger en mail i et af disse filtre så er der ikke tale om en enkelt sur kunde der ikke kan huske sin tilmelding.

At administrere et system der sender mails ud på vegne af andre handler i høj grad om at forstå de forskellige protokoller, "uskrevne" og skrevne regler for header information, samt vide man gør den dag det går galt, hvem man kontakter og hvilke sortlister der er relevante at holde sig ude fra og hvilke sortlister bare er små private hyggeprojekter.

Dertil kommer så problematikker som "Grey listing" hvor man skal tage højde for at nogle postkonti afviser mailen første gang for at se om det bare er en tilfældig spamrobot der kommer forbi og ikke forsøger at sende e-mail igen osv.

Selve blokering på IP-adresser m.v. er kun en meget lille del af det at få en mail igennem til en slutbruger, der i dag ofte sider bag en hær af værktøjer der lystig frasorterer mail på både den gode og dårlige måde.

Groft sagt handler det om at kende branchen, folkene der laver listerne og forstå bevæggrundene bag de enkelte listetyper, hvor og hvornår de bruges m.v.

Vil man endelig dobbeltsikre sig i tilfælde af katastroferedning, så sørger man for at have adgang til flere adskilte IP-ranges (gerne forskellige steder i verden) og skifter så over hvis en server er blevet totalt blokkeret, mens man løser problemet. Dette er dog mest noget man ser hos de virksomheder der reelt spammer, eller ikke holder styr på deres kunder, da en veldreven mailpark, helst aldrig skulle komme så langt ud i gråzonen at det er nødvendigt at skifte ranges uden man er blevet advaret først.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:21
Dato: 4/7/2006 2:47:17 PM
Forfatter: Advantage

Det manglede da også bare.

Men pointen er god alligevel, for hvordan ved jeg at de adresser min kunde sender til har accepteret hans nyhedsbreve?

Hvem er så skyldig?

Som udbyder af en databehandlingsservice, bør du lade dig registre hos datatilsynet som databehandler, hvor du angiver at du behandler informationer på vegne af dine kunder. Det kan du se mere om her:

http://www.datatilsynet.dk/anmeld/index.html

Der er i dag tvivl om hvorvidt e-mail-adresse anses som personhenførbare oplysninger, men som udgangspunkt er det bedst at antage at de vil blive anset sådan i en eventuel retsag. Det er derfor vigtigt at man anmelder at man behandler og har registrer over sådanne data. Ligeledes er det vigtigt at man opbevarer disse informationer forsvarligt og sikkert.

Som anmeldt EDB-servicebureau foretager du databehandling på vegne af og under godkendelse fra dine kunder og du må derfor antage at de overholder den danske lovgivning om indsamling af samtykke og indsigtspligt for deres modtagere. De vil derfor som udgangspunkt bære skylden i en eventuel spamsag, medmindre noget kan føres tilbage til dit system som værende skyldig i at sende e-mails ud til de forkerte eller lignende.

Det nytter dog så ikke noget hvis dit system bliver blokkeret pga en eller flere kunder der ikke kan opføre sig ordentlig, da selv om det er kundernes skyld så virker dit system ikke for dine andre kunder, før problemet er løst. Derfor er det selvfølgelig vigtigt løbende at kontrollere ens mailserveres evne til at ryge igennem til forskellige systemer, læse bounce beskeder som kan antyde om man er blevet blokkeret m.v. Det er manuelt og kontinuerligt arbejde der kræver brugen af de små grå og løbende overvågning af nye tendenser, hvis man vil sikre en høj kvalitet af sin levering.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 15:41
God stil, Oscar.
Tilmeldt 18. May 05
Skrevet kl. 14:51

Hej Oscar

Gode svar.
Jeg havde ikke tænkt på den med DT, men det vil jeg klart ofre pengene på. Det gør adgjort også servicen mere troværdig.

Selvom man ofte ser flere IP ranges hos spammere er det en lille pris at betale for at have adgang til flere IP''er i forhold til slet ikke at kunne opfylde en kundes behov for emailudsendelse hvorefter han skifter bureau.

Takker :-)
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 15:05
hvis du har med store kunder (1Mio mails/mdr+) at goere vil de altid forvente deres eget unikke IP nummer. Og uanset hvor paent du opfoerer dig vil du altid faa problemed med spamlisterne. Der er altid nogen der har glemt at de signede up, eller konkurrenter der oensker at straffe dig.
:)
d.

www.onapp.com

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)