Hej Jeg har udviklet nogle værktøjer til at udsende store mængder emails og er i gang med at optimere GUI''en til den, så den bliver selforklarende, intuitiv og i det hele tager supportfri.
Jeg ønsker at tilbyde virksomheder at udsende emails til deres base på en så simpel måde som muligt.
Jeg gætter på at jeg kommer til at rende ind i problemer i forbindelse med at en kundes modtager vælger at registrere min IP hos Spamcop eller lignende, og at dette vil give mig en del problemer.
Er der nogen der har nogle erfaringer med hvordan man håndterer den slags problemer?
At tilkøbe flere IP-adresser medfører jo bare et ban af et helt range... |
At undgå blokering kræver egentlig ikke andet end at du overholder reglerne for e-mail baseret marketing.
1. Kunden skal aktivt vælge at modtage reklamen fra firmaet. Alt trykke på en knap, sende en e-mail til udsender e.lign.
2. Du skal altid sende med tydelig afsender, og undgå slogans og mottoer i afsender navn, blot "Mit firmanavn" som afsender, ellers griber spam-filtrene dem.
3. Du skal altid give modtager mulighed for at afmelde sig meget simpelt, f.eks. et link nederst i e-mail''en, eller mulighed for at besvare med "FJERN" i emne linjen.
Hvis ikke du overholder de 3 regler, ja, så udsender du SPAM, og så er kunden i sin gode ret til at melde dig til f.eks. SpamCop eller SpamFighter.