Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.Net og SEO

Side 6 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

God opsumering, Martin :)

En ting der har undret mig er, hvorfor view_state overhovedet ender med (nogle gange) med 10.000, 20.000 eller endnu flere tegn. Det må sgu da være muligt at bevare state med mindre end det :) - Er der blot tale om almindeligt kode-misbrug (kode-sjusk, eller kode-overforbrug), eller er der andre tekniske årsager, jeg ikke kender?

Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:13

Det med viewstaten er der ikke så meget i, som tidligere nævnt i denne tråd, så drejer det sig om at tænke sig lidt om som programmør. I 9 ud af 10 tilfælde kan man deaktivere viewstaten i toppen af siden hvilket vil resultere i en ca. 20 tegns viewstate som umuligt kan have megen indflydelse på SEO og da slet ikke hvis man vælger at flytte den til bunden af siden.

Det eneste sted hvor jeg ser det nødvendigt med viewstate er faktisk i forbindelse med formulare hvor det kan være en fordel. Men på den anden side så kan dette også styres med sessions på serveren. Det store problem man støder på som programmør er, at hvis man vælger helt at undlade runat="server" i sin form tag, ja så er man afskåret brugen af næsten alt hvad der findes af controller.

Kunne du for øvrigt komme i tanke om andre ting, der kunne tilføjes listen ovenfor, set med kode briller ?

/Martin
Fra Horsens
Tilmeldt 6. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 23:46

De laver

Dato: 4/22/2006 3:49:27 PM Forfatter: Mikkel deMib

En ting der har undret mig er, hvorfor view_state overhovedet ender med (nogle gange) med 10.000, 20.000 eller endnu flere tegn. Det må sgu da være muligt at bevare state med mindre end det :) - Er der blot tale om almindeligt kode-misbrug (kode-sjusk, eller kode-overforbrug), eller er der andre tekniske årsager, jeg ikke kender?
Da der af og til kan ligge "følsomme" informationer i viewstaten, har de valgt at hashe den. At de så lige har valgt en hash der fylder så meget, syntes jeg også er ærgeligt. Der så jeg hellere at de måske lavede en ganske simpel hash (bare så det ikke ligger cleartext), og så ellers lod programmøren håndtere beskyttelse af data, hvis han mener at der er noget som ikke bør tilgåes uden videre fra viewstate.

Men sådan er nok desværre af og til med Microsoft, de vil gerne gøre det så let som overhovedet muligt for udviklerne, uden altid at tænke scenariet helt til ende mht. hvilke konsekvenser deres "bjørnetjenester" kan få.
Side 6 ud af 6 (53 indlæg)