God opsumering, Martin :) En ting der har undret mig er, hvorfor view_state overhovedet ender med (nogle gange) med 10.000, 20.000 eller endnu flere tegn. Det må sgu da være muligt at bevare state med mindre end det :) - Er der blot tale om almindeligt kode-misbrug (kode-sjusk, eller kode-overforbrug), eller er der andre tekniske årsager, jeg ikke kender? |
Det med viewstaten er der ikke så meget i, som tidligere nævnt i denne tråd, så drejer det sig om at tænke sig lidt om som programmør. I 9 ud af 10 tilfælde kan man deaktivere viewstaten i toppen af siden hvilket vil resultere i en ca. 20 tegns viewstate som umuligt kan have megen indflydelse på SEO og da slet ikke hvis man vælger at flytte den til bunden af siden.
Det eneste sted hvor jeg ser det nødvendigt med viewstate er faktisk i forbindelse med formulare hvor det kan være en fordel. Men på den anden side så kan dette også styres med sessions på serveren. Det store problem man støder på som programmør er, at hvis man vælger helt at undlade runat="server" i sin form tag, ja så er man afskåret brugen af næsten alt hvad der findes af controller.
Kunne du for øvrigt komme i tanke om andre ting, der kunne tilføjes listen ovenfor, set med kode briller ?
/Martin