Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På udkig

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skriver fra Færøerne, hvor jeg har planer om at lave noget selv.

Problemet er bare at jeg kan ikke rigtigt finde udaf hvad det skal være.

Er der nogen af jer der har nogle ideér om hvad man skulle lave ?

Jeg tænker på en butik, eller lignende hvor man sælger en vare, uden at skulle servicere den, f.eks Rejser, Maling, madvarer osv.. Kunden kommer ind, og går med en vare, og kommer igen når han skal bruge mere.. kan også være noget i stil af bowling hal ect

Vi har mange forskellig butikker heroppe, men jeg ved at der mangler noget, kan bare ikke finde udaf hvad der er.

Det kunne godt være franchise for den sags skyld.

Bare skyd løs, måske vi rammer plet.

Tak på forhånd 

Fra København
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 18
Fra  BizBuilder Skrevet kl. 18:16

Hej,

Først og fremmest skal det være noget du har forstand på...! Uanset hvad du igansætter vil det kræve din fulde opmærksomhed samt det meste af din vågne tid.

Hvorfor vil du gerne være selvstændig ?

Mikael

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:32

Jeg vil lige skyde ind her, inden modet bliver taget ud af den stakkels mand :)

Man kan  forstand på ting, men ja få det inden du går igang. Men du behøves ikke at have forstand på det på nuværende. Man er jo heller ikke advokat INDEN man går igang med jurastudiet.

Og nej det kræver ikke din fulde opmærksomhed, det er utroligt vigtigt at du afsætter tid til fritid , venner , kone/kæreste = blødhed, ellers ender du blot som en stresset fiasko. Men det kræver dit fulde nærvær , når du laver hvad du laver. Men det ved du vel godt :)

Jeg gider ikke vide hvorfor du vil være selvstændig, vi har alle vores grunde. Nogen gør det fordi de håbede at skabe mere fritid, andre fordi de håbede at skabe flere penge. Det vigtigste er dog at du planlægger det ordenligt. Og sætter tid af til de bløde værdier.

Jeg kender personligt en del selvstændige, der tjener mere end 3-4 gange hvad en læge tjener , og som arbejder ca 20 timer om ugen. De nyder livet :) Dermed ikke sagt at det er sådan for alle. Men den der myte med hvor hårdt det er at være selvstændig.. kan vi ikke bløde den lidt op ? Det muligt det er sådan for nogle. Men måske er de sådan  fordi de ikke kan finde ud af at opgive en idè der ikke blev til noget ? Ikke at det er sådan, men der er sgu ligeså mange svar som der er mennesker og ideer !!

Er sgu lidt træt af at høre om iværksættere der ikke kan administrere deres tid, og derfor bliver bitre, hårde, upersonlige og stressede at høre på. 

Der er ikke noget sejt i at arbejde sit liv væk, det simpelthen bare dumt. Ligeså dumt som det er ikke at forfølge sine drømme.

Balance

God fornøjelse min ven.

venlige hilsner

Movement 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:39

ps :

Hvad med grindebowling ? Kan man være en haj til det ? 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 18. Jun 07
Skrevet kl. 18:43

Hej igen, og tak for jeres hurtige svar :)

Hvis jeg skal fortælle lidt om mig selv, så er jeg 22 år gammel, og har været selvstændig de seneste 4 år.

Jeg startede i en branche hvor det krævede at jeg både "servicerede" og "solgte", hvilket i det lange løb blev for meget for mig.

Det begyndte i det helt små, med at jeg bestilte bremseklodser fra internettet til min scooter, det viste sig ret hurtigt at da mine venner fik nys om hvor billigt jeg solgte dem, ville de have at jeg bestilte til dem også, og så lagde jeg jo en del på.

Efter et års tid åbnede jeg en butik, hvor jeg solgte scootere og reservedele dertil, men det viste sig at være ret svært at komme rigtigt i gang, men jeg fik et rigtitg boom år i år 2005 da jeg solgte flest scootere på Færøerne, og dermed tjente en del penge.

De seneste år har vist sig at være meget dårlige, og derfor er det også svært at få det hele at hænge sammen økonomisk. Og har jeg nu derfor besluttet mig for at lukke min forretning med scooterne.

Så står jeg i en situation hvor jeg ikke helt ved hvat jeg skal lave, jeg synes selv at jeg er en ret god sælger, og kan lære ret meget, ret hurtigt.

De år jeg har haft min forretning har lært mig meget om at drive en forretning, men jeg føler lige som om luften er gået ud af ballonen, for mit vedkommende hvad angår scootere.

Derfor ville jeg prøve at se om der var nogle inde her der kunne give mig en god idé til en forretning som jeg kunne have heroppe.

Håber at det svar hjælper.

:)

Tilmeldt 18. Jun 07
Skrevet kl. 18:47

Glemte lige også at nævne at jeg har lavet en del inden for ejendomme, hvor mig og min far har købt huse, sat dem i stand og solgt dem igen.

Men med priserne heroppe lige nu, så er det ikke en ret profitabel forretning, kortsigtet.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:57

Okay her en 4 punkts plan :

1 : Identificer hvad du gerne vil opnå og hvad du gerne vil undgå ?

2 : Lav en plan. Find mennesker der har gjort det du gerne vil og modeller dine ideer efter deres succesopskrifter. Tilsæt din egen smag

3 : Vent ikke en dag . Når du truffet beslutningen , så handl på det med det samme. Det ikke det samme som at du skal løse det hele på èn gang, men ring til nogen, bed om råd hos nogen. Gør noget aktivt NU.

4 :Vær fleksibel. Hvis din første approach ikke virker , så prøv det fra en anden vinkel. Slug nogle kameler og slug din stolthed om hvad der er rigtigt at gøre. Målet er vigtigere end processen.

Og til sidst, find din egen løsning på det her.  For mig svarer det lidt til at sprøge hvilken kæreste man skal gå efter. Det rent personligt hvad der trigger dig, og hvad du gerne vil. Men det jo bare min mening :)

Fra København
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 18
Fra  BizBuilder Skrevet kl. 19:05

Hej igen,

Der er vist ingen universel opskrift på at igangsætte virksomheder men hvem taler om stress ?

Det er min erfaring efter at have deltaget i stiftelsen af flere virksomheder - som alle eksistere idag - at man nødvendigvis må dedikere sig og at der sjældent er en nem vej til succes.

Jeg har kun besøgt Færøerne en enkelt gang (der er utroligt smukt!) og kender derfor ikke til hilke områder der evt er i vækst. Dog burde der være muligheder indenfor turisme og lignende service erhverv.

Man kunne også forestille sig at man kunne team building  kurser og andre områder, hvor en god barsk natur kunne indgå.

Hvis du har brug for kontakter i den retning er du velkommen til at kontakte mig,

Mikael.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:11

Ingen snakker om stress(for vi er vel nogle seje karle ? ), men nationen er ved at knække på det. Men det er et sidespor

Jeg synes bare dit svar var lidt kort for hovedet til sådan en lidt fortvivlet mand :) Men sådan kan det gå, og kommunikation på internettet er jo heller ikke den blødeste måde at mødes på.

Men rart at se du kommer tilbage og giver lidt mere kød på.

God fornøjelse og god succes til jer begge

venlige hilsner 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:15

Noget der kunne interessere mig personligt fra færørerne : kunst/musik

Jeg har på fornemmelsen at der sker en del på den front deroppe. Kunne man investere i kunst, lave en webshop med kunst/ design/ tøjdesign, starte et lille pladeselskab, investere i et pladeselskab osv ?

Men igen det kun mine interesser , så hvad skal du egentlig bruge det til ? ;) 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)