Hej med jer, Vi skal også ud at anskaffe nye computere til vores kontor. Det drejer sig om 6 stk. computere i alt. Nogle "ekspertmeninger" omkring det at lease eller at købe? Hvad kan bedst svare sig? Mvh. |
Når det er bærbare køber jeg dem i Bilka ... der kan jeg få 3års (eller også er det 4års totalforsikring? Det er ligemeget de er alligevel udtjent efter max 2 år) totalgaranti og forsikring på maskinen.
Når det er stationære køber vi Samsung fladskærme, for det første ser det pissegodt ud når der står 12 af dem på rad og række på kontoret, for det andet har de pixel garanti, for det tredie har vi et knivskarpt billede på dem. Derudover bruger vi Aopen kabinetter, Asus bundkort, Seagate harddiske, Kingston ram og Asus Nvidia grafikkort (dem der kører bedst med dualscreen), mus og keyboard fra logitech og vores valg af styresystem er faldet på Ubuntu.
Vi har så selv et mindre reservedelslager hvor vi har en hel computer liggende i stumper, sådan at stort set ligegyldigt fra der ryger i en af maskinerne kan vi i løbet af 5-10 minutter udskifte den manglende del og sende den defekte til RMA. En maskine koster fra 4.000kr og op til 8.000kr afh. hvor kraftig den skal være. Det er så selvfølgelig kun en maskine i 4000kr's klassen vi har liggende som reservedels maskine.
Det betyder at hvis din dualcore 6400+ brænder af så putter du en en singlecore 3000+ i istedet ... så har du en maskine der kan køre ... lidt langsomere end normalt .. men det er helvedes meget bedre end at din maskine ligger i en postbil på vej til et værksted der måske kan lave din computer.
Af leverandør har vi valgt PRC-Data, de er så store at de har alting på lager (mere eller mindre) og de er så lokale at de kan huske os når vi kommer, og dermed også huske den væsentlige omsætning vi lægger hos dem, til at give os en god behandling. Har hørt at de skulle være lidt tunge at dansemed som privat forbruger men kan altså ikke nikke genkendende til det da jeg selv får perfekt service derinde :)