Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny computer - det er en jungle

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

mcsolutions:
Pak din gamer-agtige fanboy-ism væk .. der er ingen der gider høre på det.

Jeg tror det lige præcis er det du er ude i når du påstår at nvidia er bedre til multiscreen.

Nvidia understøtter slet ikke den samme multibundling af grafikkort og skærme som ATI gør - så drop lige din gamer-agtige fanboy-isme...

Lidt det samme at anbefale AMD CPUere når _Alle_ der ved noget om det for længst har skiftet til intel - ja AMD's xp serie var næsten en revolution og x2'erne var også fine - men det var dengang og de halter voldsomt efter nu rent ydelsesmæssigt i forhold til core 2 duo og quad core - og hvis vi endeligt snakker AMD processorer der kan konkurrere så er det de allernyeste Phenoms vs. intels topmodeller også er det kun prismæssigt de kan blive attraktive for rent ydelsesmæssigt kan de stadig ikke følge med.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:43

Centry:

hva med noget der ligner:

Intel core 2 quad Q6600
500GB SATA-2
8 gb ram
geforce 9600 GT 512 MB
og dvd+/- RW

Omkring 5.500 kr

Hej Janus

Var det et tilbud?

TIL ALLE ANDRE:

Tak for jeres svar. Jeg kan tydeligt se at I er meget lidenskabelige, men jeg er stået af. Jeg er ikke interesseret i selv at samle en maskine, og jeg har også et budget jeg skal holde mig til, men jeg vil prøve at følge jeres råd så langt hen af vejen som det nu er muligt for en ikke-kyndig.

Hilsen Morten 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:45

Hej Morten

Ja, det er det, men som jeg også har skrevet i en PM til dig kan jeg ikke sælge dig en skærm til en konkurrencedygtig pris

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:46

Hej Morten,

Bare lige et godt råd: Windows i 32-bit versionerne (både XP og Vista) kan ikke addressere mere end 4GB RAM, så hvis du planlægger at ville have mere, så sørg for at få Windows i en 64-bit version. Bemærk iøvrigt at mange af de PC'ere som sælges med Windows installeret som OEM (medfølgende præinstalleret) fra fabrikken/butikken ofte kun er 32-bit.

mvh Carsten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:40

Carsten Jacobsen:

Hej Morten,

Bare lige et godt råd: Windows i 32-bit versionerne (både XP og Vista) kan ikke addressere mere end 4GB RAM, så hvis du planlægger at ville have mere, så sørg for at få Windows i en 64-bit version. Bemærk iøvrigt at mange af de PC'ere som sælges med Windows installeret som OEM (medfølgende præinstalleret) fra fabrikken/butikken ofte kun er 32-bit.

mvh Carsten

Hej Carsten

Ja jeg er godt blevet opmærksom på det. Men mange tak for "advarslen". Jeg har dog fået et godt tilbud på Vista Home Premium 64bit som jeg ikke kan sige nej til :) Og til dagens ram-priser så skal den bare have fuld gas.

Hilsen Morten 

p.s. Jeg prøver at forstå fordelene på Dual core og quad core processorer. Har jeg forstået det rigtigt at fx en dualcore processor er god hvis man arbejder med flere ting på samme tid, for så bruger det ene program den ene processor og det andet program bruger processor nr 2? Jeg ved at der også er noget software der er designet til at udnytte begge / alle processorerne i henholdsvis dual & quadcore, men det er vist ikke så udbredt endnu.

Hvis det er rigtigt så vil jeg da foretrække 2x3ghz fremfor 4x2,5ghz da jeg sjældent arbejder med mere end 2 programmer af gangen.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:51

Det er ikke helt sådan det fungere i praksis.

En Intel Quad Core 2,4 ghz (Q6600) operere noget hurtigere end en core 2 duo 3 ghz.

Der er altså ikke tale om 2 CPUere som sådan men om 1 CPU med 2 eller 4 kerner i som derved kan yde 4 x 2,4ghz (ved Q6600eren).
Fordelen er at der kræves mindre strøm og derved skabes en mindre varmeudvikling.

Se en liste her: http://www.cpubenchmark.net/common_cpus.html

Den giver nok et meget fornuftigt overblik over forholdet på ydelsen mellem de forskellige CPU'ere.

Hvis du encoder / decoder video m.v. har det voldsomt meget at sige hvad du har af CPU også.

Du kan f.eks. se at en AMD X2 Dualcore 5600+ yder ca. 50% af en Intel Q6600 men prisforskellen er kun ca. 400 kr - Derved får du altså voldsomt mere for pengene på en Q6600 per krone brugt i forhold til ydelse.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:26

Ronnikc:

Lidt det samme at anbefale AMD CPUere når _Alle_ der ved noget om det for længst har skiftet til intel - ja AMD's xp serie var næsten en revolution og x2'erne var også fine - men det var dengang og de halter voldsomt efter nu rent ydelsesmæssigt i forhold til core 2 duo og quad core - og hvis vi endeligt snakker AMD processorer der kan konkurrere så er det de allernyeste Phenoms vs. intels topmodeller også er det kun prismæssigt de kan blive attraktive for rent ydelsesmæssigt kan de stadig ikke følge med.

Det at du er "skiftet over til Intel" viser netop at du er en fanboy, professionelle anvender det rigtige værktøj til den rigtige opgave, og i denne her situation er AMD processorer altså et rigtig godt bud.

Noget helt andet er dig ... jeg har indtil nu vurderet dig til at være ganske fornuftig men kan nu se at du udtaler dig om ting du på ingen måde har styr på. Det har jeg hermed oplyst folk herinde på Amino om, og så trækker jeg mig hermed ud af den diskution du så ivrigt forsøger at starte.

Hvis trådstarter  ønsker mere hjælp skal han være velkommen til at sende mig en mail, jeg gider ikke forsvare mig overfor den her slags tåbeligheder når jeg forsøger at hjælpe.

Happy flaming!

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 19:47

Hej.

Til alle dem der vil købe noget hos getmore.dk vil jeg foreslå at de læser dette inden de handler hos dem :

http://nettjek.dk/?vis=sogning&sogeord=getmore&x=0&y=0

mvh.
Sam50

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:59

mcsolutions:

Det at du er "skiftet over til Intel" viser netop at du er en fanboy, professionelle anvender det rigtige værktøj til den rigtige opgave, og i denne her situation er AMD processorer altså et rigtig godt bud.

Noget helt andet er dig ... jeg har indtil nu vurderet dig til at være ganske fornuftig men kan nu se at du udtaler dig om ting du på ingen måde har styr på. Det har jeg hermed oplyst folk herinde på Amino om, og så trækker jeg mig hermed ud af den diskution du så ivrigt forsøger at starte.

Hvis trådstarter  ønsker mere hjælp skal han være velkommen til at sende mig en mail, jeg gider ikke forsvare mig overfor den her slags tåbeligheder når jeg forsøger at hjælpe.

Happy flaming!

AMD er overhovedet ikke den rigtige CPU til opgaven - Samtlige test, benchmark, review sites af PC udstyr på nettet siger ensstemmende det samme.

Det er meget fint at du altid skal have ret Mikkel - men det har du bare ikke i denne sammenhæng.

Det så også fint at du skriver du er ligeglad med samtlige benchmarks, tests osv. som du gjorde i et tidligere indlæg og du baserede det på din enorme erfaring og 50 maskiner stående.

Men det gør det altså ikke rigtigt - og det vil være et forkert råd at give en medamino der skal ud og købe en ny pc.

Som jeg skrev i mit sidste indlæg så får du i hele mellem sektionen af CPUer en betydelig bedre ydelse på intels core 2 duo og quad core (Intel har i forrige uge sænket prisen på til 50% på udvalgte modeller) og der kan AMD's processorer bare slet ikke være med.

Så er det fint med mig du har en anden objektiv følelse for CPUere - men jeg synes nu alligevel det er lidt søgt at du så skal forsøge at lægge mig i skoen at jeg skulle være mindre fornuftig eller uprofessionel fordi jeg har en anden holdning end dig på området, det er sgu lidt for primitiv retorik.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 06:48

Det ER en jungle.

For der kommer hele tiden nye fordele, og andre bliver forældet, og  priserne falder og falder.

Folk råder en til at købe motherboad m. ddr3, men ddr 3 er hammer dyre og kan ikke udnyttes til sit fulde.

Folk sagde at motherboarded jeg henviste til er noget skrammel, (formula) selvom det score høje andeldelser.

Folk siger medion er nog skidt, men har kun gode erfariner og har henvist mange glade kunder til medion.

Folk er tit intel eller AMD fan (var amd men er nu glad for intel) 

Det hele handler vel om kvalitet. 5000kr ok discount. 10.000kr seriøs computer og jo høøjere jo bedre.

Jeg har haft gode erfaringer med AMD, så intel. Ditto Medion. Men ellers anbefaler jeg at købe hos fønec computer !

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)