|
Jeg har kigget nogle sider tilbage, men kan ikke finde en tråd - hvis en eksisterende findes, så vil jeg påskønne et link.
Jeg går lidt og tænker over, hvordan man bedst/hurtigst kommer til sin første adm. direktørstilling? Der findes sikkert mange forskellige svar, men jeg vil dog alligevel gerne høre jeres meninger.
Skal man gå via salg - operations - økonomi - human resources - marketing - noget helt tredje... efter min opfattelse har det tidligere været sådan at økonomicheferne blev direktører når den gamle gik - men det virker lidt som om, at man er på vej væk fra det igen.
PS: Det er ikke fordi jeg sidder med rundsave på albuerne og urealistiske ambitioner - jeg overvejer bare hvilke trin op ad stigen man skal tage næste gang.... |
Jeg har selv overvejet det samme. Min umiddelbare fornemmelse er også at økonomichefen ligger godt i svinget, men omvendt er det ikke uset at den administrerende direktør har en baggrund indenfor marketing - ex. Carlsberg.
Jeg tror ikke at human ressources, it-chefer eller salg er så oplagte, ligesom logistik heller ikke ligger lige til højrebenet. En solid forståelse for økonomi og fokus på marketing, kan ikke være helt forkert.
Personlig satser jeg på marketing, da det er langt sjovere end at sikre at regnskabet balancere og lever op til SKAT's forventninger ;)
Bliv gratis medlem