Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste vej til direktørstillingen

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, det er ligemeget, hvilken vej, du går. Altså om du satser på marketing eller regnskab - eller noget andet. Administrerende direktører fanges ind af talentfulde headhuntere, som har et vældig godt overblik over markedet: Du skal altså vise nogle resultater, hvor du er, og brænde igennem som et naturtalent på mange forskellige områder. Du skal være en dygtig forhandler, have på strategisk og taktisk sans, kunne begejstre og inspirere, være mand for at tage en konflikt og stå fast i stormvejr. Du skal helst have en solid dokumenteret viden, ikke have begået for mange dumheder i pressen (og på internettet), og herudover have og give indtryk af at have en ansvarsfølelse, som både rækker til medarbejdernes, samfundets og aktionærernes ve og vel.

Så den hurtigste vej er nok: Gå ud og gør, det du er bedst til. Og gør det så godt, så vi alle sammen viger tilbage i stum beundring. Husk at glæde dig undervejs over også hver mindre succes, du skaber.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20

Hej!

Det kræver naturligvis en del egenskaber mv. for at nå så langt.

Det står der en del om i de foregående indlæg.

Min erfaring er dog, at det oftest er salgs/marketingfolk, der bliver adm. direktører. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 06:30

Peter - Revisor:

Min erfaring er dog, at det oftest er salgs/marketingfolk, der bliver adm. direktører. 

Hm.. jeg synes ellers min erfaring er at det som regel er økonomi uddannede... eller i hvert fald folk med en højere uddannelse af en art kombineret med en ex HD i regnskab eller MBA i regnskab... netop fordi man får overblikket over de store økonomiske beslutninger...

Men stadig mener jeg da, at man bare bør starte sit eget, hvis man gerne vil sidde i direktørstolen... det er selvfølgelig et større sats, men det er en hurtigere vej...  

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 07:13

Brian Brandt:

Øh.. hvorfor ikke selv starte eget firma og blive adm. direktør med det samme ???

Hvorfor dog gå den tunge lange omvej, når den direkte er hurtigere... ;-)

Jeg tænkte præcis det samme da jeg læste over skriften Yes 

Tilmeldt 27. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:35

Jeg må sige jeg vil give Brian ret på 2 punkter.

1. Det ville helt klart være hurtigst at gøre det selv. Er også min forhåbning en gang :)

2. Hvis det endelig er op i graderne man vil stige, så har jeg ellers også af erfaring det er økonomi studerende. 

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:37

Okay okay jeg giver mig og omformulerer:

Hvad er den hurtigste vej til en direktørstilling, med minimum 25 medarbejdere?

:) 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 20:47

tja.. har ikke taget vejen endnu... men det firma jeg er i nu, er vi lige kommet på 25 medarbejdere... det har taget min chef 8 år at bygge det op... han startede i 2000 sammen med en partner...

han er vist bare uddannet ingeniør og derefter arbejdet 10 - 15 år ved forskellige arbejdspladser...

Men ellers vil jeg nok mene du skulle få dig en solid uddannelse i form af ingeniør, account manager eller andet 3 - 4 års uddannelse... derefter mens du arbejder for at få erfaring, tager du en HD i regnskab... når det er gjort, kan du få mellemledere stillinger i en 3 - 4 år... og så kan du begynde at søge efter adm. direktørstillingerne... Det er vist den typiske "rat race" måde ;-) 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 20:54

Først og fremmest skal du vælge en branche der har din interesse,

dernæst en stor portion flid, arbejdsomhed og entuatiasme, samt viljen til at ofre blod, sved og tårer.

Dette tror jeg er mere vigtigere end om du har en salgsmæssig eller økonomisk baggrund.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)