Dette er mit "jomfru" indlæg herinde, men har fulgt intereseret med på sidelinjen siden starten. Og tænkte det måtte være det bedste sted og få en alsidig mening....:-)
Jeg vil spørge jer hvad i syntes om domæne navnet youdoit.dk?
Og evt. hvad i tænker på når i hører navnet?....
Håber i vil tage jer tid til at gi mig lidt feedback.
På forhånd mange tak...Og tak for et fedt forum...:-)
Det lyder lidt for meget som Nikes slogan "Just do it" eller er det bare mig. Det var det første jeg tænkte på da jeg læste det. Men kan jo også være jeg bare er miljøskadet.
Synes i hvertfald du skal tænke over den for jeg er nok hverken den første eller sidste der tænker i den retning.
Den havde jeg ikke tænk, men rigtigt...Måske derfor jeg syntes det indeholdt noget energi. Al den markedsføring man får ind om man vil det eller ej...:-)
Men omvendt er jeg også ved at blive skaldet af at lede efter et godt navn, der både har betydning, som referere, går nemt fra til mund osv osv osv....:-).....Efterhånden er min nr.1 regel blevet den, at man skal have et godt navn, men at det heller ikke skal forhindre en i at komme igang. Jeg tænker hvad er bedst?
Tror næppe du sparer på markedsføringen. Folk der vil have Nike søger direkte på Nike og næppe deres slogan.dk
Men du kan måske opleve at nogle bliver forvirrede eller forbinder dit firma med Nike fordi deres slogan er så velbranded. Men igen det er lidt svært at sige især nå man ikke ved hvad du vil sælge eller bruge websiten til.
Der er både fordele og ulemper og så er det bare med at sætte godt mod skidt og så lave en vurdering. Hvis du har brug for hjælp til et navn så smid mig en mail med info om hvad det er du vil lave på siten og så kender jeg en der sikkert kan hjælpe dig.
For en afart af din version kunne jo være Youdoo :) Eller wedoo...
Afhængig af hvad du sælger/laver...
Youdoit - handler enten om computersamlesæt - you do IT - eller redskaber til masturbation *fnis* - var min første tanke. Men nu er alle jo ikke ligeså snævert tænkende som mig...
FashionFreakZ : Mange tak for tilbudet. Jeg fik skrevet det meget kort i tråden, men vil gerne høre om din mening har ændret sig nu du kender lidt til indholdet?...:-)
Jeg synes at navnet er godt og jeg kan ikke se, at der i forhold til Nike skulle være problemer. Skulle eksempelvis danskebank.dk gå i flæsket på alle internet-sider, der omhandler alt med danske<.....>.dk. Det mest problematiske i det er, hvis du udarbejder er design, der ligger tæt på det Nike anvender. Så lad være med det.
Det er et meget meget bredt navn, men hvis du udbyder alverdens ting indenfor gør-det-selv så er navnet fint. Hvis du arbejder indenfor et mere snævert område vil jeg nok overveje om det er muligt at finde noget indenfor området. Det, hvor et sådant navn giver mening er, hvis brugerne "bare" i url-adressen indtaster ordet og så ser, hvad der ske. Det kunne jo også være Idoit.dk eller .com. Selvom det er svært at finde på noget, så kan du jo selv finde på et (måske) vrøvleord, der ligger godt i munden og som er dit brand eller firmanavn. Mange firmanavne er netop opstået sådan uden at man tænker på det.
Mit indlæg med Nike var bare hvad den første tanke var da jeg så navnet. Og selvfølgelig får han ingen problemer med Nike og han skal heller ikke lave noget der forbinder sig med Nike. Men selve navnet ligger utrolig tæt op af Nikes slogan og hvis han f.eks ville sælge tøj eller mode produkter på siten kunne der let opstå nogle tvivl hos evt kunder. Du ved sikkert selv hvor lidt der skal til før der opstår spørgsmålstegn.