Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guleplader vs hvideplader bil...

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

pbtryk.dk:

Anders-> der er samtidig lidt uenighed hos blandt medarbejderne hos SKAT om, hvorvidt du kan trække broafgift og parkering fra i hvidpladebilen. Jeg tolker dog, at det er fradragsberretiget.

Nu har jeg godt nok en bil på gule plader rent privat, men har tidligere haft på hvide plader, og der har jeg aldrig fået ballade for at lade firmaet betale broafgift og parkering når jeg tog bilen til møder på den anden side af storebælt.

Angåend et brugbart svar fra skat, så koster de vist stadigvæk 300 kroner for et bindende ligningssvar, som er det eneste man kan bruge til noget fra dem.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Hej!

Hvis du virkelig vil have den bil, kan det da være lige meget med de håndører du kan få ind økonomisk.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:31

jooo men man skal jo ikke snyde sig selv,  jeg betaler sku nok i skat... Den jeg har nu er nu i samme prisklasse bare på gul.

Har også tænkt på den nye 2009 Camaro, jeg har haft fler USA biler, de falder ikke helt så meget som dem man kender prisen på. Så måske jeg venter til 2009 forår når den kommer den nye Camaro, Der noget mere PR værdi i den også. Det skal man ikke kimse af

Besøg min side her:  streetwear

.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:41

Hej RigoRigo,

Det kan bedst betale sig at lade dit firma købe bilen på hvide plader. Dit firma vil så betale ALLE udgifter til drift, inkl. færge, bro, reparationer, dæk, service, benzin (også de km du kører privat!), etc. Privat skal du så betale skat af værdien for fri bil.

For at kunne lægge en betaling privat på omkring 750.000 kr. skal du have en indtjening i din virksomhed på omkring 1.875.000 kr. (hvis du forventer at skulle betale 60% i personlig skat).

For at firmaet skal kunne lægge 750.000 kr. skal du kun have en indtjening på omkring 1.000.000 kr. i din virksomhed, da virksomheden kun skal betale 25% i skat. Samtidig får du i firmaet en fordel på 187.500 kr. for afskrivning på bilen det første år. Afskrivningsfordelen andet år er på 140.625 kr. Du kan afskrive 25% af bilens bogførte værdi i firmaet hvert år, hvilket burde overstige bilens aktuelle værditab. Det store værditab er det dermed dit firma som tager, og ikke dig som privatperson.

Det bliver langt det billigste at gøre det på den måde.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen
www.mejensen.dk
- få større værdi af dit resultat i virksomheden. Kontakt mig, og lad os tale om dine muligheder.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Skrevet kl. 09:52

Haløj ! Martin Geeked  det var jo lige det svar jeg kunne bruge, Et pro svar Smile  Takker for det,  syndes også det var lidt undelige. At man skulle straffes så hårdt bare fordi man ikke gider guleplade til firma.   Sjovt min bogholder (næsten revisor) ikke ved en pind om det, men der er hvis mange som ikke gør...

har en god   indvistringskonto, så kan de bruges istedfor de private middel

´

Er der ikke et "regnark"  et sted på net, evt. bilforhandler hjemmeside,  så man kan lege lidt med tal og udgifter. Har søgt meget men uden held

.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:22

Hej RigoRigo,

Det bliver stadigvæk ikke en billig løsning, men som det tydeligt fremgår af ovenstående, så leder du ikke efter en billig løsning, men efter den bedste løsning, når vi taler dyre biler, men med et lille kørselsbehov.

Når dit firma køber bilen, og du betaler skat af værdi af fri bil, så skal du heller ikke lave kørebog, og jeg vil tro, at du også vægter dette højt. Alternativt skal du sidde og skrive i din kørebog hver gang du kører 5 km enten firma eller privat. Yderligere skal du løbende lave bilag til dit regnskab, hvor du trækker kørsel ud, hvilket også skal bogføres på et senere tidspunkt.

Tager man al denne tid med i din betragtning, så koster det enten i tid (lønudgift) til en bogholder/revisor, eller du skal selv bruge tiden på det.

Ja, en bogholder/revisor er ikke nødvendigvis dygtig til at optimere på din virksomhed. Det skal du som regel købe ved siden af (mest anbefalelsesværdigt). Der er måske flere områder i din virksomhed, hvor du "snyder dig selv", og hvor der kan optimeres i forhold til gældende lov.

Alt efter om din investeringskonto står i et holdingselskab, eller om det er fri likviditet i din virksomhed, så har du forskellige muligheder.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis vi skal tale om dine muligheder. Måske der kunne være andre investeringsprojekter, som kunne være interessante.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen
www.mejensen.dk
- få større værdi af dit resultat i virksomheden. Kontakt mig, og lad os tale om dine muligheder.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:40

RigoRigo:

Er der ikke et "regnark"  et sted på net, evt. bilforhandler hjemmeside,  så man kan lege lidt med tal og udgifter. Har søgt meget men uden held

Du kan måske bede din revisor om at sætte sig ind i reglerne og opstille tallene i et regneark. For at kunne besvare dit første indlæg tastede jeg hurtigt nogle tal ind i et regneark.

Mit regneark går dog ikke tilbunds i alle aspekter, så hvis du vil have, at jeg sender dette til dig skal jeg bruge 1 time til at afklare alle områder af investeringen.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Skrevet kl. 10:42

Tak for yderlige  svar Martin

Findes der ikke en smart GPSer, hvor man bare taster PRIVAT eller FIRMA knappen, og så får en udskrift sener, det brude da være mulige, og skud sikker bevis til skat/told

Min Investeringskonto står til fri likviditet, det er jo bare et simpel enkelmands ejet virkesomhed.

Mvh

Rigo

.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:52

Jo, der findes GPS med disse muligheder. Jeg kan ikke lige på stående fod sige hvilke, men jeg mener, at Fujitsu har lavet en PDA med GPS og firma/erhverv.

Ok, hvis du driver din virksomhed igennem et enkeltmandsfirma, så er der mange penge at hente for dig i at stifte et selskab i stedet.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Skrevet kl. 11:08

meJensen:

Ok, hvis du driver din virksomhed igennem et enkeltmandsfirma, så er der mange penge at hente for dig i at stifte et selskab i stedet.

Har aldrige forstået hvor det ligger at det skulle være beder at lave et selvskab i stedet

.

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)