Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guleplader vs hvideplader bil...

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

RigoRigo:

meJensen:

Ok, hvis du driver din virksomhed igennem et enkeltmandsfirma, så er der mange penge at hente for dig i at stifte et selskab i stedet.

Har aldrige forstået hvor det ligger at det skulle være beder at lave et selvskab i stedet

Der er især skattemæssige og likviditetsmæssige fordele ved at have et selskab frem for at holde det som et personligt firma. Især, når man (som du) ikke har behov for at trække hele overskuddet ud hvert år.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen
www.mejensen.dk
- få større værdi af dit resultat i virksomheden. Kontakt mig, og lad os tale om dine muligheder.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 11:55

meJensen:

Der er især skattemæssige og likviditetsmæssige fordele ved at have et selskab frem for at holde det som et personligt firma. Især, når man (som du) ikke har behov for at trække hele overskuddet ud hvert år.

Det samme kan opnås ved at anvende virksomhedsordningen. I dine tidligere svar lægger du også til grund, at denne anvendes, idet det ellers ikke er relevant at snakke om beskatning af fri bil i en enkeltmandsvirksomhed. Dvs. både hvad angår muligheden for at opspare overskud til lav beskatning og reglerne for beskatning af fri bil er reglerne sammenlignelige for virksomhedsordningen og et selskab.
Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 12:13

at lave et selvskab i stedet er det ikke lige med at man skal have en rigtig revisor firma til at godkende regnskabet, det er jo en del dyre, idag betaler jeg kun timeløn til bogholder, ca 12- 15timer om året. som er  incl. årsopgørelser.   Da vi selv indtaster regninger m.m.

Besøg min side her:  streetwear

.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:03

meJensen:

Ja, en bogholder/revisor er ikke nødvendigvis dygtig til at optimere på din virksomhed. Det skal du som regel købe ved siden af (mest anbefalelsesværdigt). Der er måske flere områder i din virksomhed, hvor du "snyder dig selv", og hvor der kan optimeres i forhold til gældende lov.

Alt efter om din investeringskonto står i et holdingselskab, eller om det er fri likviditet i din virksomhed, så har du forskellige muligheder.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis vi skal tale om dine muligheder. Måske der kunne være andre investeringsprojekter, som kunne være interessante.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen
www.mejensen.dk
- få større værdi af dit resultat i virksomheden. Kontakt mig, og lad os tale om dine muligheder.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:58

Jeg forstår slet ikke hvorfor man kan have ondt af at skulle betale penge til en revisor, samtidig med at man taler om at købe en bil til 750.000 kr. Det hænger slet ikke sammen. Pengene til revisor er ofte givet ganske godt ud: Når værdien af det man får er højere end det man betaler. Revisoren rådgiver dig. En anden siger til dig at du kan tjene mange penge ved at stifte et selskab og at der er mange skattemæssige og likviditetsmæssige fordele herved; Sludder og vrøvl.  Ved at stifte et selskab kan du i modsætning til virksomhedsordningen anbringe penge i andet end obligationer, virksomhed og fast ejendom. Måske man skal se Martins bemærkninger i det lys (udbyder investeringer m.v.). Jeg kan helt ærligt ikke se ud af hans hjemmeside m.v. hvorfor han skulle være bedre til at optimere en virksomhed i skatte- og regnskabsmæssig henseende, end en dygtig revisor/bogholder.   

Ved at have bilen som fri bil vil du skulle beskattes af 167.500 kr. årligt (dog opnår du 25% rabat på bilen efter 3 år). Skatten heraf udgør ca. 100.000 kr. og vil kræve en årlig merlønudbetaling på ca. 250.000 kr. De omkostninger som selskabet får fradrag for er meget begrænsede grundet dit lave kørselsbehov, og de afskrivninger som firmaet får fradrag for over ejerperioden kan aldrig blive højere end det faktiske værditab på bilen. Set over 7,5 år vil du have betalt mere i skat end bilen rent faktisk har kostet fra ny. Set over en 10 årig periode vil du have belastet firmaet med en udgift på 2.500.000 kr. (før skat) bare til at dække skatten af din fri bil . Hertil kommer så bilens anskaffelsessum på de 750.000 kr. + driftsudgifterne. Dvs. vi taler minimum om 3.250.000 kr. eller 325.000 kr. årligt. Det er godt nok en dyr pris for at få lov til at køre  2.000 km. privat årligt.

Alternativet hertil er at have de 325.000 kr. årligt i selskabet. Som jeg ser det umiddelbart vil de 130.000 der er tilbage efter skat være mere end rigeligt til at dække omkostninger og afdrag på bilen, men jeg har ikke regnet detaljeret på det. Jeg har tidligere været med til at udvikle en beregningsmodel på spørgsmålet om hvorvidt det er en fordel at have fri bil eller ej. Det kan du finde på HLBs hjemmeside (HLB bil). 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 22:31

Hej Peter

Nu der er gang i snakken omkring gulplade/ hvidpladebiler, er der så ikke noget med at man kan købe en bil som en kombination mellem firma/ privatbil (har hørt det fra en, men ved ikke om det passer), og hvordan fungerer det evt??

Hilsen

Nuser43

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Hej!

Hvad taler vi om, gul- eller hvidpladebil?

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 23:29

Hvis du køber en bil på gule plader, privat, vil du typisk kunne få reduceret i den årlige privatbenyttelses afgift (misundelsesafgift). Yderligere, hvis bilen er registreret første gabg før april 2007, vil misundelsesafgiften for en bil på under 2 tons, være på ca. 900 kr. årligt. Hvis den er registreret første gang efter, hedder det vist 5.000 kr. om året. Det er disse beløb du kan få halvveret.

Oven i det, kan din virksomhed betale 3,47 kr. pr. kørt kilometer.

Men det er sådan set det vi har dækket, i de forgående indlæg. :)

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html#tabel5

En oversigt over den samlede årlige udgift for forskellige bilklassers privatbenyttelsesafgift og vægtafgift.

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 04:38

Jo. Men det er en laaaaangt bedre investering end at købe en bil til trekvart million fordi man tror man kommer til at se smartere ud på grund af det.

Nogle af de mest respekterede firmaer kører ØKONOMISK og med OMTANKE... tænk over dén ;-)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:08

ppehrson:

Jo. Men det er en laaaaangt bedre investering end at købe en bil til trekvart million fordi man tror man kommer til at se smartere ud på grund af det.

Nogle af de mest respekterede firmaer kører ØKONOMISK og med OMTANKE... tænk over dén ;-)

Ved ikke om det er fordi om man vil se kun smartere ud,,,  i mit tilfæde kan jeg godt lide biler, noget jeg går lidt op i. Eks. tager til Lemans, og div. bil race og show...  Jeg har haft flere ikke hverdags biler, Covetter, Camaro, CKer m.m. men har kørt hverdag i dem, og det har altid givet en vis omtale i det miljø jeg sælger tøj til" altså de unge "hiphop/streetwear" drenge = PR med stor værdi har jeg fundet ud af...  Men det er nu mest for mig selv... Og mit firma/privat økonomi kan nu altså godt tåle det, det købes altid uden LÅN,,,,  Og der er da omtanke med det, ellers skullle jeg måske vælge en bil til 2,5mil, så kunne det være det gik galt.

Besøg min side her:  streetwear

.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)