Men min ide er at man så kunne høre den virksomhed som jeg er ansat i om de ville være villige til at udbetale ens overarbejde mm. til firma'et istedet for at udbetale det til undertegnede. Så mit spørgsmål går på, er det lovligt at få ens overarbejde ud på en sådan måde?
Det burde vel give mig en skatte fordel at pengene kommer ind i et firma istedet for at jeg betaler en masse skat først, inden jeg sætter dem ind i et firma der så kunne sætte pengene i et eller andet.
Nej det er ikke umiddelbart tilladt - skattemæssigt taler man om "læren om rette indkomstmodtager".... og "læren om æbletræet og æblerne" hvis man er en gammel hippi :-)
Den rette indkomstmodtager/æbletræet er dig personligt og ikke dit firma eller nogen anden. Hvis det var tilladt ville jeg udbetale løn til alle mine 3 unger som alle er under 4 år ... Så kunne jeg undgå at betale topskat.
Topskat - du ved den der uretfærdige ekstra skat som skal forhindre folk i at arbejde mere end 37 timer om ugen og dermed få Danmark til at løbe rundt og sikre velfæren fremover
Der er dog ikke noget i vejen for at du lave et firma og tilbyder din arbejdskraft som selvstændig konsulent for det firma du er ansat i nu (så er du så ikke ansat længere). Således at hele din "løn" går ind i dit nye firma. Du kan så udbetale løn fra dit eget fima som du nu synes og samtidig spare op i dit firma at et eventuel overskud. Det har så den ulempe at du skal momsregistreres, lave årsregnskab mv. - det kommer til at tage tid og/eller koste penge at få det ordnet.
Hvis du gør det skal du være opmærksom på at du midster ALLE dine lønmodtagerrettigheder såsom: feriepenge (12,5%), eventuelle firma pensionsordninger, ret til sygedagpenge, ret til opsigelsesvarsler, ret til barsel, sikring af din løn via lønmodtagernes garantifond osv osv osv. De penge kommer din arbejdsgiver så til at spare så det skal du naturligvis lægge oven i din konsulent-timepris.
Det med at lave sig selv om til et firma er nok ikke noget den nuværende "liberale" regering synes er en god ide - og SKAT synes helt sikkert det er en rigtig dårlig ide - men det er tilladt nu. Jeg har engang gået til skatteret ved handelshøjskolen og husker en historie fra det virklige liv:
En operasanger (vores helt) laver sig selv om til et aktieselskab.
Når han er ude at optræde sender hans firma en regning for højsangen.
SKAT synes det er en rigtig dårlig ide da de gerne vil have at vores helt betaler topskat.
SKAT stævner vores helt og de vinder sagen ved landsretten(landsskatteretten).
Vores helt er ikke sådan at slå ud, så han anker sagen til Højesteret hvor han vinder retten til at sætte sig selv på aktier.
Desværre dør vores helt kort tid efter af sygdom (måske fordi retssagen var opslidende??)
Efter sigende skulle en ansat hos SKAT i denne forbindelse have udtalt "SKAT vinder altid til sidst!!" 
Summa sumarum - der er nok for meget bøvl ved det vil jeg tro. Det er nok bedre at underkaste sig systemet.