Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og Dandomain webshop?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle Dandomain webshop ejere...

Jeg har ikke den store erfaring med hensyn til SEO (læs: Ingen erfaring). Hvordan har I grebet alt halløjet omkring SEO an i jeres webshops? Det kunne være meget interressant at høre fra jer om i klare/klarede det hele selv, fik professionel hjælp udefra, oprettede indlæg på AminoBig Smile og i sær hvordan man nemmest kommer igang eller om det kan betale sig at fralægge sig ethvert ansvar og i stedet hive pungen op af lommen og betale sig fra det. Eventuelt gode fif er også meget velkomne.

Hilsen

Thomas A

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22

Hej Thomas,

Først og fremmest vil vi have lov til at spørge, hvilken webshop det drejer sig om og kører du den med eller uden frames?

Vi er designpartner med DanDomain og laver SEO på DanDomain webshop's, ligesom vi laver unikke design m.m.

Hvis du slet ikke har noget kendskab til SEO, søgeord og Meta Tags m.m. vil vi fraråde dig at gøre det selv.

Send os en e-mail på info@userfriendly.dk hvis du vil have os til at kigge på din webshop og evt. give dig et godt tilbud og/eller råd :-)

Hav en rigtig god dag.

Mvh.

www.userfriendly.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 14:22
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:36

Jeg er godt nok ikke Dandomain shop-ejer, men måske du kan bruge linket nederst i min signatur alligevel.

Mvh Jesper

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 15:04

Hej Thomas,

Det kommer lidt an på dig som person. Jeg er ikke i tvivl om, at du ville kunne sætte dig ind i SEO, hvis du har lysten.

Der findes en masse blogs og online forums, hvor dette bliver debateret åbent.

Jeg havde det lidt på samme måde med revision dengang jeg startede min virksomhed. For at spare lidt penge besluttede jeg mig for, at lave momsregnskab mm. selv. Det er bestemt ikke særlig komplekst, men det sagde mig absolut intet, og jeg brugte forholdsvis meget tid på det. Det endte hurtigt med, at jeg smed det hele i en kasse, og sendte det til en revisor.

Finder du SEO og teknik generelt røvsygt. Vil jeg anbefale dig, at du outsourcer det. 

mvh

Anders  

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:20

Du kan starte med selv at læse lidt om det grundlæggende ved SEO. Klik på Jespers link ovenfor og læs herefter et par af de engelske e-bøger, som jeg nævner i denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/33490.aspx

Hvis du herefter synes, at SEO lyder som volapyk, virker uoverskueligt eller voldsomt kedeligt, bør du nok outsource det.

Hvis ikke, så prøv noget af det og se, om det virker for dig. Får du fortsat ingen resultater efter nogle måneder, kan du igen overveje at hyre noget professionel hjælp.

Mht. Libris-bogen ovenfor, så spar pengene! Jeg har netop i sagens tjeneste ofret 37 kroner på den som e-bog, og den er ikke 37 kroner værd i forhold til nogle af de gratis e-bøger, der kan findes online. Godt nok er den på dansk, hvilket kan være en fordel for nogen, men til gengæld er den 2-3 år gammel og har nogle forældede anbefalinger.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:20
Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 10:53

FrankHM:

Mht. Libris-bogen ovenfor, så spar pengene! Jeg har netop i sagens tjeneste ofret 37 kroner på den som e-bog, og den er ikke 37 kroner værd i forhold til nogle af de gratis e-bøger, der kan findes online. Godt nok er den på dansk, hvilket kan være en fordel for nogen, men til gengæld er den 2-3 år gammel og har nogle forældede anbefalinger.

Forskellen på Libris bogen og mange andre SEO bøger og amino indlæg er vel at Libris'en er gennemarbejdet af en redaktion, der har forstand på at gøre sig forståelige. Og fordi man har forstand på SEO, kan man vel ikke nødvendigvis formulere metoderne til andre...
Og så må jeg jo konstatere at den har bragt mig flere fordelagtige positioner på Google, så 37 kroner er den vel nok værd.
Mvh
Steen

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:12

Hej Steen,

Det er godt, at du har fået nogle gode resultater ud af at følge bogen. Du har også ret i, at den er formuleret godt og forklarer ting grundigt.

Men den giver ikke noget viden, som man ikke kan få ganske gratis og lige så velformuleret på engelsk.

Derfor anbefaler jeg, at man holder de 37 kroner i lommen, som downloadversionen koster.

Desuden har bogen nogle anbefalinger, som kan være decideret farlige i dag, fordi den er et par år gammel. F.eks. taler de varmt om linksider, hvor man skal bytte links med hvemsomhelst, samtidig med, at de anbefaler, at man bruger mange domæner og krydslinker dem, alt det man kan.

Følger man de instrukser, og er man uheldig, så kan ens side blive straffet eller smidt helt ud af Google.

Som nybegynder indenfor SEO, kan det være svært at skelne mellem tips, der stadig virker, og dem der ikke gør det. Derfor er en 2-3 år gammel bog altså for gammel.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 12:34

Kunne du ikke ryste op med nogle titler på de bøger du referere til? Og hvor man kan finde dem?
Mvh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)