Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man som iværksætter en idé, som kan gøre en til millionær?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger du er en ide mager men spørg efter hvad der er den rigtige ide. Jeg sider lidt med følelsen i maven at du måske ikke har den rigtige ide selvom du måske har mange gode bud for så tror jeg du ville ha en hel anden tro på din ide.

Jeg har en ide som jeg føler er kanon en der vil hjælpe alle mennesker til en lettere dagligdag noget folk vil benytte sig af stortset hver dag. Den er bare dyr at udvikle så jeg ved ik hva jeg skal gøre da jeg mere eller mindre er almindelig lønslave;)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:09

De bedste ider jeg har fået, som har virket bedst :-) er når jeg har været ude at rejse.  Asien eller USA  det er der man kan finde inspiration til mange gode ting...

Besøg min side her:  streetwear

.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 21:19

.. det er slet ikke problemet. Problemet ligger i at turde og kunne realisere dem, fordi man har motivationen i top, et passende erfarings- og kapitalgrundlag og så et godt netværk at trække på og allerhelst et par kunder at starte på, som man fx trækker over fra sin tidligere arbejdsgiver - forhåbentlig i god forståelse med denne.

Fx kan du blive millionær på at finde et produkt som permanent og sundhedsmæssigt forsvarligt

1. sørger for at der ikke kan komme huller i tænderne

2. holder din hud flot brun og pæn lige indtil du bruger et andet middel til at vaske farven af.

Eller hvad med at gå ind i skibsværftsbranchen og  opfinde ubåd som fragtskib, der kan sejle hurtigere og billigere end containerskibe og mere miljømæssigt forsvarligt?

Eller en satelit som giver gratis internet til afrika og andre udviklingslande til en langt billigere pris end de kan få nu? Microsoft arbejder med en ide med luftskibe, men en billig satelit der sørger for internet kunne være en bedre ide.

Ideer er der nok af - det handler om at kunne gå skridtet videre fra ide til færdigt salgsklart produkt og så at kunne sælge det.

Det er ikke for at være negativ, men jeg er ved at starte d. 3 og snart 4. virksomhed og jeg lover dig for at det er laaaaaaangt mere besværligt end bare at få en ide. 

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37

Du tager et ganske almindeligt lønmodtagerjob til ~25.000/md. og så sætter du dit forbrug som en studerende på SU. Så er du millionær indenfor ~8 år, hvilket er hurtigere end mange selvstændige ;-)

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:45

Go pointe den har jeg faktisk også overvejet hvis man solgte alt hva man havde og fik sig en cykel. Boede i en 1 el 2 værs lejlighed og levede ekstrem fornuftig ( KEDELIGT ) i nogle år så ville man have en god kapital man kunne begynde at arbejde med. Men tror ikke jeg har temperanmentet til det.

Har dog en kamerat der boede i en 1 værs i en længere periode fordi han nægtede at låne penge i en bank så han ville have til udbetaling samt renovering af hus.... Synes sku det er cool dem der kan gøre det.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:45

Casper Hornstrup:

Du tager et ganske almindeligt lønmodtagerjob til ~25.000/md. og så sætter du dit forbrug som en studerende på SU. Så er du millionær indenfor ~8 år, hvilket er hurtigere end mange selvstændige ;-)

Big SmileBig SmileBig Smile

Besøg min side her:  streetwear

.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:58

RigoRigo:

Casper Hornstrup:

Big SmileBig SmileBig Smile

Big Smile Party!!!

I LOVE IT!! 

Den var fin. Man "tager" et job.. Lever som en på SU i 8 år.. ho ho.. Priceless!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:12

Det bedste råd jeg kan give som idèmager er : sæt dig i menneskers behov, dine egne behov

Studer filosofi og personlig udvikling. Desværre er det et emne der kan suge en helt væk, så man glemmer at forholde sig forretningsdelen i det. Og så kan man nemt komme til at ende som den gale/geniale professor type, der ikke har en krone på lommen, fordi man har negligeret forretningsdelen i det. Omvent kan strukturmagere blive stive og fastlåste i deres egne systemer, og ikke tænke ud af boksen.Og derforhar de brug for de skæve typer, idemageren. Men tænk hvis man kunne rumme begge sider ? Spændende koncept :)

Så derfor er mit råd til både idèmagere og strukturmagere. Lav et diagram over din hverdag, hvor du sætter tid af til både strukturering og personlig udvikling. En balance. Mange ville nok blive overrasket hvor mange topledere der bruger personlig udvikling, guruer osv osv, til at håndtere en overvældende hektisk verden der nemt kan slå dig omkuld , hvis ikke du ved hvad der sker.

Men specifikt til idèmageren : sæt dig ind i menneskers behov

Hvad vil de have følelsesmæssigt ? : tryghed, eventyr, succes, kærlighed, komfort

Hvad vil de undgå ? : frustration, fysisk smerte, vrede, ydmygelse , skuffelse

Well, hvad skal man så bruge det til helt konkret ? Du skal bruge det til at gøre din hjerne parat til at modtage de gode ideer. De gode ideer kommer til dig , når du har forberedt din hjerne på det. Ligesom at en god økonomi kommer af god forbedredelse og indsigt i de mekanismer der bruges der.

God fornøjelse 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:46

Jeg så den anden dag at en mand i Fredericia havde lavet en Giga bilvask. Med 5 vaskehaller i éen bygning.  Og kunne da godt se at det var en god idé.

Men det som jeg nu har tænkt på at jeg skal gøre mig rig på er:

Service!

En veninde og jeg snakkede om hendes arbejde i en Smykke forretning, og så havde hun engang snakket om at blive sådan noget tøj-indkøber hvis tilbuddet kom til hende. Men så slog det mig!

Flere Tusind kvinder går rundt og læser flere modeblade og har forstand på den osv.  Og bland det med Service.

Så får du min idé: En Internet baseret virksomhed, hvor vi taget pulsen på tøjforretninger og mærker. Viser dig det i en mail, derefter bestiller du hos os osv.

Dog vil jeg udvide det lidt: (Havde tænkt på SuperService - Når nøden er størst, er vi din partner Big Smile

Og jamen så skulle vi foretage indkøb, booking af ferie, julegaveindkøb osv.

Har jeg/vi fat i den lange ende her?

Ps. Tak for de mange indlæg. 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:11

godt svaret

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)