Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man som iværksætter en idé, som kan gøre en til millionær?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en rigtig idé mager vil jeg mene, der er mange som er skøre, men dog også nogle som er realistiske, som dog nok ikke vil være den største pengekilde, til andre invisteringer.

Så jeg bringer hermed et spørgsmål; 

Hvordan får man en idé, som kan gøre en millionær?

For da jeg ikke er den største tilhænger af Internetbutikker, og jeg vil gerne på længere sigt, have min egen forretning/virksomhed, så jeg leder derfor efter en super god idé, som kan viderudvikles.

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:19

Man finder på den unikke ting alle står og mangler, men som endnu ikke findes, eller også finder man en ny måde at anvende noget allerede eksisterende på, som skaber et voldsomt stort og akut behov.

Eller også starter man fra bunden med en lille butik og bygger det op til en stor kæde i hele verden - Der er mange muligheder.

Et godt sted at starte er med at kigge på hvad man kan lide og lave og hvad man er god til.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:23

Ja, det self klart. Men den ting som alle går og mangler, kan jeg ikke finde.

Har idag også lavet en indlæg omkring at jeg gerne vil starte en dagligvarerkæde, det er jo også noget med opbygning. Men gode idéer modtages gerne :D 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:09

Da Storm P. engang blev spurgt, hvordan han dog fandt på alle de sjove historier, svarede han 'Jeg sætter mig ned og griner, og så tænker jeg bare baglæns'.

Det er måske det du skal gøre. Gå en tur igennem byen, observer hvad der gør dig glad, og overvej om du kan lave noget der giver samme følelse til andre. Jeg spiste engang på en færgekro på Mors, hvor tjenerne var muntre, hurtige, dygtige og havde en rap replik til alle. Hvis jeg nogensinde skulle have med den branche at gøre, ville det afgjort danne skole for mig.

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 21:20

Der er et udtryk, der hedder "Fast Second". Det dækker over, at hvis man skal være rigtig rig, så skal man ikke selv spilde udviklingskroner og tid på at komme med et nyt produkt. I stedet skal man holde øje med de gode ideer, lære af "opfinderens" fejl og så levere et bedre produkt.

Da du skriver, at du er en "rigtig idémager", så kunne det for dit vedkommende omskrives til, at du nok skal få idéen, men i stedet for at sidde på den alene, så skal du samarbejde med en større virksomhed, der allerede har erfaring med marketing osv., og som allerede fungerer som en velsmurt maskine.

Der er vist også mange, der har oplevet, at det er bedre at sælge ud af sin ideer, så man måske ender med at eje 10 % af en succes i stedet for at eje 100 % af noget, der ikke rigtigt bliver til noget.

Og ellers bliver de fleste nok millionærer på at knokle. Selvfølgelig skal man være heldig at knokle med den rigtige ting på det rigtige tidspunkt, men det kommer garanteret ikke af sig selv.

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:31

Hmmm... Jeg ved ikke, men noget inde i mig stritter helt forkert når jeg læser spørgsmål som dette. Det eneste mulige for mig rent personligt er at gøre det jeg selv tror på og synes er sjovt at beskræftige mig med, så jeg tror ikke rigtigt på dne med at kalkulere og teoretisere sig til milliongevinsten. Naturligvis er der mere sikre veje at gå end andre og man behøver ikke ligefrem sætte sig op til katastrofe, men min erfaring er at der er så utroligt mange faktorer som gør sig gældende at det er uhyre vanskeligt hvis man udelukkende er drevet af tanken om økonomisk vinding i den store stil (selvom det naturligvis er vigtigt for os alle at få brød på bordet).

Men men... jeg er jo så heller ikke blevet millionær! Så måske de mange, meget mere erfarne og kloge hovedet herinde kan overbevise mig om noget andet - Indtil da følger jeg mit hjerte (og mit gode hoved). Når det er sjovt at gå på arbejde om morgenen og jeg næsten ikke kan slippe tasterne om aftenen tjaee så er det gode tegn for mig rent personligt.

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 21:34

tidtilforandring:
Men den ting som alle går og mangler, kan jeg ikke finde.

Rigtig god service. 

tidtilforandring:
Har idag også lavet en indlæg omkring at jeg gerne vil starte en dagligvarerkæde, det er jo også noget med opbygning. Men gode idéer modtages gerne :D

Dagligvarekæde med rigtig god service.

Overtag en eksisterende købmand (der må være en del, hvor det er på tide med et generationsskifte). En som i forvejen er kendt for sin gode service. Lær af indehaveren selv, så aftal eventuel et til to år til overtagelse, så du lærer alle de eksisterende arbejdsgange, som du så kan forbedre efter din overtagelse. 

Bliv ved med at fokusere på den gode service. Enhver medarbejder skal lære, at det er den gode service, som er jeres varemærke.

Min far var Irma-bestyrer, den gang Irma netop var en dagligvarebutik med den gode service - hans butik vandt flere gange i de interne konkurrencer Irma-butikkerne imellem. Irma er i dag stadig bedre end gennemsnittet, men det er yderst sjældent, du møder bestyreren i butikken - min far var i butikken 80% af åbningstiden - en rigtig købmand af den gamle skole.

De herligste hilsner 

Fra Glostrup
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:15

tidtilforandring:
Hvordan får man en idé, som kan gøre en millionær?

Hejsa

Ikke for at være lysseslukker, men tror du ikke hvis der er nogen som har en ide til hvordan man skaber en milion forretning at de ville holde det for sig selv, det ville jeg helt sikkert.

Jeg kan kun tilføje at det er altid en god ide at starte med noget man har evner inde for, da det altid vil være svært først at skulle lære hvad det drejer sig om og dernæst så skabe forretningen.

held og lykke med projektet

Fra Vestsjælland
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:14

Hejsa...

Ja nu vil jeg jo ikke sige man bliver miljonær på kort tid, men mulighederne ligger der da helt sikkert et sted. Man skal arbejde for det, og lægge en masse tid i det, men så kan det bestemt også lade sig gøre.

Det kræver IKKE du invisterer nogle penge, det kræver egentlig kun en masse af din tid.

Skriv til mig, eller endnu bedre giv mig et kald, for jeg er sikker på det her er lige noget for dig.

Mvh.

Mads Moss

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 11:45

Først og fremmest så skal du lave noget du brænder for, og hovedmålet skal ikke være at tjene en million da du så hurtigt vil miste lysten hvis du ikke tjener en million indenfor 1 år eller 2.

Lav noget som du synes er spændende så vil du helt sikkert have en god mulighed for at tjene en million på et tidspunkt. Der er masser af "dumme ideer" på nettet som har gjort deres ejere til millionærer, og jeg ville da også helt sikkert vælge at satse på internettet.

Eksempler på dumme forretningsideer som alle troede ville blive en fiasko:

Lav et lille sæt kort med fitness øvelser

Sælg små ting til at sætte på antenner 

Milliondollarhomepage - dum ide skulle man synes, men den virkede 

Lad som om du er julemanden

Som du kan se kan du blive millionær på mange måder. Hvis du ikke vil have en webshop så overvej hvad du brænder for og tænk over hvordan du kan tjene penge ved at lave noget indenfor dette område.

Held og lykke med projektet :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)