Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påstand: I er fulde af løgn!

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Boysen:

Internet branchen er så gennemsyret af kaos at alle og enhver i dag kan oprette en hjemmeside og kalde sig eksperter, guru osv., problemet er....at det er der mange der gør. Os almindelige mennesker kender ikke branchen og jeg hører gang på gang om iværksættere der bliver snyd igen og igen.

Hvis jeg i dag sendte en gennemført kravspecifikation ud ville prisen med meget stort sandsynlighed variere 100000 - 200000 kr. og mange intetvidende ville tro at den billige ikke er god nok...da de ikke kender noget til det.

Hej Kenneth

Jeg kan helt ærligt ikke se problemet. Hvis en erhvervsdrivende køber en løsning til 200.000 kr, får leveret det aftalte og iøvrigt er glad for løsningen, hvori ligger problemet så? Man må som erhvervsdrivende altid gøre op med sig selv hvad man ønsker af en investering og hvad er parat til at betale for den. Skal man have bygget et hus uden at kende noget til byggeri hyrer man typisk en arkitekt til at styre processen og leverandørerne, men når det kommer til fx. hjemmesider vil man så ikke ofre det det koster at få en professionel til at styre processen. Fint nok, men så risikerer man også nemmere ikke af få den maksimale valuta for pengene.

Forklar gerne hvordan du mener en smileyordning skulle kunne ændre på den grundlæggende problemstilling at ikke to firmaers krav til en hjemmeside er ens, og ikke to leverandørers tilbud vil være ens. Vi snakker ikke brandslukkere men meget komplekse løsninger. Hvad skulle udløse en sur smiley? Priser over 600 kr i timen?

/Jesper

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:48

Kenneth Boysen:
Hvis alle i dette forum samtidig med en mening skulle redegøre for sit program/hjemmeside ja så bliver det i sin natur en meget lang debat.

Jeg er blot ret træt af at høre "Hvis noget lyder for billigt, så er det det også".

For I den sammenhæng skal man undgå det meste fri software. Jeg skulle nok ikke have bragt SALDI frem som eksempel, men benyttet WordPress, som jeg dog først fik tilføjet i anden efterredigering af indlægget. Du ville nok også reagere, hvis dit produkt automatisk skulle tages ud af vurdering pga. et veletableret udsagn, som umiddelbart lyder rigtigt.

Igen må jeg vise min tvivl, for i din signatur skriver du

- Danmarks bedste flerbruger- og online-økonomisystem til mindre og mellemstore virksomheder i følge MitRegnskab.dk
SummaSummarum har fået en bedre placering, men er hverken et flerbruger- eller online-system

Nu har jeg ikke brugt så megen tid på at studere mitregnskab.dk, men hvor mange andre flerbruger systemer er i blevet sat op i mod? Kun den ene?

Hvordan skal jeg som forbruger så kunne skelne? Nu skriver du jo at i er Danmarks bedste......men er det ikke bare en lovprisning af jeres eget program der kom på en anden plads ud af 3?

Jeg henviser jo netop, så læseren selv kan undersøge udsagnet, men det drejer sig om ni regnskabssystemer i alt, hvor af fem er flerbrugersystemer (Aesiras, e-conomic, Mamut Regnskab, Revilution, SALDI) og tre er webtjenester (e-conomic, Revilution og SALDI).

Så næstbedst af ni, bedst af fem og tre i to kategorier

Og det er ikke os selv, som har lovprist det, men en række brugere, som har givet systemerne karakter efter den nye 12-skala.

Vi kommer jo ikke med udsagnet "Danmarks bedste ...", men "Danmarks bedste ... i følge MitRegnskab.dk".  

De herligste hilsner

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:57

Hej Jesper

Overskuelighed overskuelighed overskuelighed

Jeg mener ikke at have nævnt at 600 kr. i timen er for meget? Det jeg angriber er rådgivningen og da bestemt ikke ham der har fået en hjemmeside til 200.000 kr. og er glad! Hvorfor skulle jeg det? Jeg sætter spørgsmålstegn ved virksomheder der sælger løsninger til en uvidende person til 200000 kr. når ham måske kun stod og manglede en hjemmeside til 20000 kr.

Nu bruger jeg brandslukkere som eksempel fordi det er så pisse håndgribeligt. Jeg kunne skam også nævne ting i min branche der ikke er håndgribelige men komplekse. Og nej, hat og briller, lad nu være med at gøre hjemmesider og design til noget komplekst. Det kan det være til tider men de fleste hjemmesider er da ikke komplekste.

Big SmileSmileSad er kun et eksempel på en måde at skelne, selvfølgelig ville den ikke kunne overføres direkte men det er princippet i at blive vurderet på forskellige parameter. Og hvad det skal være spørger du? Aner det ikke, men indlægget er sgu ligeså meget en anbefaling til Jer i branchen om ikke at gøre det mere komplekst end det nødvendigvis behøver at være. KISS Keep it simpel, stupid :)

Hvis jeg henvender mig til 10 forskellige webvirksomheder giver de mig (måske) 10 forskellige svar. Og når man ikke kender til sagerne, jamen så er det da umuligt at vide hvilket ben man skal stå på.

Til et eksempel jeg lige kom i tanke om:

Hun var med i "når bundlinien bløder" og solgte pakker med "indlæring" til børn. Hun startede ene og alene og gik ud og fik lavet en webshop til 300.000 kr....jeg er IKKE i tvivl om at det var pengene værd, at de mennesker der lavede den var dygtige og kvaliteten fulgte med. Men var det nødvendigt??? Kunne de ikke have rådgivet hende anderledes? I hvor mange situationer har man brug for en webshop til 300000 kr. når

Og jeg syntes egentlig programmet viste det meget godt. OG klart det gik a h til for damen havde smidt 300000 i en hjemmeside, jamen så forventede hun jo også at ordrene ville vælte ind der. Ikke en eneste ordre fra der kommet i shoppen på det tidspunkt man fulgte hende.....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 23:04

Claus> Ok så forstår jeg. Men er det kun de 10 brugere der har stemt på Jer i bedømmes på?

For så skal du være klar til at ændre signatur....det kan jo stadig gå begge veje:)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 19:16

Og nej, hat og briller, lad nu være med at gøre hjemmesider og design til noget komplekst. Det kan det være til tider men de fleste hjemmesider er da ikke komplekste.

Det er jeg så uenig i. Det er få hjemmeside(systeme)r der ikke er komplekse. Det er ikke bare et spørgsmål om hvad hjemmesiden kan, men mindst lige så meget som hvor godt den stemmer overens med kundens udtalte såvel som uudtalte forventninger. Må en webshop fx. bruge frames?

Hun var med i "når bundlinien bløder" og solgte pakker med "indlæring" til børn. Hun startede ene og alene og gik ud og fik lavet en webshop til 300.000 kr....jeg er IKKE i tvivl om at det var pengene værd, at de mennesker der lavede den var dygtige og kvaliteten fulgte med. Men var det nødvendigt??? Kunne de ikke have rådgivet hende anderledes? I hvor mange situationer har man brug for en webshop til 300000 kr. når

Tak, jeg så den. Faktum er at inegn bracher, ikke engang e-handel er no-brainers. Hvis man ikke er i stand til at godtgøre hvorledes man skal tjene en investering på 300.000+kr hjem, så skal man gøre op med sig selv at der er en høj sandsynlighed for at tabe investeringen. Og når det sker er det hverken leverandørens eller bankens skyld. Som med anden gambling skal man ikke investere mere end man kan tåle at tabe. Og når man går ind i en branche man ikke kender ER det gambling.

/Jesper

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 19:33

Fin debat, og det er ikke første gang ideen med en samlet oversigt over webdesignere og deres priser er oppe..  Men jeg tror aldrig den vil kunne bidrage med en fair og gennemskuelig oversigt.. ligesom med forsikringer, så er der så mange forskellige forudsætninger, at man vil blive sat af halvvejs alligevel.. 

Det er derfor jeg altid vil anbefale at man tager fat i ens netværk... griber fat i en kammerat, søster eller andre (læs: uvildig) som har lidt mere kendskab til den "investering" du skal ud og lave... det er derfor netværk er så uhyre vigtigt... ellers ender det som hende fra Når Bundlinien bløder, med en hjemmeside til 300k der ikke laver et eneste salg... (fed scene i den udsendelse med Thorborg der bare råber Væk Væk Væk ;-) )... 

Hjemmesiders priser vil svinge meget op og ned, da forudsætningerne er forskellige fra gang til gang, samtidig med at alle webdesignere tænker forskelligt og har forskellige indgangsvinkler...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 19:47

Nu vil jeg ikke gå ind i en debat med dig om hvorvidt hjemmeside er komplekse eller ej, for jeg ender sikkert med at træde et par stykker over foden. Men efter min overbevisning er de fleste hjemmesider i verden bygget på opensource eller cms systemer. Det er da meget muligt at selve opbygningen i sin tid var kompleks, men alle dem der ligger et design på eller sætter systemet op for kunden.....det er så ikke hvad jeg kalder kompleks.

Din kommentar bekræfter egentlig bare min påstand, hvis man med bind for øjnene bare udvikler uden at spørge sig selv hvad der er bedst for kunden....ja så levere man da ringe service og mangel på respekt for kunden. Det er selvfølgelig fornemmelse, jeg vil gå ud fra at man meget hurtigt kan fornemme om kunden har forstand på det eller ej, og i mange tilfælde kan du vel også tjene flere penge på at give kunden præcis det han/hende har brug for.

Men Jesper jeg syntes ærlig talt det er en skræmmende kommentar du kommer med. Hvad med alle de virksomheder der har købt svindelannoncer? I de fleste tilfælde er det jo mangel på viden.....så kan du jo kalde dem "no-brainers" og give dem selv skylden... også er det ikke leverandørens skyld?

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 20:37

Er der ikke også lidt / meget med salgspsykologi  når lægfolk skal købe en annonce eller hjemmeside.

Man aner ikke en dyt om hvad det går ud på, men for ikke at tabe ansigt siger man ja og jo, pengene er betalt

og skidtet er ikke helt som ventet. Nu kan man så begynde  at kaste gode penge efter dårlige i håb om at hente ind på sin

'fadæse'.  Det er selvfølgelig langtfra hverdag, men tanken om kvinden og de 300 K + 80 er i mine øjne et skræmmeeksempel.

Paraleller kan drages til feks. AFs system Amanda hvor millioner går tabt, eller forsvarets indkøb af fusere. ( for lige at skrue den helt op :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 21:14

Kenneth Boysen:

Men Jesper jeg syntes ærlig talt det er en skræmmende kommentar du kommer med. Hvad med alle de virksomheder der har købt svindelannoncer? I de fleste tilfælde er det jo mangel på viden.....så kan du jo kalde dem "no-brainers" og give dem selv skylden... også er det ikke leverandørens skyld?

Nu er jeg ikke selv en del af "branchen", så jeg føler mig derfor ikke ramt, men sammenligner du webudvikleres forretninsgmetoder med annoncesvindleres?

Ved annoncesvindel er det et typisk kendetegn, at der misinformeres om hvad det egentlig er for et produkt der købes, eller at der er ueninghed om hvorvidt der er indgået en aftale overhovedet. Dette mener jeg er svindel, og dækket af eksisterende lovgivning. Selvfølgelig skal kunden informeres om hvad der leveres, hvad prisen vil blive (så vidt muligt), og der skal være enighed om hvornår der er indgået en aftale. Alt andet er uetisk. Er man ikke i stand til ud fra dette at vurdere om en investering er god bør man som Brian nævner rådføre sig med folk i netværket som har de nødvendige kompetencer.

Det var ikke mit indtryk at du mente det var svindelere der var problemet, så derfor har jeg kun forholdt mig ti aftaler hvor begge parter er ærlige og redelige. Men en sælger er ikke og kan ikke forventes at være en uvildig rådgiver, og de erhvervsdrivende der tror det vil på et eller andet tidspunkt blive skuffede. Fint hvis en sælger rådgiver uvildigt, men det er nok undtagelsen.

Jeg kan godt leve med at du synes mine udtalelser er skræmmende, jeg sælger ikke selv ydelser, så ingen skulle komme i problemer der. Men den lovgivning der gælder for erhvervsdrivende er baseret på udpræget aftalefrihed med de fordele og ulemper det giver, og det bør man være opmærksom på som iværksætter.

/Jesper

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 21:41

Kenneth Boysen:
Men er det kun de 10 brugere der har stemt på Jer i bedømmes på?

For så skal du være klar til at ændre signatur....det kan jo stadig gå begge veje:)

Ja, grundlaget er ikke stort, men det er så vidt jeg ved, den eneste nyere sammenligning, som findes af regnskabssystemer.

Og jeg kontrollerer et par gange om måneden, hvordan udviklingen er. Eksempelvis er Aesiras helt ny på MitRegnskab og har kun en bedømmelse, somhar givet den en placering som nummer tre. 

SALDI har dog ligget nummer to siden april sidste år. Summasummarum har hele tiden været en suveræn etter. 

De herligste hilsner 

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)