Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påstand: I er fulde af løgn!

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

" På Jeres hjemmesider skriver i store flotte ord, altid VI og OS og får det til at fremstå som en kæmpe virksomhed, trods det er en mand der sidder på sig 1 værelset "

Jeg vil overhovedet ikke kaste mig ud i en diskussion om hvad der er dyrt eller billigt, for det har jeg (heller) ikke forstand på. 

Men, den med VI og OS går godt i hånd med billedet af den søde pige med head-sættet der sidder klar til at tage i mod din bestilling.

Hun er snart lige så ofte afbildet som ' Den Lille Havfrue '       Hvem er hun egentlig ?  Smile

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 17:37

Martin-23:
og så have i mente at man nok ikke skal vælge de løsninger der lyder for godt til at være sandt - angående prisen

...og det er så bare en anden måde at skrive hvordan jeg opfatter udtrykket at pris og kvalitet følges ad...

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:15

Hejsa, og tak for de mange indlæg.

Regin gode råd du giver i dit første indlæg. Hvad angår pris og kvalitet håber og tror jeg også på at det for de meste går hånd i hånd. Jeg har set eksempler på at det ikke passer men så er vi ude i svindel m.m. Men lad mig bruge dit eget eksempel, for hvis jeg går til en bilhandler og fortælle hvilke behov jeg har (overdrivelse fremmer forståelsen:))

• Økonomisk bil
  • kun til og fra arbejde
  • søndags ture.
  • sådan middel ja

Hvis jeg så samtidig tydeligt viser at jeg INGEN forstand har på biler, og manden sælger mig en Ferrari fordi, (som sælger siger) det er den der fungere og det bedste du kan få. Pas på med andre biler, de går hurtig i stykker.

Der starter mange nye virksomheder op hele tiden og en stor del af dem er enkeltmandsvirksomheder. Når så frisøren, muren, eller rengøringsvirksomheden skal bruge en hjemmeside eller måske bare et visitkort på hjemmesiden, ja så er der mange fælder man kan falde i. 
Afhængig af hvilken branche man befinder sig i, kan man være mere eller mindre afhængig af online reklame....hjemmeside, portal, visitkort what ever. Mit problem er, at når håndværkeren der INTET kender til nettet og kan knap nok sende mail henvender sig til en web virksomhed, ja så bliver han prakket en masse unødendige ting på. Manden har jo ingen forudsætning for at kunne vurdere hvad der er nødvendigt og ikke nødvendig.

Senere står han så med et rigtig flot logo som 3 mennesker har analyseret sig frem til, en flot hjemmeside med masser af muligheder og endnu mere SEO osv. samtidig er han så også blevet MEGET fattigere 50 - 100000 kr. Og ja INGEN tvivl om at han har fået kvalitet.....men i det er jo total overkill og sikkert også nødvendig for hans branche.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:31

Det er jo ikke kun i IT branchen det er sådan. Det er jo noget som er meget kendetegnende for dansk erhverv generelt. Nogle brancher mere end andre. For at tage min egen branche og nogle af de meget store revisionsfirmaer. Der har man en tendens til at sætte selv simple problemstillinger ind i nogle kasser, opfinde nogle smarte begreber for derefter at sælge dem dyrt, som noget der er svært. For at tage et eksempel (undskyld jeg er fagidiot):

Fantomaktier: Det er i bund og grund nøjagtig det samme som en bonus:

Transferpricing undersøgelse/analyse: Tager man 5 analyser af 5 forskellige virksomheder vil de typisk ligne hinanden i form af meget generelle beskrivelser og når man så kommer til det konkrete, vil der typisk være indsat en række forbehold som gør budskabet fuldstændig handlingslammet. Men kunden betaler fuld pris for hele indholdet.   

Samtidig oplever man også at mange firmaer, såvel store som små, lige pludselig skal have 50% eller 100% mere i timen når der er tale om skattesager med omkostningsdækning fra staten, men mærkeligt nok så koster alle andre skattesager og andre former for specialrådgivning ikke lige så meget. Når så man taber sagen eller kun får delvist medhold skal kunden jo betale 50%. Det vil kunden ikke og så fedter man det ind i rabat på andre ydelser o.l egynder og så er det troværdigheden begynder at halte.    

Man kan så kalde det god forretningssans eller sans for at tjene penge, men jeg kan ikke se at det er meget anderledes end det I beskriver her.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 18:32

Som supplement og egentlig et af de vigtigste ting jeg har lært som kunde er (som mette også nævner) TILLID.

Tillid betyder rigtig meget for mig og jeg ved at med alle de overstående ting der allerede er skrevet....at jeg har brug for tillid til min web mand. Jeg har brugt flere i tidens løb og hvis det ikke er gået godt er de blevet skiftet ud. Jeg bliver nød til at stole 100 % på ham/hende der udfører opgaven for mig. I skal tænke på at jeg jo intet kender til det og jeg har brug for råd og ideer der giver mig det bedste produkt.

Et eksempel kunne være: Hvis jeg levere ønske til en hjemmeside til 2 virksomheder, og den ene siger at de og de funktioner ikke er smarte at ligge der (de har måske læst martins bog:)) og den anden virksomhed bare returnere med et tilbud. Ja så vælger jeg det første.
    Også betyder prisen faktisk ikke så meget mere, jeg har selvfølgelig et budget der skal holdes men den kan trykkes mere når jeg ved at produktet er i sikre hænder.

Jeg har tidligere brugt flere forskellige virksomheder, den sidste var Refocus og derigennem Martin som jeg ligeledes havde tillid til. Jeg valgte heller ikke at deltage i debatten omkring konkursen, desværre havde jeg mistet min webmand, men jeg havde hele tiden haft tilliden.
Nu er jeg jo bare en fattig stud. Big Smile og skulle have lavet en blog med design til mig selv. Først og fremmest tjekker jeg selvfølgelig amino og skriver et indlæg hvorefter jeg får anbefalinger. Så tjekkes personen om hvordan han ellers skriver på amino og taler til andre i dette forum. I dette tilfælde faldt valget så over Brian Brandt fra Mbitcenter.dk  som indtil videre kun har levet det ønskede + ekstra. Jeg har flere mails hvor han anbefaler mig forskellige ting og kommer med ideer til bloggen og processen. Havde jeg "bare" bestilt en standard blog havde jeg aldrig fået den ekstra service. Og kunne have risikeret at stå med en meget større regning. Samtidig har Brian vist forståelse for min situation som studerende og tilbudt mig forskellige muligheder ang. betaling (trods jeg faktisk ikke spurgte efter det)

Så til spørgsmålet om referencer er det selvfølgelig vigtigt og det er jo også her man sikre sig at kvaliteten er tilstede...men de personlige referencer er vigtigere for mig.

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 18:36

Der er helt sikkert firmaer der benytter sig af folks uvidenhed. Jeg fik engang et tilbud fra et stort firma om udskiftning af Dankort logo på min hjemmeside til den favorable pris af kr 750 + moms noget som jeg, selv med mit begrænsede kendskab til hjemmesider kan gøre på under fem minutter. Dyrt er ikke altid bedst!!

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 20:56

Martin-23:
... og så have i mente at man nok ikke skal vælge de løsninger der lyder for godt til at være sandt - angående prisen.

Økonomisystemet SALDI er på MitRegnskab.dk blevet vurderet som det næstbedste regnskabssystem til små virksomheder - og det bedste, hvis man enten har brug for et webbaseret eller et til flere bruger.

SALDI kan frit hentes, installeres og bruges uden at betale en eneste krone.

SALDI kan benyttes som gratis webtjeneste, dog uden mulighed for flere samtidige brugere samt en begrænsning på antal posteringer per år - op til 2.000, hvis man linker tilbage til SALDI.

Lyder et gratis økonomisystem, som vurderes til at være det bedste af sin slags, for godt til at være sandt?

Jeg er ked af at høre, at I direkte går ud og fraråder folk, at benytte vores økonomisystem, blot fordi det lyder for godt til at være sandt.

Så det er ikke kun i toppen af prisniveauet, at det ikke altid passer med, at kvalitet og pris hænger sammen.

Fordelen, når det reelt er gratis, er, at det kan afprøves uden andre omkostninger end egen tid.

Nu ved jeg godt, at SALDI ikke direkte er hjemmesidebranchen. Men det kunne jo være, at der var nogen i hjemmesidebranchen, som benyttede sig af samme metode med at tilbyde en mindre tjeneste gratis samt mulighed for fuldt ud at installere egen løsning hjemme, da indtjeningen kommer, når gratisterne har brug for mere - enten ved at udvide til at benytte betalingstjenesten eller bede om at få udviklet ekstra funktionalitet som integration med andre systemer.

Sagde nogen WordPress

PS til Kim F. Rasmussen: Langt de fleste IT-virksomheder afregnes der per påbegyndt time. Jeg benytter per påbegyndt kvarter med undtagelse af hastopgaver.

De herligste hilsner 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 21:19

Hej Claus

Jeg må ærlig indrømme at jeg havde lidt svært ved at forstå dit indlæg. Først troede jeg det var et reklame indslag under et godt tilbud, men tror jeg har fattet den nu :) . Hvis alle i dette forum samtidig med en mening skulle redegøre for sit program/hjemmeside ja så bliver det i sin natur en meget lang debat.

Igen må jeg vise min tvivl, for i din signatur skriver du

- Danmarks bedste flerbruger- og online-økonomisystem til mindre og mellemstore virksomheder i følge MitRegnskab.dk
SummaSummarum har fået en bedre placering, men er hverken et flerbruger- eller online-system

Nu har jeg ikke brugt så megen tid på at studere mitregnskab.dk, men hvor mange andre flerbruger systemer er i blevet sat op i mod? Kun den ene?

Hvordan skal jeg som forbruger så kunne skelne? Nu skriver du jo at i er Danmarks bedste......men er det ikke bare en lovprisning af jeres eget program der kom på en anden plads ud af 3?

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 21:25

Claus Agerskov:
PS til Kim F. Rasmussen: Langt de fleste IT-virksomheder afregnes der per påbegyndt time. Jeg benytter per påbegyndt kvarter med undtagelse af hastopgaver.

Det var et uopfordret tilbud de sendte til deres kunder, det var nærmest udformet som et super tilbud.Big Smile

En måde at skille fårene fra bukkene, vil jeg tro, dem der tog mod tilbuddet var lige til at klippe.

...... jeg fandt hurtigt et andet firma til min hjemmeside.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:40

Claus Agerskov:

Lyder et gratis økonomisystem, som vurderes til at være det bedste af sin slags, for godt til at være sandt?

Nej det lyder ikke for godt til at være sandt, der findes flere i den branche der tilbyder en gratis version med begrænsninger og som du også selv siger så koster det penge hvis man når til en hvis størrelse. Det er en ganske udmærket løsning når vi snakker et stykke standard software.

Men når man snakker hjemmesider er det i langt de fleste tilfælde hvor der også skal udarbejdet en grafisk profil, her kan man ikke bare tilbyde en gratis løsning og håbe på kunden kommer senere og køber mere, netop fordi det er et stort arbejde for bureaet.

Jeg gætter på jeg heller ikke kan ringe til dig og sige jeg vil have lavet en række funktioner om i min gratis udgave af Saldi og så gør du det uden at sende mig en faktura? I så fald ville det lyde for godt til at være sandt og så ville jeg ikke anbefale folk at anvende jer.

Dog er der uden tvivl nogle enkelte tilfælde hvor man kan anvende et standard system og sælge på denne måde, men det er altså ikke nogen hovedtræk der gør sig gældende i branchen og derfor mener jeg heller ikke de bør tages i betragning når det nu er en meget bred og en smule generaliserende debat vi har gang i.

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)