Ja :) måske lidt af en udmelding, men jeg mener det skisme! Og læs det nu lidt med et glimt Jeg har nu tænkt mig at angribe alle selvstændige der levere løsninger på internettet. Jeg kender ikke branchen gennemgående og har kun oplevet den køber. Men min holdning er, at nu må i sgu få ryttet op i Jeres egen baggård så vi andre kan få rådgivning og løsninger der rent faktisk passer til vores behov. Internet branchen er så gennemsyret af kaos at alle og enhver i dag kan oprette en hjemmeside og kalde sig eksperter, guru osv., problemet er....at det er der mange der gør. Os almindelige mennesker kender ikke branchen og jeg hører gang på gang om iværksættere der bliver snyd igen og igen. Hvis jeg i dag sendte en gennemført kravspecifikation ud ville prisen med meget stort sandsynlighed variere 100000 - 200000 kr. og mange intetvidende ville tro at den billige ikke er god nok...da de ikke kender noget til det. Mit indlæg kommer ikke af en dårlg erfaring eller noget, men har hørt og set mange blive snydt. Jamen vi kan jo starte på amino hvor folk spørger ind til løsninger....hvad skal de købe/bruge? Alle der kan levere et eller andet siger, at deres er det bedste. En spørger til en enkel side og får et bud på 15000 kr., en anden spørger til youtube og får 2500 kr. Hvor faen er logikken? Hvad med han der står tilbage med et tilbud på en side og et tilbud på 500 kr. og et på 15000....tror i han er forvirret? Tror i nogle af tilbuddene er rigtige? NÆPPE Jeg har flere gange fået lavet hjemmeside, programmer og systemer til det ene og det andet. Jeg kan efter 10 år næsten sige at jeg ved hvad jeg skal kikke efter....og alligevel ikke. Får så snart jeg bevæger mig ind på et nyt område er folk igen ikke til at gennemskue. Jeg sender for et år siden en kravspecifikation ud og indhenter tilbud fra 10 virksomheder jeg selv har tilbudt. ½ tilbyder at lave en bedre specifikation da de ikke kan komme med tilbud på det skrevne (havde allerede fået den lavet proff :)) og den anden ½ siger de kan. Jeg ved ikke om det er etikken der er gået sig en tur, men når en kunde ringer til mig efter en brandslukker (administrere brandudstyr.dk) og han kun skal bruge en til 239 kr. så sælger jeg ham altså ikke den til 499 kr. som ville være overkill. Selvfølgelig kunne jeg tjene flere penge på det, men så skal jeg nok heller ikke regne med at der er så mange der vender tilbage!, eller anbefaler mig. På Jeres hjemmesider skriver i store flotte ord, altid VI og OS og får det til at fremstå som en kæmpe virksomhed, trods det er en mand der sidder på sig 1 værelset (intet galt i det, han kan levere det samme som de store). Samtidig kan I ALT, tekster, design, programmering osv osv. Priserne svinger op og ned som min kones humør da hun var gravid. Der er intet stabilt på markedet og hvis nogle tager under 500 kr. i timen er de enten din fætter eller en fattig studerende der tigger. Problemet er at man ofte kan få bedre løsninger til 200 kr i timen end ham der tager 600 kr. for som jeg sidst har oplevet kan de 2 personer være nøjagtig den samme. Her på amino er der flere der, rigtig tit ude med "snøren". Der stikkes, svines og skriges af hinanden i tide og utide. Min anbefaling er, at i sætter jeg ned og laver en "slags" godkendelse/smiley som vuderes udfra kundernes vurdering og det arbejde der bliver lavet. Måske en brancheforening eller hvad man kunne finde på, eller blot en større side hvor de kommende kunder kan søge informationer og hvad man bør give/skal give. Om ikke andet vil jeg anbefale alle dem der skal have lavet en hjemmeside om at spørge en RÅDGIVER der IKKE har et produkt at sælge. Og lad nu være med at betale ham 5000 kr. hvis du regner med at bruge 1000 på hjemmesiden. |
Sæt ned og lav en forening... kan det blive mere dansk