|
Hej Aminoer
Sidste år var jeg udvekslingsstudent i Texas, hvor jeg bla. studerede engelsk med en Iraner som også var på udveksling - snakkede med ham igår om hvordan det går osv. Og han sagde at i Iran er der stor debat om at Amerikanerene skulle planlægge et bombeangribe på Iran, samt at i Iran er den generalle befolkning begyndt at købe våben til dem selv. Det menes at i tilfælde af krig, kan Iran affyrer 11.000 missiler i minuttet!!! Samt at hvis vi får krig, lukker Iran helt sikkert Homuz-strædet som ville få Olien til at stige til 300 dollars tønden! Prøv at kom med nogle scenarier hvordan det ville påvirke jeres virksomheder hvis Olien steg til 300 dollars??? |
Bortset fra at det lyder langt ude.
Så tvivler jeg på at en krig mod iran ville få olien op på 300 USD.
USA + Isarel hvis de skulle vælge at gå i krig med Iran vil tromle landet over på meget få dage, hele den iranske infrastruktur vil være færdig.
Havnevejene vil hurtigt blive sikret.
Selvfølgeligt ville der komme modstand men ikke noget særligt som Israel og USA umildbart ikke kunne holde nede.
Men USA vil aldrig gøre dette sålænge afghanistan og Irak er igang, en krig på +3 fronter er en syg beslutning og ville skabe alt for meget international debat.
At iran måske kan affyre 11000 missiler i minuttet anser jeg som noget af en påstand.
Og spørgsmålet er så hvor langt disse missiler ville nå, USA kan de jo stort set kun ramme ved at angribe irakiske militærbaser.
Og har de muligheden for at skyde 11.000 missiler afsted så tror jeg disse anlæg vil blive ødelagt inden Iranerne opdager hvad der rammer dem.
Bliv gratis medlem