Jeg har lager på en lokation hvor det ikke er muligt at få netforbindelse og det irriterer mig grænseløst, derfor denne 'løsning'
Men jeg ved at man ikke bare kan give sig selv fri telefon, noget med at de første x antal kroner ikke kan trækkes fra. Men denne skal ikke bruges til opkald, kun til data. Er den så 100% fradragsberettiget?
Derudover vil jeg gerne høre jeres mening om mobilt bredbånd iøvrigt? Virker det og hvad er bedst til prisen?
Løsningen du linker til er Telmores tilbud til privatpersoner. Er du sikker på at det må bruges erhvervsmæssigt? Ofte er priserne og bindingstiden en del anderledes for erhvervskunder.
Yeps, men jeg regnede nu også med at oprette den i firmaets navn.
Ang. privat/erhverv så ved jeg sørme ikke om den må bruges erhvervsmæssigt, men de skriver at så længe man holder sig under 10GB / md så er der intet problem. Men må da hellere høre dem ad :-)
Du kan også få fradrag for mobilt bredbånd selvom du også bruger det privat. Jeg vil ihvertfald mene at det går under beskatningen af fri telefon på samme måde som en fast internetforbindelse (og en mobiltelefon). Jeg har selv mobilt bredbånd.
Jeg har telefonudgifter privat for under 2000 om året. Kan det så betale sig? Hvis jeg beskattes med 3000 svarer det til ca 1000 efter skat (forudsat topskat) ?
Hvilket så vil sige at det kan betale sig hvis jeg læser mit eget svar rigtigt
Men når det er et privatejet firma er der så ikke noget med at de første x kroner ikke kan trækkes fra? De beregnes altid som privatforbrug eller blander jeg tingene sammen nu?