Hej, Første post, i det her forum, med endog meget spændende læsning. Som kort præsentation kan jeg nævne at jeg er 24 år gammel, HD(R) og arbejder dagligt som controller. Jeg er endnu ikke selvstændig, men overvejer kraftigt at blive det. Generelt kan man sige, at jeg ønsker at udvikle diverse net- services og portaler, heriblandt et site i stil med Trendsales. Jeg vil ikke gå dybere ind i hvorledes det projekt udformer sig, da det er lidt irrelevant for selve spørgsmålet. Jeg har på nuværende tidspunkt ikke noget selskab, og står nu for at skulle oprette et. Jeg har ingen aktivitet eller indtjening endnu, hvorfor der ikke tidligere har været behov for et selskab, men en af de features jeg skal bruge kræver net-betaling i form af dankort, visa etc. Så vidt jeg kan læse hos PBS, så skal man godkendes af dem, blandt andet ved at de skal tjekke regnskaber etc. Men jeg har jo ingen? Hvis jeg opretter et selskab, er det så nødvendigt at skyde en masse penge ind i det, før PBS sige god for det? Og er der specielle krav til selskabsformen? Derudover, er der så nogen herinde som kender reglerne for selskaber på nettet, der holder en ''konto'' service for dets brugere? Dvs. hvor folk kan sende penge til denne virtuelle konto. Jeg forestiller mig, at det kan gå hen og blive så besværligt at man har behov for et ekstra selskab, med en stor sum til garanti af folks penge, kan det passe? På forhånd tak Michael. |
Flere spg: Oprett. af selskab, PBS etc.
Hej Michael Så vidt jeg ved er der ikke andre krav end at man er kreditværdig i banken...Det er vel fordi de skal stå for evt. tab. Der er ingen krav til hvilken selskabsform du vælger, du kan sagten drive alt fra et enkeltmandsfirm til et A/S. Så har du ikke et selskab endnu, så er det kun et spørgsmål om at få oprettet selskabet og få en snak med banken. Held og lykke med din forretning |
Hej Michael Du kan læse mere om de krav PBS stiller på http://www.betaling.dk Der har tidligere været diskuteret EWire-konceptet her på siden. Med Ewire har du faktisk allerede din "bank"-del, uden at du behøver at tænke på finanstilsynet og lign. Plus dine kunder også kan bruge det som betalingsmiddel andre stedet. Ulempe er at det ikke er så kendt og udbredt endnu. |
Alt om både i Danmark
PBS er besværlige jeg er sikker på at de på deres kontore har et billed af kammeret Bresnev hængede på væggen. Der er gudskelov mange andre muligheder idag hvis du ikke partu behøver Dankort er der et hav af muligheder Worldpay.com en af dem paypal en anden, og så er der en norsk en som jeg ikke kan huske spørg dibs.dk de kender til dem |
For det første virker det useriøst på kunden at man ikke modtager kortet og dernæst vil mange ikke have andre muligheder. De kunne selvfølgelig overføre dem via bank etc., men det er kun meget få mennesker der bruger den betalingsform på nettet. Dbh Martin |
|
Jeg er helt uenig. Hver gang du sætter en barriere op for en kunde, så vil nogle falde fra. Det må du da give mig ret i? Når nu Dankort er det mest brugte betalingsmiddel i Danmark, vil det være en stor barriere ikke at modtage det. Det kan være at du er ligeglad fordi Danmark er et lille land, men det er jo en helt anden sag. Dbh Martin |
Jo det er naturligvis en barriere men ikke så stor der er ikke så mange som blot har dankort længere, typisk har man et Visa/Dankort, jeg tror på sigt at nationale betalingskort er en saga blot, men forstår godt hvad du mener, og det har formentlig en betydning for mange brancher, men generalt i min branche drejer det sig om kunder som rejser uden for Danmark og som er vant til at bruge deres VISA eller Mastercard, ombord på eg Sterling Airways, eller Mærsk Air tager de heller ikke Dankort. Det er ikke at danmark er for lille et land, det er simpelthed bare ikke stort nok :-) |
Så er det jo vigtigt at bringe oplysningerne i det perspektiv. For en dansk iværksætter, der åbner en butik med salg af f.eks. DVD''er, vil sandsynligvis miste mere end 50% af sin omsætning hvis han ikke tager et hele almindeligt dankort. Visadelen på et Dankort kan du jo ikke bruge i en dansk netbutik, med mindre du clearer i udlandet og det vil da koster en bondegård pr. transaktion og gøre brugeren nervøs. At PBS er nogle hundehandlere kan vi altid bliver enige om, men jeg må kraftigt advare mod at negligere Dankortet. Mht til Danmark som marked, er det ganske rigtigt ikke så stort. Men vi sælger da spam filter software for 250.000 kr. om måneden til danskere og det er da en sjat trods alt og det er vel at mærke kun på Dankort. Dbh Martin |
Nej det koster ikke en bondegår, vi betaler worldpay total ca 2.5 % pr transaktion, der er intet veksel gebyr for kunden hvis en dansker vælger at betale i Danske Kroner. jamman jeg er ikke komplet uenig i det du siger, med hensyn til Dankort, og jeg har ingen preferancer til at sige at det ikke har nogen betydning for omsætning. |