Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. opstart af salg af børnetøj

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
  Nu ved jeg ikke lige hvordan tøjbranchen snurrer, men jeg ved at inden for skobranchen, så er det for nogens vedkommende sådan, at de kan få lov til at "låne" skoene til en lav pris.
 
Det fungerer så på den måde, at de f.eks. betaler en lille procentdel af skoenes kostpris. Der bliver så lavet en samarbejdsaftale om at skoene skal være fuldt betalt om x-antal måneder.
 
Derved er det så muligt at kunne fylde skobutikken med en masse sko - uden at skulle købe dem alle sammen. Når der så bliver solgt en sko, så skal man som butikejer betale den resterende del af den pågældende sko.
 
Der er så et eller andet omkring ejerskabet, lidt a-la leasing, hvor det ikke er butikkens sko, før de er fuldt betalt. Det vil sige at hvis butikken skulle gå hen og lukke, så skal alle skoene blot retur, da det ikke er butikkens ejendom - derved løber de heller ikke nogen risiko for at miste de sko de har lånt ud.
 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

...undskyld hvis det ikke har så meget med denne tråd at gøre men blev lige lidt interesseret:

Karsten-hansen skrev:
Hvis nogen vil fortælle dig, at du kan få en website, som gør en forskel, for under 1-200.000,-, vil jeg stille spørgsmål ved kvaliteten
 
Har du mulighed for at uddybe dette lidt? Jeg sidder selv lidt i samme situation som Tudsen og er ved at starte en butik (dog helt sikkert webbutik). Samtidig er jeg ansat som grafiker/programmør og kan ikke helt genkende de priser, men da det primært er almindelige CMS systemer vi leverer - uden eksterne SEO folk tilknyttet - er der måske nogle andre omkostninger ved webshop?
 
 
Mvh
Regin

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Min forestilling om at det er billigere med en webshop er baseret på at der er udgifter såsom husleje, diverse indkøb som man har brug for i en fysisk butik og ikke i en webshop

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tudsen

Ja jeg er helt enig med dig mit spørgsmål var egentligt også mere rettet mod Kresten (hvilket nok ikke fremgik så tydeligt) da jeg umiddelbart syntes 1-200.000 lyder af meget for en webshop...
 
Mvh
Regin

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Tudsen

 
De omkostninger bliver mere end modsvaret af reklameomkostninger ved at brande en webshop
 
Så Tudse, kort fortalt. du skal vælge salgskanal ud fra dit produkt/ide og ikke prisen
 
vedr. andet indlæg som stiller spørgsmål til prisen på en ny webshop, er det min opfattelse, at hvis du vil have en webshop, som både på design og funktionalitet sparker r.., så koster det. En bare nogenlunde website kræver min. 2-3 måneders udviklingsarbejde. Men prisen er vel egentlig billig for at nå 6 mia kunder i stedet for 5.000
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er selvfølgelig rigtigt

Men der skal jo også bruges reklamepenge hvis man åbner en fysisk butik

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tudsen

 
Min største negative opdagelse med drift af en website, efter at have haft traditionel forretning i 16 år, er ubetinget reklamebudgettet. Det er bare et umætteligt hul i jorden. Har de seneste 18 mdr. brugt kr. 60-80.000 pr. mdr, men det er langt fra nok!!
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da helt op[:0]...Det er godt nok en klat penge

Egentlig er mit ønske også en fysisk butik, men naivt troede jeg faktisk at det var dyrere at opstarte - og jeg så kunne starte en webshop for ligesom at få foden indenfor
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tudsen

Jeg sprang ud som selvstændig for et år siden. Jeg brugte en del måneder på forberedelse af koncept (SKAL være specielt for ikke at drukne blandt de andre butikker - især når du kigger på børnetøj - der er masser af netbutikker med børnetøj!!!). Startskuddet var, at jeg overtog et engelsk koncept, Baby Baskets - barselsgaver, som bl.a. konkurrerer med mor-barn buketter. Der er så kommet flere ting til senere. Efter måneders planlægning gik butikken online 1/9. Jeg ved at mine koncepter er i orden for jeg har fået mange glade kunder ud af det. Men jeg burde markedsføre det meget mere end jeg gør, pengene er der bare ikke lige nu. Jeg har heller ikke fået løn endnu. Har suppleret indtjeningen med konsulent og design opgaver, for at finansiere "showet". Har booket stand på baby- og børnemessen i Øksnehallen og håber at sælge så meget der, at jeg ikke skal supplere min aps-kapital alt for meget når regnskabsåret slutter..... Det er et sejt træk - men super spændende og jeg kan slet ikke forestille mig at være andet end selvstændig!
 
Så vidt jeg kan vurdere ud fra andre netbutikker, som har været omtalt i pressen, skal man nok regne med 2-3 år, før det begynder at ligne noget.
 
Jeg har måttet opdele min aktiviteter i to dele og er gået fra én webshop til en webshop + en alm hjemmeside, som fungerer som showroom. Koncepterne er i orden og jeg ved det nok skal blive rigtig godt og stort. Men man skal være gjort af et stof, som gør at man klør på selv når der er gået en uge uden en eneste bestilling.
 
Mht opstarts og drifts omkostninger, så er jeg enig i at det er hundedyrt. Jeg behøver heldigvis ikke have en masse produkter på lager, så der sparer jeg jo noget. Men bare webshop, domæneafgifter, indløsningsaftaler hos PBS, hardware m.v. er en meget stor post. Dertil kommer markedsføringen, som er en stor post!
 
Mit råd til dig er, at du sætter dig ned og skriver en udførlig forretningsplan før du kaster dig ud i det praktiske. Du er meget velkommen til at kontakte mig og få en snak om dine ideer.
 
Mvh
Camilla
 
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)