Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god rss-reader

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kunne jeg forestille mig at der er rigtig mange af jer derude der ligsom mig holder af rss feeds. (f.eks. her fra Amino)

Jeg savner dog et rigtig godt program til at proppe disse fantastiske feeds ned i. PT benytter jeg firefox''s Live Bookmark funktion, der også fungerer ok, men når man kommer op over de 10 rss feeds, så bliver den lidt bøvlet at lege med.

Hvilen rss reader (eller hvad det nu hedder) benytter I jer af? Og hvor mange feeds abonnerer I selv på?

/Morten
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:36
Jeg bruger Omea Pro, jeg skrev lidt om det i en anden tråd:

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=2581

Det lader dog til at firmaet bag ikke gider at udvikle mere på det, hvilket er meget synd da produktet er genialt, men de overvejer at frigive en del af det som open source hvilket jo ville være et klart plus (synes jeg).

Uanset om der bliver videreudviklet på det eller ej, er det dog i sin nuværende stand genialt - giv det et forsøg :)
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 18:23
Jeg bruger den der er "indbygget" i Thunderbird. Jeg har aldrig prøvet andre, så jeg har ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag, men for mig fungerer den i hvert fald fint.

Anja
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 18:23
Jeg bruger websiden netvibes.com - den er HELT kanon til at holde styr på feeds, bookmarks, gmail, og meget mere.

Dejligt at det ikke er noget der skal installeres, og at man kan logge på siden fra alle computere.

Kan varmt anbefale den - og det er også der at jeg selvfølgelig har mit Amino RSS feed.
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 18:51
Nu har jeg afprøvet både Omea Pro og Netvibes.

Omea Pro var alt alt alt for omfattende... Den skal slet ikke blande sig i mit outlook, og der var generelt en høj faktor af stress i forbindelse med den brugerflade.. puha. Jeg kan godt se det smarte, men det var bare ikke det jeg ledte efter. Projekt funktionen var smart, men for besværlig at anvende efter min mening.

Netvibes hostede op med et par små bugs fra start af, og så er jeg heller ikke tosset med at skulle benytte et webinterface til at læse mine rss feeds med.

Jeg må fortsætte jagten efter det rette program :-)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:06
Du har nok ret i at Omea Pro er overkill hvis man kun vil bruge den som RSS reader, den findes dog også i en Reader-udgave, men det nytter nok ikke meget hvis du generelt ikke kan lide brugerfladen, da den er den samme.

Hvis ikke du allerede har kigget Google Directory i gennem, så ligger der en liste på omkring en 80 stykker:
http://directory.google.com/Top/Reference/Libraries/Library_and_Information_Science/Technical_Services/Cataloguing/Metadata/RDF/Applications/RSS/News_Readers/Windows/

Sig til hvis du finder noget interessant :)
Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 19:38
Selv bruger jeg IntraVNews. Den kører inde i Outlook og lægger indholdet af feeds i selvvalgte foldere i Outlook. Da jeg bruger Outlook til snart sagt alt, var den et naturligt valg.
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:44
Dato: 3/20/2006 6:23:03 PM
Forfatter: netMedia.dk
Jeg bruger websiden netvibes.com - den er HELT kanon til at holde styr på feeds, bookmarks, gmail, og meget mere.

Dejligt at det ikke er noget der skal installeres, og at man kan logge på siden fra alle computere.

Kan varmt anbefale den - og det er også der at jeg selvfølgelig har mit Amino RSS feed.

Wow, det er virkelige en herlig side. Den skal jeg da til at bruge kan jeg se

Mange tak for det !
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 09:00

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:29

Lige et spørgsmål fra en RSS-newbie.

Er det ikke meningen, at man skal kunne læse hele indholdet af eks. et Amino-indlæg i sin reader? Jeg får kun overskriften, og bliver så linket over på Amino.dk.  Jeg har kun forsøgt med Netvibes.com som der bliver skrevet om i andre indlæg.

Måske det blot er mig der helt har misforstået det RSS-værk

Mvh

Claus Holm

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)