> Hvis bare jeg kunne nå ned på 40 timer om ugen.... :-)
Bogen er i en høj grad en overtegnet karikatur - en parodi på den ekstreme løsning. Men se på mandens liv. Truely! Er det et liv du har lyst til at leve? Helt uden nogen form for rod, identitet, loyalitet eller ægte kærlighed. En toim jagt på trofæer, for trofæernes skyld. Ingen ære. Ingen bidrag der gør verden bedre. 100 egoisme. Nej, det er ganske enkelt ikke det liv jeg synes er spændende.
Jeg synes f.eks. det er spændende at skabe nogen andre kan have glæde af. Jeg holder af kvalitet. Jeg vil gerne være loyal og trofast overfor dem der comitter sig til mig og jeg vil gerne udvise livslang respekt for det.
Det var nu mest i sjov. Jeg har det fint med en lang arbejdsuge, som mange andre selvstændige/ iværksættere. Når jeg får nedbragt min arbejdstid, f.eks. ved ansættelse af medarbejdere, så dukker der jo altid nye spændende udfordringer og projekter op.
Men jeg vil uden tvivl kunne skære nogle procent af arbejdstiden fra, hvis jeg blev bedre til at organisere min tid. Jeg vil overveje at købe bogen. Fås den på dansk, eller skal man tygge sig igennem den på engelsk? :-)
Den engelske version er 6. klasses engelsk, så man skal være meget dårlig til engelsk for ikke at kunne læse den :)
> så dukker der jo altid nye spændende udfordringer og projekter op.
Netop! Det er jo det der er pointen. De fleste af os iværksættere har jo ikke en ambition om ikke at lave noget - vi elsker det vi laver. Vi vil bare gerne være mere effektive, og til det kan man sagtens bruge en masse af hans konkrete tips.
Specielt kan jeg godt lide hans tips til at give medarbejdere og outsourcing partnere mere frihed til, indenfor nogle rammer, selv at tage beslutninger. Så bliver du mindre forstyret, kunderne bliver hurtigere betjent, og medarbejderene føler mere glæde i arbejdet. Alle er glade, og du kan fokusere mere af din tid på at kigge fremad.
Jeg har lige købt og læst den på dansk. Der er noge få pointer, som jeg blev berørt af og husker, men der er også rigtig meget, som ikke er spor nyt. Men jeg møder på den anden side også så mange fantastiske iværksættere til daglig, at der skal noget til at imponere mig efterhånden.
PS: Anja. Du behøver ikke at læse den, du skal bare begynde at tale om hjemmearbejdsdage.... :-)
Jeg ville gerne læse den, men jeg må ikke for min chef!
Jamen kære Anja, jeg troede du var chef? Ellers er det blot at begynde at læse bogen, og inden du er blevet opsat og din opsigelsesperiode er udløbet, så er jeg overbevist om, at du har læst bogen og fundet frem til, at du vil klare dig langt bedre uden en kedelig chef.
"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide