Hej Lise. Jeg kan se at Thomas har svaret angående retur, så der behøver jeg ikke kommentere yderligere. Jeg tror så desværre også at du misforstår min henvendelse. Det er ment som en hjælpende information med en opstillng af de generelle ting man oplever som webshop ejer - Ikke en udpegning af fejl i din butik. Jeg ved intet om dine sager og det er mig også ligegyldigt. Men jeg kan se og høre på indlæget at der har været brug for en lille opsummering, så der er styr på KØBELOVEN i sig selv og ikke folks fortolkning af den. Om du syns købeloven er fair eller ej er underordnet, regler er regler og "bøjer" du dem fordi de ikke er i webshoppens favør, og ikke er opdateret til den virkelige verden,så kan det hurtigt ramme dig i nakken på en ubehagelig måde. (Selvom jeg da hurtigt skal være den første til at sige at jeg finder mange af købelovens paragraffer helt hen i skoven) Jeg plejer at sammenligne det med en forbruger der stiller sig op i en offline-butik og kræver sine første benzin/bus udgifter dækket i forbindelse med en retursag :) (man griner lidt ved tanken, men det er jo det vi som Etailers rent faktisk gør/SKAL) Hvis du læser det jeg har skrevet endnu en gang og kigger på det med lidt mere objektive øjne, fremfor at se det som et angreb, så tror jeg også at du får mere ud af det og ser det, som det der er meningen. En hjælpende hånd med gode intentioner. Så kan du bruge det eller lade være Hvis du kigger på www.forbrug.dk og læser nogle af de afgørelser der har været på forskellige sager vil du opleve at mange butikker er fanget i en uheldig situation pga manglende viden omkring sådanne sager. Og det er synd. Når det ikke drejer sig om bevidst snyderi er det nok ikke så sjovt at blive hængt ud offentligt, hvis kunden vælger at tage den videre til forbrugerombudsmanden og afgørelsen er imod dig i forbrugerklagenævnet.. Det kan blive både dyrt, og tidskrævende. For ikke at tale om den offentlige dårlige omtale.
|