Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faldende konverteringsrate

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg har endnu ikke haft nogle utilfredse kunder, men jeg har som sagt oplevet nogle gange, at kunder har taget fejl af størrelsen, selvom målene er udførligt beskrevet ud for alle produkter. Det er jo hvad der skal ske.

Men jeg kan altså ikke se ud af det link, du har sendt, at det er mig (shoppen), der skal refundere fragtomkostningerne? Confused

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 12:48

Citeret fra siden:

"Du skal selv betale for returforsendelsen, når du fortryder. Det er det eneste, sælgeren kan kræve, at du betaler, når du fortryder."

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:25

Dette er lige en Kommentar til fortrydelsesret.

Hvis en kunde fortryder købet af en vare (altså ikke defekt eller skadet vare) er det kunden der betaler returporto. Det står der alle de steder jeg har søgt information om emnet - og det princip jeg selv anvender i shoppen. Kun hvis varen er defekt betaler jeg alle udgifter

Mvh

Axel

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 13:28

Den tekst du citerer er set fra KØBERS side.....

Mvh

Axel

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 13:28

ThomasVJ:

Citeret fra siden:

"Du skal selv betale for returforsendelsen, når du fortryder. Det er det eneste, sælgeren kan kræve, at du betaler, når du fortryder."

Den tekst du citerer er set fra KØBERS side

Sorry - den kom med 2 gange

Mvh

Axel

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 13:33

Tak, Axel Smile

Reklamationer er jo en helt anden ting. Her er kunden jo som oftest uden skyld.

Mange hilsner fra Lise

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:34

Hej Lise,  for lige at opsummere og holde det overskueligt.

1. Hvis kunden benytter sin returret, så afholder kunden selv udgiften i forbindelse med at sende varen tilbage og ved refusionen skal kunden have udbetalt HELE det indbetalte beløb inklusiv den første forsendelsesudgift.  (her er dit eneste tab det administrationsgebyr du har pålagt ordren, hvis du har sådan et, så det drejer sig om måske 5-10 kr du taber på en ordre og når du tænker på hvor mange salg du mister på at skilte med ukorrete retur og reklamationsbetingelser, så er det helt klart hentet hurtigt hjem)

2. Ved reklamationer kommer det helt an på hvilket serviceaftaler du har. Fx hvis det er danske producenter kan der være dansk/nordisk garanti fra producentes side af der lover afhentning på kundens adresse. Snak med din distributør om det. Der kan være mange penge at spare på at have styr på reklamationsprocedurer på dine producenters varer hvis det går gennem dansk distribution.

3. Når butikken sender en forkert vare ud: Jf Købeloven er det butikkens ansvar at varen når frem. (OGSÅ som maxibrev, selvom mange butikker skilter med at det er på købers eget ansvar) Dvs at hvis du ikke har magtet at sende den rigtige vare ud så er det din fejl og din udgift. Mange har desværre så dårlig moral at de "afpresser" køberen til at sende den tilbage for deres regning før de sender den korrekte. I mine øjne er det noget svineri. Har man på butikkens side lavet en fejl, så må man betale det som fejlen koster.

Til det sidste vil jeg sige at den respons vi får fra vores kunder på sager med ved forkerte leverede varer er gennemført genial, det er et af de steder hvor kundernes loyalitet på et splitsekund bliver fastsat i vores butik, fordi de føler vi passer ekstra godt på dem og er en "fair" butik, så de kroner du giver ud er helt klart hentet ind igen... Og så burde du også sove bedre om natten med en god moral og forretningspolitik - Den slags giver viral markedsførring skal du huske på  :)

Husk altid at behandler dine kunder som det de er.. nemlig det vigtigste i hele verden , uden sammenligning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 11:11

Lise Andersen:

Hej Lone,

Ja, jeg ved godt, at jeg har dummet mig! Embarrassed

Men kort tid efter, at jeg overtog webshoppen blev jeg kontaktet af et firma, der hedder Oban, som tilbød at sætte det her geniale program op, hvor jeg kunne få en masse information om hvilke søgeord, der genererede salg osv.

Auch Lise... Det har du simpelthen ikke gjort. Inden du gør den slags næste gang, så forhør dig lige herinde på Amino. Det har sikkert taget dem et sted mellem 4 og 8 minutter at sætte Google Analytics op for dig... Det er sateme godtnok bondefangeri.

Da jeg læste, du havde betalt flere tusinde kroner for det, blev jeg ligeså rystet som Lone, og det undrede mig også, at der ikke var nogle, der spurgte ind til den pris.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 15:52

Hej Steffen,

Jeg forstår ikke lige, hvor det er du vil hen med den opsummering. Jeg har på intet tidspunkt sendt forkerte varer ud til kunder og ej heller modtaget reklamationer. Jeg har enkelte gange oplevet, at kunder har bestilt f.eks. madskåle eller hundehalsbånd i forkerte størrelser, som de har fået byttet til nogle andre størrelser. Desuden har jeg enkelte gange været udsat for, at varen er gået i stykker under fragt, hvorefter jeg straks har sendt kunden en ny vare uden at bede dem om at returnere noget. Så jeg forstår ikke lige, hvor det er du vil hen? Confused.

Mht. pkt. 1, så vil det alt andet lige betyde et tab for mig, hvis jeg skal sende et produkt to gange, men kun får betaling for den ene forsendelse, fordi jeg skal refundere fragten på den første. Har endnu ikke fået min erhversaftale med Post DK på plads. Så det er rask væk 2 x 70,- kr. i fragtomk. mine kunder betaler kun kr. 50,- for forsendelsen.

Jeg har endnu ikke fundet et sted, hvor der står, at jeg er forpligtet til at refundere fragten, hvis kunden fortryder købet. Reklamationer er noget helt andet!

Mange hilsner fra Lise

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 16:19

Lise Andersen:

Jeg har endnu ikke fundet et sted, hvor der står, at jeg er forpligtet til at refundere fragten, hvis kunden fortryder købet. Reklamationer er noget helt andet!

Jeg gentager lige mine tidligere indlæg i denne tråd:

Næsten nederst på dette link står følgende som en vejledning til forbrugeren:

Det vil sige at du som sælger skal refundere HELE beløbet, hvis kunden selv har betalt for returforsendelsen. Længere er den ikke (Bortset fra tilfælde hvor kunden fortryder dele af (men ikke hele) købet.).

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)