Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjlæp til opstartsfasen

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Jul 25
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har længe overvejet at overtage en allerede eksisterende BagelButik, og så bare have en masse friske råvarer liggende, det er meget simpelt. Men ved ikke helt, hvordan jeg skal komme igang. Har jeg brug for en erfaren medarbejder fra dag 1? den butik, jeg gerne vil kaste mig ud i, har en flot omsætning. Men er bange for jeg ikke kan klare det alene. Tror i det vil fungere? Hvad med fødevarestyrelsen? Hvilke beviser skal jeg tage osv? Hvordan kommer jeg igang osv.
Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 59
Fra  Gratis-hjemmeside.com Skrevet kl. 11:46

Hej, det kan sagtens lade sig gøre at overtage en bagelbutik, men hvis du ikke har erfaring, vil det være en stor fordel at have en erfaren medarbejder med fra start eller få hjælp af den tidligere ejer. Du skal have styr på godkendelser fra Fødevarestyrelsen og tage et hygiejnebevis – det kan klares online. Tag det i små skridt, og søg hjælp hvis du bliver i tvivl.

Opret en Gratis Hjemmeside: Https://gratis-hjemmeside.com/

Tilmeldt 7. Jul 25
Skrevet kl. 14:32
Hvor skal man søge hjælp henne? Hvis fx opstår nogen problemer? Det er den største bekymring man har, når man vælger at blive selvstændig
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12903
Skrevet kl. 14:38

sine85:
Hvor skal man søge hjælp henne? Hvis fx opstår nogen problemer?

Det bliver du nødt til at uddybe.  Hvad mener du med problemer?  

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:52

sine85:
butik, jeg gerne vil kaste mig ud i, har en flot omsætning.

Omsætningen kan du ikke bruge til ret meget, da det ikke siger om forretningen tjener penge. 

Hvad er grunden til at du kan overtage forretningen?  hvad vil det koste dig at overtage den? 

Har du set nogle regnskaber fra forretningen?

Tilmeldt 7. Jul 25
Skrevet kl. 15:34
Jeg skal op og se på regnskaber i næste uge. Men jo selvfølgelig skal man da kigge på omsætningen i en butik man gerne vil efterleve videre. Det jo ikke et nyt koncept der skal startes, men deres eksisterende skal køres videre.
Tilmeldt 7. Jul 25
Skrevet kl. 16:13
Hvis noget elektronisk i forretningen ikke virker lige pludselig osv.. jeg aner det ikke
Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:22

Hej igen

Jeg er ked af at sige det, men ud fra de ting du har skrevet i dine indlæg, virker du på ingen måde til at du er rustet til at starte som selvstændig. Start med at tage et iværksætter kursus / regnskabskursus, så du får en basal forståelse for det at drive virksomhed

sine85:
Men jo selvfølgelig skal man da kigge på omsætningen i en butik

Hvorfor er omsætningen vigtigt for dig?  Omsætningen siger jo intet om indtjeningen. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:24

sine85:
Hvis noget elektronisk i forretningen ikke virker lige pludselig osv.

Der er ikke nogen steder du kan søge hjælp. omsorgssamfundet gælder ikke for selvstændige.

Går noget istykker er der kun dig til at betale. 

Tilmeldt 7. Jul 25
Skrevet kl. 22:46
Ved du om man kan bruge proff til at slå virksomheden op på? Eller skal man se regnskaber i butikken?
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)